RSS
امروز جمعه ، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

دلایل توقف نماد بانک اقتصاد نوین مشخص شد

۱۴:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۷کد خبر: 189668
ایستانیوز: با توجه به توقف نماد معاملاتی بانک اقتصادنوین، دلایل این اتفاق در اطلاعیه ای که از سوی سازمان بورس اوراق بهادار بر روی سامانه کدال قرار گرفت، اعلام شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)،‌طبق این اطلاعیه، باتوجه به برگزاری مجامع عمومی عادی به طور فوق‌العاده و فوق‌العاده شرکت در روز 26 آبان 95 نماد معاملاتی بانک اقتصد نوین در روز 24 آبان 95 متوقف شد و بانک در نامه ای اعلام کرده‌است که، تعدیل منفی پیش‌بینی درآمد هر سهم برای سال مالی 95 قطعی بوده و ممکن است با اهمیت باشد، اما اعلام رقم دقیق آن نیازمند بررسی بیشتر است. بنابراین تا ارائه اطلاعات جدید نماد بانک همچنان بسته ماند.
 
گفتنی است بانک در تاریخ‌های 30/10/95 و 26/11/95 و 30/11/95 به ترتیب اطلاعات پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 30/12/95 براساس عملکرد واقعی ۹ ماهه، پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 30/12/95 بر‌اساس عملکرد واقعی ۶ ماهه (حسابرسی شده) و اولین پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 29/112/96 (حسابرسی نشده) را در سامانه کدال منتشر کرد. باتوجه به کاهش پیش‌بینی سود هر سهم از 311 ریال به 1 ریال، این سازمان در نامه ای در تاریخ05/10/95 درخصوص موارد مندرج در پیش‌بینی سود هر سهم از بانک درخواست ارائه توضیحات کرد و بانک پاسخ خود را در تاریخ 15/10/95 به این سازمان ارسال کرد.
 
اطلاعات ارائه شده از سوی بانک اقتصاد نوین نشان می دهد که  پیش‌بینی کاهش 768ر21 میلیارد ریالی مانده مطالبات مشکوک الوصول از تاریخ 30/09/95 تا پایان سال و باتوجه به تحقق زیان هر سهم به مبلغ (421) ریال به ازای هر سهم در دوره 9 ماهه منتهی به 30/09/95 و پیش‌بینی تحقق 1 ریال سود به ازای هر سهم در پایان سال مالی 95، این سازمان طی نامه شماره 18088 /122 مورخ 30/11/95 (پیوست شماره 5) از شرکت درخواست نمود آخرین اقدامات صورت گرفته توسط آن بانک درخصوص وصول تسهیلات غیرجاری و همچنین درآمدهای ناشی از اعطای تسهیلات جدید از محل منابع حاصل از وصول مطالبات تاکنون را به این سازمان ارائه کند.
 
بدین ترتیب بانک پاسخ سازمان را در نامه ای روز 04/12/95 ارسال کرد و طبق این نامه مشخص شد که مانده اصل تسهیلات غیرجاری بانک در تاریخ 30/11/95 معادل 19 درصد نسبت به تاریخ 30/09/95 کاهش داشته‌است. شایان ذکر است که مطابق پیش‌بینی ارائه شده، مانده تسهیلات غیرجاری بانک در تاریخ 30/12/95 به میزان 39 درصد کمتر از مانده فوق در تاریخ 30/09/95 پیش‌بینی شده‌است.
 
بنابراین گزارش بانک اقتصادنوین درخصوص دلایل دستیابی به پیش‌بینی 1ریال سود به ازای هر سهم برای سال مالی 95 علیرغم شناسایی مبلغ (421) ریال زیان خالص به ازای هر سهم طی 9 ماهه منتهی به 30/09/95 جلب می‌نماید. مطابق اطلاعات موجود، تحقق پیش‌بینی سال 95 شرکت منوط به کاهش قابل توجه مانده مطالبات غیرجاری بانک تا پایان سال است.
 
گفتنی است مطابق بند 3 گزارش فوق در سود و زیان پیش بینی شده با فرض وصول بخش قابل توجهی از تسهیلات غیر جاری عمدتاً مشکوک الوصول و اعطای منابع حاصل از آنها در قالب تسهیلات جدید، اقدام به محاسبه سود و وجه التزام جهت آنها و همچنین عدم شناسایی هزینه مطالبات مشکوک الوصول  بابت تسهیلات مذکور شده است. در حالیکه تاکنون پیش بینی وصول تسهیلات غیر جاری محرز و محقق نشده است. ضمن اینکه مانده ذخیره مطالبات مشکوک الوصول در پایان سال جاری، سال قبل و شش ماهه اول سال جاری نیز به میزان کافی محاسبه نشده و در سال گذشته نیز بابت بخشی از تسهیلات بر خلاف بخشنامه های بانک مرکزی وجه التزام شناسایی شده است.
 
 ازبررسی آخرین وضعیت بانک اقتصاد نوین نشان می دهد که این بانک با سرمایه 13 هزار و 131 میلیارد ریال سرمایه فعالیت می کند و برای سال مالی منتهی به 29 اسفند 96 درآمد هر سهم را 51 ریال پیش بینی کرده است. ضمن اینکه آخرین قیمت هر سهم این بانک مبلغ 2279 ریال به ثبت رسیده است.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *