RSS
امروز پنج شنبه ، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

ظرفیت مجاز ریسک و قبولی بیمه اتکایی شرکت ها اعلام شد

۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴کد خبر: 190140
ایستانیوز: ظرفیت مجاز ریسک و قبولی بیمه اتکایی شرکت ها اعلام شد که شرکت های بیمه ایران، البرز و آسیا براساس اطلاعات آخرین صورت های مالی بیشترین ظرفیت مجاز نگهداری ریسک را در بین شرکت های بیمه گر داخلی دارا شدند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)، براساس اعلام اداره نظارت بیمه مرکزی، جدول میزان ظرفیت مجاز نگهداری ریسک و قبولی بیمه اتکایی شرکت های بیمه را مطابق با آئین نامه نحوه نظارت بر امور بیمه های اتکایی موسسات بیمه مستقیم و مکمل آن (شماره ۵۵ و ۱/۵۵) و ضوابط اجرایی ماده ۲۰ آئین نامه شماره ۵/۴۰ شورایعالی بیمه، تهیه و بروز رسانی کرده است و بدین ترتیب تا زمان اعمال تغییرات آتی، نصاب اعلام شده ملاک تعیین ظرفیت مجاز نگهداری ریسک و قبولی بیمه اتکایی شرکت های بیمه خواهد بود.
 
براین اساس شرکت های بیمه ایران، البرز، پارسیان، پاسارگاد، ملت، ایران معین، اتکایی امین و اتکایی ایرانیان مجاز به قبولی بیمه اتکایی هستند و شرکت های بیمه آسیا، دانا، رازی، کوثر، معلم، دی، ایران معین، سینا، آرمان، نوین، میهن، ما، سامان، سرمد، تجارت نو، تعاون، آسماری، امید و حافظ مجوز قبولی بیمه اتکایی ندارند.
 
نحوه محاسبه ظرفیت مجاز قبولی اتکایی و قبولی در قرارداد وفق مفاد مندرج در بند ۴ ضوابط اجرایی ماده ۲۰ آئین نامه شماره ۵/۴۰ است. براین اساس قبولی اتکایی شرکت های بیمه ۵۰ درصد ظرفیت مجاز نگهداری ریسک آنها تعیین شده است. همچنین ظرفیت مجاز ریسک قبولی در قراردادها ۲ درصد از ظرفیت مجاز نگهداری ریسک شرکت های بیمه است.
 
اداره نظارت بیمه مرکزی از بیمه گذاران درخواست کرده است تا علاوه بر توجه به ظرفیت مجاز نگهداری ریسک شرکت های بیمه، به توانگری مالی این شرکت ها که پیشتر درباره آن اطلاع رسانی شده بود، توجه کنند. همچنین شرکت های بیمه درخصوص واگذاری ریسک به بیمه گران اتکاییِ سطح توانگری آنها را به عنوان یکی از معیارهای اصلی مدنظر داشته باشند.
 

.

 

 بیمه ایران مجاز به نگهداری ۱۴ میلیون و ۵۹۰ هزار و ۷۴۱ میلیون ریال ریسک است. ظرفیت مجاز قبولی اتکایی تنها شرکت بیمه دولتی نیز ۷ میلیون و ۲۹۵ هزار و ۳۷۱ میلیون ریال است. ظرفیت مجاز قبولی در قرارداد بیمه ایران نیز ۲۹۱هزار و ۸۱۵ میلیون ریال اعلام شده است.

بیمه البرز مجاز به نگهداری ۲ میلیون و ۴۶۶ هزار و ۷۵۹ میلیون ریال ریسک و به میزان یک میلیون و ۲۳۳ هزار و ۳۷۹ میلیون ریال قبول اتکایی است. ظرفیت مجاز قبولی ریسک در قرارداد این شرکت نیز ۴۹ هزار و ۳۳۵ میلیون ریال اعلام شده است.

ظرفیت مجاز نگهداری ریسک بیمه پارسیان یک میلیون و ۷۶۷ هزار و ۸۱۸ میلیون ریال و ظرفیت مجاز قبولی اتکایی این شرکت ۸۸۳ هزار و ۹۰۹ میلیون ریال اعلام شده است. ظرفیت مجاز قبولی ریسک در قرارداد این شرکت نیز ۳۵ هزار و ۳۵۶ میلیون ریال است.

بیمه پاسارگاد یک میلیون و ۳۹ هزار و ۹۴۴ میلیون ریال ظرفیت مجاز نگهداری ریسک دارد و رقم ظرفیت مجاز قبولی اتکایی این شرکت ۵۱۹ هزار و ۹۷۲ میلیون ریال و ظرفیت مجاز قبولی ریسک در قرارداد ۲۰ هزار و ۷۹۹ میلیون ریال تعیین شده است.

بیمه ملت شرکت دیگری است که ظرفیت مجاز نگهداری ریسک آن ۹۴۷ هزار و ۵۵ میلیون ریال تعیین شده که از این میزان ۴۷۳ هزار و ۵۲۷ میلیون ریال ظرفیت مجاز قبولی اتکایی آن است. همچنین ظرفیت مجاز قبولی ریسک در قرارداد برای این شرکت ۱۸ هزار و ۹۴۱ میلیون ریال اعلام شده است.

بیمه ایران معین که در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعالیت دارد ظرفیت مجاز نگهداری ریسکی معادل ۶۷۲ هزار و ۵۹۲ میلیون ریال دارد که از این میزان ۳۳۶ هزار و ۲۹۶ میلیون ریال ظرفیت نگهداری بیمه اتکایی و ۱۳ هزار و ۴۵۲ میلیون ریال ظرفیت مجاز قبولی ریسک در قرارداد است.

شرکت های بیمه اتکایی امین و اتکایی ایرانیان نیز به ترتیب ظرفیت مجاز قبولی بیمه اتکایی معادل ۵۶۸ هزار و ۹۶۸ میلیون ریال و ۴۸۷ هزار و ۱۷۶ میلیون ریال دارند.

به گزارش ایبنا ، پروانه فعالیت بیمه توسعه نیز با توجه به مصوبه شورایعالی بیمه، در رشته های بیمه خودرو و زندگی ابطال شده و در خصوص سایر رشته های بیمه ای نیز پروانه این شرکت تعلیق شده است.

 


خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:ریسک، اتکایی
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *