RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

تهاتر بدهی دولت با بخش خصوصی

صدور ۴۵۰۰ میلیارد تومان اوراق خزانه

۱۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷کد خبر: 194232
ایستانیوز:مدیرکل دفتر مطالبات و بدهی های وزارت اقتصاد با تاکید بر استقبال بخش خصوصی برای تهاتر بدهی با دولت گفت: در بخش اوراق تسویه خزانه تاکنون قریب به ۴۵۰۰ میلیارد تومان اوراق صادر شده و در اجرای بند پ نیز نزدیک به ۲۰۰۰ میلیارد تومان تهاتر کرده‌ایم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، مهدی بنانی با اشاره به استقبال بخش خصوصی از تهاتر بدهی با دولت گفت: در حال حاضر برای تهاتر از ۲ مکانیزم استفاده می‌کنیم که حکم اولیه و قانونی آنها در ماده ۲ قانون رفع موانع تولید وجود دارد. در ماده ۲ قانون رفع موانع تولید، به دولت ۳ ابزار داده شد. در بند الف این قانون، اوراق تسویه خزانه، در بند ب صکوک اجاره و در بند پ تهاتر بدهی شرکت‌های دولتی در اختیار دولت قرار داده شد.
 
مدیرکل دفتر مطالبات و بدهی های وزارت اقتصاد ادامه داد: در قانون بودجه سال ۹۵ برای اجرای تهاتر، ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان امکان تهاتر در اختیار دولت قرار گرفته بود که فقط می‌تواند درباره بدهی‌هایی که تا پایان سال ۹۳ ایجاد شد صورت بگیرد.
 
بنانی تاکید کرد: یعنی دولت می‌تواند این بدهی‌ها را با مطالباتی که از این اشخاص دارد تهاتر کند. اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی، خصوصی و تعاونی، نهادهای غیردولتی و بانک‌ها می‌توانند اوراق تسویه خزانه دریافت کنند. به محض اینکه آیین‌نامه اوراق تسویه خزانه در دولت تصویب شد ما اطلاعیه آن را به همه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کردیم و حتی این اطلاعیه در برخی روزنامه‌ها به چاپ رسید. مراجعات نیز زیاد بوده است. مثلا برای یکی از شرکت‌های خصوصی در هرمزگان اوراق تسویه صادر کرده ایم همین طور برای یک شرکت در ارومیه.
 
وی افزود: این اجازه صرفا برای بدهی‌هایی که به شرکت‌های دولتی منتقل شده داده می‌شود، یعنی شرکت‌های دولتی نمی‌توانند در موارد دیگر مطالبات خود را با دولت تهاتر کنند چرا که این مکانیزم صرفا با در نظر گرفتن منافع بخش خصوصی و تعاونی طراحی شده است.
 
این مقام مسئول در وزارت اقتصاد گفت: در بخش اوراق تسویه خزانه تاکنون قریب به ۴۵۰۰ میلیارد تومان اوراق صادر شده و در اجرای بند پ نزدیک به ۲۰۰۰ میلیارد تومان تهاتر کرده‌ایم. در مورد اوراق تسویه خزانه، طبق قانون ما باید ورقه تسویه را تحویل شخص ذینفع بدهیم و شاید این افراد راضی نباشند که نام این شرکت‌ها فاش شود.
 



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *