RSS
امروز پنج شنبه ، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

با حضور وزیر صنعت؛

معدن سرب و روی مهدی آباد ۲۵ ساله واگذار شد

۱۶:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱کد خبر: 193774
ایستانیوز:قرارداد سرمایه‌گذاری معدن سرب و روی مهدی آباد برای سپردن ۲۵ ساله معدن به یک کنسرسیوم بخش خصوصی با حضور وزیر صنعت به امضا رسید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت در مراسم امضاء قرارداد سرمایه‌گذاری معدن و کارخانجات سرب و روی مهدی‌آباد، اظهار داشت: کار این معدن به یک سرمایه‌گذار خارجی واگذار شده که آن هم کار را به سرمایه‌گذار خارجی دیگر سپرده بود و در نهایت احساس کردیم که هماهنگی لازم برای اجرای پروژه وجود ندارد.
 
وی با بیان اینکه کار معدن سرب و روی مهد‌ی‌آباد سال‌ها متوقف بود،‌ گفت: این معدن می‌تواند 4 درصد روی جهان را تولید کند که برای فعال شدن آن مزایده‌ای برگزار شد و کنسرسیوم‌های داخلی و خارجی شرکت کردند.
 
وی تصریح کرد: آخرین جلسه مربوط به این مسئله پنجشنبه هفته گذشته برگزار شد و مقرر شد قراردادی برای مدت 25 سال  با یک کنسرسیوم منعقد شود که البته این مدت نیز قابل تمدید خواهد بود.
 
نعمت‌زاده ادامه داد: مدت زمان اجرای این پروژه 4 سال پیش‌بینی شده ولی ما خواسته‌ایم که زودتر از این مدت، کارخانه را به بهره‌برداری برسانند و قول دادیم که پاداش تسریع نیز به این مسئله اختصاص دهیم.
 
به گفته وی، سرمایه‌گذاران قبلی، کار را زخمی کرده بودند و نتوانستند کارها را پیش ببرند.
 
وی همچنین با تأکید بر لزوم توجه به محیط زیست در انجام فعالیت‌های معدنی،‌ گفت: سازمان محیط زیست و سازمان جنگل‌ها باید به ما کمک کنند و البته معدن‌کاران نیز باید حافظ مسائل زیست‌ محیطی و طبیعت کشور باشند ولی این به معنی آن نیست که کار معدن نباید انجام شود بلکه باید با رعایت همه جوانب فنی و زیست محیطی از ذخایر الهی استفاده کنیم.
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در مورد باطله‌برداری از معادن باید مسئولان توانا در رأس کار قرار گیرند تا باطله‌برداری به خوبی انجام شود.
 
 مهدی کرباسیان رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن نیز در این مراسم با اشاره به بلاتکلیفی 20 ساله معدن مهدی‌آباد، گفت: در مورد به اتمام رسیدن ذخایر سرب و روی معدن انگوران نگرانی‌هایی وجود داشت که با فعال شدن معدن مهدی‌آباد این نگرانی‌ها برطرف خواهد شد.
 
وی تصریح کرد: ذخیره قطعی معدن مهدی‌آباد 154 میلیون تن است که پیش‌بینی می‌شود با انجام کار اکتشافی جدید تا 700 میلیون تن افزایش یابد.
 
وی ذخیره سولفوره معدن مهدی‌آباد را 88 میلیون تن و ذخیره اکسیده این معدن را 66 میلیون تن اعلام کرد و گفت:‌ قرار است کارخانه‌ای با ظرفیت تولید 800 هزار تن کنسانتره روی و 80 هزار تن کنسانتره سرب ایجاد شود. 
 
کرباسیان، سرمایه‌گذاری لازم برای اجرای این طرح را یک میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: کنسرسیوم انتخاب شده متشکل از 6 شرکت معدنی و صنعتی است که اشتغال‌زایی مستقیم هزار نفری را به همراه خواهد داشت. 
 
وی با بیان اینکه معدن مهدی آباد یکی از بزرگ‌ترین معادن دنیا است،‌ گفت: زمان اجرای پروژه کارخانه 4 سال پیش‌بینی شده است که مدیران کنسرسیوم قول داده‌اند 25 درصد پروژه را تا دو سال بعد محقق کنند.
 
به گفته شکوری، مدیر کنسرسیوم معدن مهدی آباد قرار است برای فروش تولیدات این معدن با شرکتهای اسپانیایی و سوئیسی مذاکره شود.



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *