RSS
امروز پنج شنبه ، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

ناکامی گوگل، اوبر و آمازون در فتح بازار آنلاین روسیه

۱۸:۲ - ۱۳۹۶/۱/۲۸کد خبر: ۱۹۵۴۶۱
ایستانیوز:در حالی که در بسیاری از کشورهای جهان این شرکت‌های فناوری آمریکایی هستند که سهم اعظم بازار را در اختیار دارند، شرایط در روسیه کاملا متفاوت است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز) به نقل از وایرد، در روسیه شرکت یاندکس 64 درصد از کل بازار جستجوی اینترنتی را در اختیار دارد و گوگل را به حاشیه رانده است.
 
این شرکت همچنین توانسته 61 درصد از کل بازار تبلیغات آنلاین کشور روسیه را از آن خود کند و درآمد سرشاری به جیب بزند. یاندکس خدمات فروش آنلاین موسوم به Yandex.Market هم ارائه می‌کند که ماهانه 19 میلیون نفر کاربر دارد و مدتی است ارائه خدمات تاکسی یابی آنلاین به نام Yandex.Taxi را هم اغاز کرده که 60 درصد از کل موارد جابجایی با تاکسی در مسکو را به خود اختصاص داده است.
 
اگر چه بسیاری از شرکت‌های آمریکایی تلاش می‌کنند تا سهمی از بازار فناوری پررونق روسیه را از آن خود کنند، اما این تلاش‌ها چندان مثمر ثمر نبوده است.
 
یاندکس کار خود را از سال 1997 یعنی یک سال قبل از تاسیس گوگل آغاز کرده و Arkady Volozh موسس و مدیرعامل یاندکس راز این موفقیت را رویکردی متفاوت به کسب و کار می داند که آن را با واژه تبدیل این شرکت به یک شرکت بین محلی توصیف می‌کند.
 
وی در این مورد می‌گوید: یاندکس بازارهایی که رقبا در آن ضعیف هستند را شناسایی می‌کند و جایگزین‌های مناسب خود را در آنها بنا می‌نهد. این شرکت در سال‌های اخیر در اوکراین، قزاقستان، بلاروس و ترکیه فعال شده، ولی روسیه نقطه تمرکز آن است.
 
موسس 53 ساله یاندکس هرگونه رابطه نزدیک با دولت روسیه را رد کرده و می‌گوید این مساله عامل موفقیت او نیست و وی با عرضه خدماتی که کاربران به آنها نیازمندند به موفقیت رسیده است. البته وی کاهش رابطه روسیه با کشورهای غربی را نیز در موفقیت خود تاثیرگذار می داند.
 
یاندکس در سال 2011 سهام خود را در بازار بورس نیویورک عرضه کرد و از این طریق 1.3 میلیارد دلار به جیب زد که از زمان عرضه سهام گوگل در سال 2004 به این سو بی سابقه بود. این شرکت از سال 2014 در بازار بورس مسکو و سپس در بازار سهام کشورهای چین، فرانسه، آلمان، هلند، سوئیس و ترکیه حضور یافته است. این حضور بین المللی نیز باعث شده این شرکت از نوسانات بازار روسیه در امان بماند.
 
یک نکته جالب در این میان دوستی موسس یاندکس با سرگی برین روسی الاصل است. این دو نفر 15 سال قبل در مسکو بر روی طراحی موتورهای جستجوگر کار می کردند و برین بعد از مدتی به امریکا رفت و یکی از موسسان گوگل شد. Arkady Volozh جدی ترین تهدید برای یاندکس را مهاجرت کاربران به گوشی های همراه اندرویدی می داند و معتقد است این سیستم عامل می تواند کاربران بیشتری برای گوگل و سیستم عاملش در روسیه به ارمغان آورد./ فارس 
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *