RSS
امروز پنج شنبه ، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

روند روبه کاهش سهم بیمه دولتی از بازار بیمه

۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴کد خبر: 193996
ایستانیوز:آمارهای ۱۰ ماهه صنعت بیمه نشان می‌دهد که سهم بازار بیمه ایران مرتبا در حال کاهش است به‌طوری‌که با ۳۸درصد سهم بازار ۴۳‌درصد خسارت‌های صنعت بیمه متعلق به بیمه ایران است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)،،بررسی آمار عملکرد یک‌ساله منتهی به دی‌ماه صنعت بیمه نشان می‌دهد که حق بیمه‌های تولیدی و خسارت‌های پرداختی به ترتیب به 26 هزار و 800 میلیارد تومان و 17 هزار و 200 میلیارد تومان رسید و نرخ رشد حق بیمه‌های تولیدی و خسارت‌های پرداختی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب 17.8‌درصد و 19.2‌درصد است.
بر اساس این گزارش، آمار عملکرد 10 ماهه صنعت بیمه نشان می‌دهد که حق بیمه‌های تولیدی و خسارت‌های پرداختی به ترتیب حدود 22هزار و 13هزار و 200 میلیارد تومان رسیده است. بر این اساس رشد حق بیمه‌های تولیدی و خسارت‌های پرداختی (نسبت به مدت مشابه سال گذشته) به ترتیب 21.8‌درصد و 23.5‌درصد بوده است.
همچنین نسبت خسارت با 0.8 واحد افزایش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به 59.7‌درصد رسیده و حدود 46.1میلیون بیمه‌نامه صادر و نزدیک 25.8میلیون فقره خسارت پرداخت شده است.
آمارها نشان می‌دهد، صدور تعداد بیمه‌نامه‌ها و پرداخت موارد خسارت به ترتیب حدود 15.4‌درصد و 28.8درصد، بیشتر از ۱۰ ماهه سال قبل است.
بر این اساس سهم بخش غیردولتی از حق بیمه تولیدی و خسارت پرداختی بازار بیمه به ترتیب حدود 61.6‌درصد و 56.8‌درصد است. بنابراین سهم بیمه ایران از حق بیمه‌های تولیدی 38.4درصد و از خسارت‌های پرداختی 43.2‌درصد است. همچنین سهم ۳ رشته بیمه شخص ثالث و مازاد، درمان و زندگی به ترتیب حدود 38.5، ۲۵ و 13.2درصد از پرتفوی حق بیمه بازار است.
بر اساس آمار بیمه مرکزی در ۱۲ماهه منتهی به دی ماه سال جاری، حق بیمه‌های تولیدی و خسارت‌های پرداختی به ترتیب 268.2 و 172.3هزار میلیارد ریال است.
به نوشته تعادل ،آمارها نشان می‌دهد که نرخ رشد حق بیمه‌های تولیدی و خسارت‌های پرداختی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب 17.8‌درصد و 19.2‌درصد است. همین آمارها نشان می‌دهد که نسبت خسارت با 0.8 واحد افزایش به 64.2‌درصد رسید.
لازم به ذکر است که نزدیک  ۵۷ میلیون بیمه‌نامه صادر و حدود 30.9 میلیون فقره خسارت پرداخت شده است و تعداد بیمه‌نامه‌های صادره و پرداخت موارد خسارت به ترتیب حدود 10.2درصد و 28.7 درصد، بیشتر از ۱۲ ماهه منتهی به دی‌ماه ۱۳۹۴ است.  مقدار سهم بخش غیردولتی از حق بیمه تولیدی و خسارت پرداختی بازار بیمه به ترتیب حدود 62.3درصد و 56.4‌درصد است و در این مدت سهم بازار بیمه ایران از حق بیمه تولیدی 37.7‌درصد و از خسارت‌ها 43.6‌درصد بوده است.
میزان سهم ۳ رشته بیمه شخص ثالث و مازاد، درمان و زندگی به ترتیب معادل 38.8، 23.3 و 13.4‌درصد از پرتفوی حق بیمه بازار است.
 نسبت خسارت با 0.8واحد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 64.2‌درصد رسید و نزدیک ۵۷ میلیون بیمه‌نامه صادر و حدود 30.9میلیون فقره خسارت پرداخت شده است.
تعداد بیمه‌نامه‌های صادره و پرداخت موارد خسارت به ترتیب حدود 10.2‌درصد و 28.7درصد، بیشتر از ۱۲ ماهه منتهی به دی ماه ۱۳۹۴ است. مقدار سهم بخش غیردولتی از حق بیمه تولیدی و خسارت پرداختی بازار بیمه به ترتیب حدود 62.3‌درصد و 56.4‌درصد است.

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:صنعت بیمه
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *