RSS
امروز پنج شنبه ، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو:

بهره‌برداری از واحد احیای مستقیم فولاد چادرملو در ۹۶

۱۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۹کد خبر: 189831
ایستانیوز:نوریان یکی دیگر از طرح‌های شرکت معدنی و صنعتی چادرملو را که آخرین گام برای تکمیل زنجیره تولید است، کارخانه نورد فولاد سرمد ابرکوه عنوان کرد و گفت: ما با مشارکت ۶۵ درصدی خود در هزینه ساخت و بهره‌برداری از این طرح توانستیم چرخه تولید فولاد از معدن تا نورد را تکمیل کنیم و انشالله در طرح‌های آتی این زنجیره کامل‌تر و گسترده‌تر خواهد شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)،مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با اشاره به بهره‌برداری از 3 پروژه بزرگ چادرملو در استان یزد گفت : مدیران چادرملو هیچگاه قائل به حفظ وضع موجود و عافیت‌طلبی نبودند، بلکه با ابتکار و دوراندیشی همواره در پی نوآوری و توسعه فعالیت‌های شرکت در چارچوب وظایف محوله بوده‌اند و در این راه علاوه بر ریسک، انرژی بسیاری نیز صرف و خوشبختانه تاکنون نتایج مثبتی هم کسب کرده‌ایم.
 
 محمود نوریان گفت: چادرملو در اوج تحریم‌ها و بحران اقتصادی کشور موفق به تکمیل طرح‌های برنامه‌ریزی شده خود شد بطوریکه توانستیم بهره‌برداری از کارخانه فولاد چادرملو با ظرفیت تولید سالیانه 1 میلیون تن شمش فولاد را آغاز کنیم. از ویژگی‌های این کارخانه بهره‌گیری از جدیدترین فناوری‌های روز دنیا و اجرای روش هات‌شارژ در تولید شمش است که این امکان را به ما می‌دهد ظرفیت تولید را تا 1 میلیون و 300 هزار تن ارتقاء دهیم و از طرفی در مصرف آب و برق نیز صرفه‌جویی قابل توجه داشته باشیم.
 
وی همچنین از جمله طرح‌های به اتمام رسیده چادرملو را طرح نیروگاه 500 مگاواتی سیکل ترکیبی چادرملو در مجتمع فولادی اردکان عنوان کرد و گفت: این نیروگاه با هدف تامین واحدهای فعال در این مجتمع احداث شده که خوشبختانه بهره‌برداری از ظرفیت کامل آن آغاز شده و هم‌اکنون به شبکه سراسری برق کشور متصل شده است.
 
نوریان یکی دیگر از طرح‌های شرکت معدنی و صنعتی چادرملو را که آخرین گام برای تکمیل زنجیره تولید است، کارخانه نورد فولاد سرمد ابرکوه عنوان کرد و گفت: ما با مشارکت 65 درصدی خود در هزینه ساخت و بهره‌برداری از این طرح توانستیم چرخه تولید فولاد از معدن تا نورد را تکمیل کنیم و انشالله در طرح‌های آتی این زنجیره کامل‌تر و گسترده‌تر خواهد شد.
 
مدیرعامل چادرملو درخصوص نقش شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در توسعه معادن و صنعت فولاد گفت: امسال توانستیم سرمایه شرکت را 105 درصد افزایش دهیم و از مبلغ 17 هزار 100 میلیارد ریال فعلی به 35 هزار میلیارد ریال برسانیم که البته در دو مرحله اتفاق می‌افتد. ابتدا از مبلغ 17 هزار و 100 میلیارد ریال به مبلغ 28 هزار و 215 میلیارد ریال در سال جاری افزایش یافت و در مرحله دوم، از مبلغ 28 هزارو 215 میلیارد ریال به مبلغ 35 هزار میلیارد ریال، حداکثر ظرف مدت دو سال میرسد.
 
نوریان درخصوص طرح‌های آینده چادرملو نیز افزود: کار ساخت واحد احیاء در مجاورت کارخانه تولید شمش فولاد به سرعت ادامه دارد و پیش‌بینی می‌کنیم در سال 1396 بهره‌برداری از این واحد صنعتی که قادر است سالانه 1 میلیون 550 هزار تن آهن اسفنجی تولید کند، آغاز شود. همچنین طرح افزایش ظرفیت کارخانه گندله‌سازی مجتمع اردکان از 3 میلیون و 400 هزار تن فعلی به 4 میلیون تن هم یکی دیگر از برنامه‌های توسعه بخش چادرملو است که برای تامین گندله موردنیاز واحد احیاء و فولاد چادرملو، ارفع و غدیر ایرانیان در نظر گرفته شده است.
 
مدیرعامل چادرملو در پاسخ به این سوال که با توجه به مناسب نبودن شرایط بازار سنگ آهن و فولاد در جهان چرا چادرملو با شتاب در حال اجرای طرح‌های توسعه خود است؟ گفت: ما با شناخت از عوامل رشد و توسعه صنعت جهانی باید خودمان را برای بقاء و رقابت در بازارهای داخلی و خارجی آماده کنیم. باید توجه داشت ارزش افزوده در مواد معدنی در مراحل فرآوری بدست می‌آید، پس یکی از اهداف اصلی ما ارزش‌آفرینی محصولات در چرخه تولید است. از طرفی با مجهز کردن خود به تکنولوژی و دستاوردهای جدید در امر استخراج و تولید، تلاش می‌کنیم با کاهش هزینه‌ها قابلیت رقابت‌پذیری را کسب کنیم. دیگر زمانی نیست که تنها به آنچه که در اختیار داریم، قناعت کنیم بلکه شناخت و بهره‌گیری از نوآوری‌های روز دنیا از ملزومات و لازمه توسعه است، این امر محقق نمیشود الا با نوآوری و سرمایه‌گذاری مناسب.
 
نوریان تاکید کرد: امروز لازم است متفاوت از آنچه تاکنون برای معادن و صنایع معدنی برنامهریزی شده است درباره تجهیز، توسعه و مدیریت منابع غنی معدنی کشورمان، برنامهریزی دقیقتر و اصولیتری داشته باشیم. در حالی که می‌بینیم هنوز مشکلاتی در این صنعت وجود دارد که مانعی قابل توجه در توسعه و رسیدن معادن به جایگاه اصلی خود در اقتصاد کشورمان است.
 
نوریان تصریح کرد: یکی از عوامل بسیار مهم در مدیریت هزینه تولید، خصوصی‌سازی است که متاسفانه در کشور ما خصوصی‌سازی معادن صحیح انجام نشده است و دولت حاضر نیست معادن را به بخش خصوصی واگذار کند تا با استفاده از تجربه و تخصص موجود در بخش خصوصی بتوان شرایط بحرانی برخی معادن را برطرف کرد.
 
به گزارش ماین نیوز ،وی با اشاره به نقش معادن و صنایع معدنی در ایجاد اشتغال و توزیع ثروت در مناطق مختلف گفت: مهترین نکته در نقش صنایع معدنی و بخشهای تکمیلی آن بحث ایجاد اشتغال در مناطق محروم است چون عموماً معادن در بخشهای دورافتاده و خارج از محیط شهری قرار دارند اما نکته دیگر اینکه نباید فراموش کرد در این صنعت، اشتغالزایی غیرمستقیم بیشتر از اشتغالزایی مستقیم است. به عنوان مثال در شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با اجرایی شدن تمام طرحهای موجود بیش از 7 هزار فرصت شغلی مستقیم و 35 هزار فرصت شغلی غیرمستقیم ایجاد شد است.
 
نوریان موضوع بومی‌سازی قطعات و تجهیزات موردنیاز در معادن و صنایع معدنی را نیز یکی از شاخصهای بسیار مهم در امر خود اتکایی و سرمایه‌گذاری درازمدت عنوان کرد و گفت: شرکت چادرملو هر ساله توانسته است با همکاری صنعتگران خلاق در داخل کشور بسیاری از قطعات موردنیاز خود را بومیسازی کند.
 
وی افزود: تاکنون بیش از 9200 قطعه در این شرکت بومی‌سازی شده است و همه تلاش ما این بوده و هست تا علاوه بر بومی‌سازی قطعات، به علوم روز و فناوریهای نوین جهانی در بخشهای معدن و صنایع فولاد نیز دسترسی پیدا کنیم و در همین راستا توانستهایم 60 تا 70 درصد از پروژههای خود را با توانمندیهای داخلی راهاندازی کنیم وعلاوه بر میلیون‌ها دلار صرفه‌جویی ارزی به اشتغال مولد نیز کمک شایانی کنیم.
 

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:چادرملو
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *