RSS
امروز پنج شنبه ، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

رقابت نفسگیر بیمه گران اتکایی برای بقا

۱۵:۵ - ۱۳۹۶/۱/۲۶کد خبر: ۱۹۵۲۹۸
ایستانیوز:شرکتهای بزرگ بیمه اتکایی در جهان در رقابت تنگانگی برای تسلط بر بازار جهانی و حفظ موقعیت خود قرار دارند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز) به نقل  خبرگزاری رویترز،شرکتهای بزرگ بیمه اتکایی در جهان مانند "سوئیس ری"، "مونیخ ری اینشورنس" و شرکت مستقر در فرانسه "اسکور سی"به شدت‌ در حال توسعه طرحهای بیمه اتکایی خود هستند تا در شرایطی که رقابت تنگاتنگی در این بازار وجود دارد، بتوانند بازده مالی خود را گسترش دهند.
شرکت بیمه اتکایی، شرکتی است که شرکت‌های بیمه دیگر را که خود از ضررهای احتمالی مصون نیستند، بیمه می ‌کند. طبق قوانین اکثر کشورها، شرکتهای "بیمه مستقیم" مجبور به عقد قرارداد های بیمه اتکایی هستند تا منافع مشتریان محفوظ بمانند. به زبان ساده این بیمه مجدد که ابزاری برای توزیع ریسک در سطح شبکه‌ های ملی و جهانی بیمه‌ ای است را بیمه اتکایی می ‌نامند.
به عبارت دیگر، شرکت‌های بیمه اتکایی در مقابل دریافت قسمتی از حق بیمه ‌های شرکت‌ های بیمه مستقیم متعهد می ‌شوند، بخشی از خسارت های احتمالی مربوط به بیمه نامه یا بیمه نامه‌ های صادره توسط شرکت بیمه طرف قرارداد را جبران کنند.
در این گزارش آمده است که به طور مثال شرکت سوئیس ری در سال 2016 میلادی با چند شرکت بیمه دیگر چینی و دولت پکن قرارداد امضا کرد تا از کشاورزان این کشور در برابر سیل و خشکسالی حفاظت کند.
شرکت بیمه اتکایی سوئیس ری، قدیمی ‌ترین شرکت بیمه از این نوع و یکی از بزرگترین شرکت ‌های بیمه دنیا است. این شرکت به دلیل فعالیت ‌های بین ‌المللی و اعتبار بیمه‌ ها در جهان زبانزد است. بخش اصلی فعالیت این شرکت در انتقال ریسک، تامین مالی برای ابقای ریسک و مدیریت سرمایه است.
این در حالی است که مونیخ ری در حال سرمایه گذاری در بخش بیمه سایبر است؛ این شرکت درصدد است تا برای حفاظت از شرکت های بزرگ تجاری، محصولات جدیدی را در این زمینه ارائه کند. طبق گزارش های منتشر شده، 23 درصد از حق بیمه کسب شده توسط این شرکت اروپایی در سال 2016 میلادی از طریق صنعت بیمه اموال به دست آمده است.
شرکت مونیخ ری نیز بیش از 130 سال است که در صنعت بیمه پیشتاز است. حدود پنج هزار شرکت بیمه در سراسر جهان از مشتریان این شرکت آلمانی هستند و مونیخ ری در 150 شرکت جهان حضوری فعال دارد. این شرکت همچنین بیش از 50 بخش تجاری در سراسر جهان دارد.
"موسس اوجیسخوبا" رئیس مرکز بیمه اتکایی تجاری سوئیس ری، در این باره گفت: ما به شدت بر این باوریم که می توانیم برای تمامی مشکلات راه حل های را ارائه کنیم و این دقیقا همان فرصتی است که مشتریهایمان در اختیار ما گذاشته اند. به همین دلیل شرکت ها بزرگ از جمله سوئیس ری باید راه حل های جدیدی را برای کسب سرمایه بیشتر بیایند چرا که راه های سنتی پاسخگوی نیاز کنونی شهروندان نیست و دیگر از این طریق نمی توان به سود سرشار دست پیدا کرد.
به‌ نوشته صنعت بیمه،این در حالی است که طبق این گزارش، اکنون رقابت نفسگیری بین شرکت های بزرگ اتکایی مانند مونیخ ری، "هانوفر ری" و "اسکور" در سطح جهان وجود دارد و به گفته مدیر تجاری سوئیس ری، مردم به ناچار در چنین شرایطی غیرقابل پیش بینی قرار گرفته اند.
این تحلیلگر ادامه می دهد، از این شرایط نمی توان به سادگی عبور کرد چرا که شرایط پیچیده به راه حل های خاص نیازمند است.
 

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:بیمه اتکایی
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *