RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

عراقچی مطرح کرد؛

موانع غیربرجامی مانع عادی شدن مراودات بانکی

۱۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۹کد خبر: 189862
ایستانیوز:معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه وضعیت بانکی کشور هنوز به حالت عادی برنگشته است، گفت: روند سیستم بانکی و مالی کشور طبیعی نیست؛ البته دلیل آن برجام نبوده ودلایل غیر برجامی دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)، عباس عراقچی امروز در همایش دورنمای اقتصاد ایران در سال ۹۶، با تاکید بر اینکه موانعی که بر سر راه سیستم بانکی و مرتبط با برجام است رفع شده، تصریح کرد: ما از سیستم مالی آمریکا که سیستمی قوی در جهان است، نمی توانیم استفاده کنیم؛ اما این به معنی این نیست که در بن بست هستیم.
 
رییس ستاد پیگیری اجرای برجام و معاون وزیر امور خارجه کشورمان به دلایل عدم همکاری بانک‌های بزرگ جهان با ایران اشاره و عنوان کرد: وزارت امور خارجه، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در تلاش هستند تا این موانع که بی ارتباط با برجام است حل شود. هنوز کسانی هستند که به دلیل درآمدهایی که دارند مخالف اصلاح رویه مالی و بانکی در کشورمان و با دنیا هستند.
 
فرصت طلایی تقویت اقتصاد ایران/ موانع غیربرجامی مانع عادی شدن مراودات بانکی
 
معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه برجام زوایای مختلفی دارد، گفت: یک زاویه موضوع سیاست داخلی است که از سوی جناح های مختلف مسائلی مطرح می شود اما موضوع مهم این است که برجام به سطح جامعه آمد و هم سطح سیاسی جامعه از بلوغ بیشتری برخوردار شد.
 
وی زاویه دیگر را سیاست خارجی و موقعیت جمهوری اسلامی پس از برجام دانست و گفت: ما تبدیل شدیم به کشور که برنامه هسته ای ما و غنی سازی ما را به رسمیت می شناسد و تصویری که پیش تر وجود داشت کاملا دگوگون می شود و در قطعنامه ای که درباره سوریه صادر شده از ایران، ترکیه و  روسیه به عنوان ضامن صلح در سوریه یاد می کند.
 
عراقچی با اشاره به تغییر تصویر ایران  در صحنه بین المللی و در سازمان ملل، خاطرنشان کرد: پرونده PMD  پس از برجام بسته شد و پروژه امنیتی سازی جمهوری اسلامی ایران  شکست می خورد و ما تبدیل می شویم به کشوری که نقش مهمی را ایفا می کند.
 
معاون وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه برجام به سرانجام رسید بدون اینکه حتی یک روز هم غنی سازی تعطیل شود، افزود: برجام باید موانعی را که در پی تحریم های ناشی از فعالیت های هسته ای علیه ایران ایجاد شده بود برطرف می کرد که نمونه آن خرید هواپیما است که ٢٠٠ هواپیما خریداری شده تا طی ١٠ سال ناوگان هوایی ایران نوسازی شود.
 
وی با اشاره به اینکه در زمینه فروش نفت برجام بنا بود موانع صادرات نفت ایران را بردارد که این کار را کرد، تاکید کرد: فروش نفت اکنون به حدود ٢.٥ میلیون بشکه در روز رسیده است.
 
به گفته وی وزارت نفت نیز در این بخش خوب عملکرده است و اگر قراردادهای نفتی هم طول کشیده موضوعات داخلی است .
 
معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه ٧.٦ درصد آخرین نرخ رشد اقتصادی است، گفت: در سه حوزه نفت و گاز، حمل و نقل و بانکی تاثیر تحریم ها بسیار شدیدتر بود، اکنون در حوزه انرژی و حمل و نقل در زمینه برجام و آنچه که مربوط به تحریم های هسته ای بوده مشکلی وجود ندارد.
 
وی ادامه داد: سیستم مالی و بانکی و نقل و انتقالات ما با هیچ بن بستی روبه رو نیست و این نقل و انتقالات به صورت مستقیم انجام می شود.
 
عراقچی با تاکید بر اینکه همه این دستاوردها و برجام ناشی از توانمندی ملی کشور بوده است، ادامه داد: آنچه که به دست آوردیم نتیجه دستاوردهای ناشی از قدرت ملی است و کشورهای ١+ ٥ هیچ لطفی به ما نکردند و ما تا زمانی می توانیم  برجام راحفظ کنیم که این توانمندی وجود داشته باشد. در فرصت طلایی هستیم و اگر از آن استفاده کنیم اقتصاد به اندازه ای تقویت خواهد شد که دیگر هیچ کشوری نتواند ما را تحریم کند.
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *