RSS
امروز سه شنبه ، ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

نا اطمینانی ها، برنامه ریزی بنگاه های اقتصادی را سخت کرد

مصائب تعطیلی پنجشنبه‌ها

شرایط و نحوه دریافت وام بدون سود بانک سپه

ارز ۲۸۵۰۰تومانی پرداخت نشود، تورم افزایش می‌یابد

توسعه خدمات بیمه‌ای ملت در سال ۱۴۰۳

جلسه مهم فعالان بازار با رئیس سازمان بورس

تأمین مالی ۳۵۰ همتی با استفاده از ابزارهای نوین

پرداخت ما‌به‌التفاوت سود قطعی و علی‌الحساب بانک سامان

مالیات خودروهای لوکس اعلام شد

ذخایر خارجی بانک مرکزی رشد کرد

جزییات تعطیلی پنج‌شنبه‌ها؛ بانک‌ها هم تعطیل می‌شوند؟

ریزش بیت کوین ادامه دارد؟

رای پرونده رمز ارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد

حقوق وزارت کار ۱۴۰۳ بالاخره چقدر است؟

“گروه مالی شهر” زیرمجموعه خود را راهی فرابورس می‌کند

پیش بینی بورس از نگاه ارزش دلاری

قیمت طلا دوباره گران شد

روش های استعلام اعتبار صاحب چک

آینده‌ مبهم بازارمس

۱۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴کد خبر: 190223
ایستانیوز:در حالی که قیمت مس در سال جاری روند امید بخشی را طی کرد، اما پیش‌بینی ها از افت تولید آن تا سال ۲۰۲۰ خبر می دهند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)،قیمت جهانی مس بعد از افتی که حدود ۲.۵ ماه پیش متحمل شد و به حدود ۵۴۱۵ دلار رسید، در ماه های گذشته رشد مناسبی داشت و اکنون به قیمتی حدود ۵۹۳۰ دلار رسیده است و این در حالی است که بر اساس تحلیل های جهانی تولید جهانی مس کاتد تا سال ۲۰۲۰ حدود ۲.۵ درصد کاهش می یابد.
 
به گزارش ایستانیوز به نقل از ایسنا، بازار مس ایران البته متاثر از بازار جهانی وضعیت خوبی را تجربه می‌کند و در آخرین رویدادهای حوزه تولید مس کارخانه مس چهل کوره سیستان و بلوچستان با حضور رئیس جمهور در هفته گذشته افتتاح شد.
 
به گفت مهدی کرباسیان – رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) - در حالی میزان سرمایه گذاری در این طرح ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام شد که میزان خاک ورودی این کارخانه کنسانتره ۳۰۰هزار تن در سال بوده که تبدیل به ۱۶۷۰۰ تن کنسانتره ۲۰درصد می شود.
 
کرباسیان در توضیحات خود در باره معدن چهل کوره گفت: این معدن از ذخیره ۳ میلیون تنی برخوردار است که برای مدت ۱۰ سال می تواند کارخانه را تغذیه کند و تا کنون یک مرحله اکتشاف در این معدن انجام شده و برنامه ای برای اجرای طرح جدید اکتشافی وجود دارد تا به ذخایر بیشتری دست پیدا کنیم.
 
اما در ادامه تحلیل بازار جهانی در حالی که بر اساس براوردهای جهانی تولید کنسانتره ۹۰ درصد از رشد ظرفیت تولید جهانی مس را تا سال ۲۰۲۰ به خود اختصاص می دهد ۵۵ درصد از این رشد در کشورهای شیلی، چین، جمهوری دموکراتیک کنگو، پرو و زامبیا روی می دهد. تولید جهانی مس کاتد تا پایان سال ۲۰۱۵ به ۱۸.۷ میلیون تن رسیده بود. از سوی دیگر ظرفیت تولید مس آند نیز طی پنج سال اخیر رشد سالانه ۳ درصدی داشته که ICSG پیش بینی می کند به سالانه ۱.۷ تا سال ۲۰۲۰ کاهش یابد.
 
ظرفیت سالانه پالایش مس در پنج سال گذشته با رشد ۳ درصدی به ثبت رسید که انتظار می رود با کاهش رشد مواجه شود و تا سال ۲۰۲۰ با میانگین رشد ۱.۲ افزایش یابد. حدود ۸۰ درصد از این رشد حاصل پالایشگاه‌های الکترولیتی است.
 
پیش بینی می شود که ۶۵ درصد از ظرفیت سالانه تصفیه جهانی مس تا سال ۲۰۲۰ متعلق به پالایشگاه های کشور چین و ۱۸ درصد نیز از افزایش ظرفیت الکترووینینگ جمهوری دموکراتیک کنگو است. انتظار می رود تا سال ۲۰۲۰ ظرفیت الکترووینینگ شیلی ۱۵ درصد کاهش یابد.
 
که مجموع این پیش‌بینی‌ها افتی ۲.۵ درصدی را در سال ۲۰۲۰ برای مس نشان می‌دهد.
 

 

مس

 

 




برچسب‌ها:مس
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *