RSS
امروز چهارشنبه ، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

بورس همچنان نسبت به بازارهای رقیب از نظر بازدهی عقب‌تر است

زیان ۳درصدی فعالان بورس در اسفندماه

۱۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۶کد خبر: 189533
ایستانیوز:بازار البته هنوز هم از کمبود نقدینگی رنج می برد.کارشناسان می گویند،باید منابع جدید به بازار سرمایه تزریق شود،زیرا در اردیبهشت ماه انتخابات ریاست جمهوری در پیش است و ممکن است بازار شرایط را هم تجربه کند. از سویی اسفند ماه در حالی آغاز شده که بورس همچنان نسبت به بازارهای رقیب از نظر بازدهی عقب‌تر است. حتی نسبت به اول سال حدود سه درصد زیان به فعالان خود تحمیل کرده که عمده ترین آنها مربوط به بازگشایی نماد بانکهاست.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)، آخرین ماه سال 95 برای فعالان تالار شیشه ای،در حالی سپری می شود که بهمن تلخی را پشت سرگذاشته اند.ماهی که با رونمایی از نماد دو بانک تجارت و ملت، خیلی ها زیان ها بزرگ دیدند.
بورس در هفته ای که گذشت،امیدوارتر شد.خودرویی ها و گروه فلزات اگرچه با تعدیل منفی هفته را به پایان رسندند،اما پیش بینی ها حکایت از سال مالی خوب پیش روی این دو بخش است.قرار است ایران خودرو بلوک جدیدی را برای معامله عرضه کند  و از سویی صنایع پالایشگاهی همچنان وضعیت مطلوبی برای سرمایه گذاری دارند.
 
بازار البته هنوز هم از کمبود نقدینگی رنج می برد.کارشناسان می گویند،باید منابع جدید به بازار سرمایه تزریق شود،زیرا در اردیبهشت ماه انتخابات ریاست جمهوری در پیش است و ممکن است بازار شرایط را هم تجربه کند. از سویی اسفند ماه در حالی آغاز شده که بورس همچنان نسبت به بازارهای رقیب از نظر بازدهی عقب‌تر است. حتی نسبت به اول سال حدود سه درصد زیان به فعالان خود تحمیل کرده که عمده ترین آنها مربوط به بازگشایی نماد بانکهاست.
 
با این حال در تالار شیشه ای همه چیز هم منفی نیست؛در هفته ای که گذشت گزارش مثبتی از صنایع پالایشگاهی به بازار مخابره شد که از تعدیل سود مثبت خبر می داد و نشان‌دهنده شرایط مطلوب‌تر برای صنعت پالایشگاهی در سال آتی بود.
 
آخر هفته، در گروه خودرو اگرچه شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو سود سال جاری را پس از معامله بلوک بیمه پارسیان بیش از ٣٣٥ درصد افزایش داد ،اما  فعالان بازار منتظر انجام معامله بلوک‌های بعدی مجموعه ایران‌خودرو هستند. خیلی ها می گویند با انجام این معاملات می‌توان به صنعت خودرو امیدوار شد.
 
بازار سرمایه در این روزها همچنان با حجم نسبتا پایین معاملات مواجه است و دلیل عمده آن مربوط به کمبود نقدینگی بازار سرمایه است. شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران که در پایان معاملات روز شنبه 30 بهمن با افزایش ٤٠٩ واحدی به رقم ٧٧هزار و ٥٩٩ واحد رسید،در آخرین روز هفته به به رقم ۷۷ هزار و ۸۴۷ واحد افزایش نسبی داشت. آخرین روز هفته اکثر نمادها در گروه‌های استخراج کانه‌های فلزی و فلزات اساسی روند کاهشی قیمت داشتند،این در حالی است که ابتدای هفته گروه فلزات وضعیت بهتری داشت.ابتدای هفته همچنان نماد معاملاتی ٣ شرکت بانک ملت، سرمایه‌گذاری قدیر و کالسیمین ، بالاترین تاثیر منفی را شاخص بورس گذاشتند .
 
1 شنبه
 
روز یکشنبه،شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران، با افزایش ٥٩ واحدی به ٧٧‌هزارو ٦٥٨ واحد رسید و ارزش کل معاملات بورس و فرابورس به بیش از ٢٨٧ میلیاردتومان اعلام شد.
 
در این روز، معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت هلدینگ پتروشیمی خلیج ‌فارس با ٦٣ واحد، پتروشیمی مبین با ٣٧ واحد و پالایشگاه نفت تهران با ٣٠ واحد افزایش، بیشترین تأثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند. در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت بانک ملت با ٣٩ واحد، معدنی‌ و صنعتی چادرملو با ٣١ واحد و پالایش و نفت بندرعباس با ٢٣ واحد بیشترین تأثیر منفی را در برآورد این نماگر به نمایش گذاشتند. در گروه سیمان هم، به‌دنبال اعلام تعدیل مثبت چشمگیر در بودجه سال آینده نمادهای گروه، بیشتر شرکت‌ها در این گروه سبزپوش شدند. نمادهای گروه ساختمانی نیز روزی پرتقاضا و خوش‌اقبال را سپری کردند. افزایش تقاضا در بیشتر نمادها نوسانات مثبت و رشد قیمت‌ها را به‌دنبال داشت.
 
2 شنبه
 
معاملات روز دوشنبه چندان تفاوتی به روز قبل  نداشت؛ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات دوشنبه ٢ اسفندماه با افزایش ٣٩ واحدی به رقم ٧٧ هزار و ٦٩٨ واحد رسید.در این روز، شپنا، همراه و جم از جمله نمادهای مؤثر بر رشد شاخص بودند. این در حالی بود که معاملات منفی در نمادهای فخوز، اخابر و کگل از رشد بیشتر شاخص جلوگیری کرد. شاخص کل فرابورس نیز متأثر از بازگشایی زاگرس و همچنین معاملات مارون و شاوان توانست رشد ١٤‌پله‌ای را به ثبت برساند.
 
از سویی روز دوشنبه در نماد معاملاتی سه شرکت فولاد خوزستان ، مخابرات ایران و معدنی و صنعتی گل‌گهر، بالاترین تاثیر منفی را بر برآورد این نماگر به دوش کشیدند.
 
3 شنبه
 
روز سه‌شنبه، بازار شاهد معاملاتی متعادل و آرام در محدوده صفر تابلو در اغلب نمادهای معاملاتی بود. در این بین تک‌ سهم‌ها بازار برای معامله‌گران اغلب حقیقی همچنان بسیار پرریسک عمل کردند. شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات دیروز سه‌شنبه سوم اسفندماه ٩٥ با افزایش ١٠٢ واحدی به رقم ٧٧ هزار و ٨٠٠ واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با افزایش ٥٩ واحدی عدد ١٥ هزار و ٨١٩ واحد را تجربه کرد. شاخص سهام آزاد شناور اما با افزایش ١٠٠ واحدی به رقم ٨٥ هزار و ٢٣٩ واحد رسید.
 
در این روز، معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت، همراه اول ، سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی و گسترش نفت و گاز پارسیان بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس داشتند. در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت؛ سایپا ، پارس‌خودرو و معدنی و صنعتی گل‌گهر ، بیشترین تاثیر منفی را بر برآورد این نماگر داشتند.
 
4 شنبه
 
در آخرین روز معاملاتی بورس اوراق بهادار تهران در هفته ای که گذشت، شاخص کل ۴۷ واحد رشد کرد .هرچند روز چهارشنبه بازار سرمایه از ابتدای باز شدن معاملات روند صعودی را در پیش گرفت و تا تراز ۷۷ هزار و ۹۰۰ واحدی بالا رفت اما در ادامه پس از نوسان‌هایی تا رقم ۷۷ هزار و ۸۴۷ واحدی پایین آمد و در نتیجه نسبت به روز گذشته ۴۷ واحد رشد را به ثبت رساند.
 
در این روز برای معاملات نماد گسترش نفت و گاز پارسیان  روز خوبی بود که تاثیر مثبتی هم برشاخص داشت،به طوری که 46 درصد از خرید این نماد مربوط به افراد حقوقی و مابقی مربوط به حقیقی‌ها بود.
 
به گزارش خبر آنلاین ،روز چهارشنبه، نماد بانک ملت ۳۳ واحد افت کرد. در این نماد بیش از ۸۶ درصد از خریدها مربوط به افراد حقیقی و مابقی مربوط به حقوقی‌ها بود. پس از این نماد سرمایه‌گذاری غدیر، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و توسعه معادن و فلزات بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. در گروه استخراج کانه‌های فلزی تقریبا تمام نمادها افت در آخرین قیمت معامله و قیمت پایانی را تجربه کردند. در گروه خودرو و ساخت قطعات اکثریت نمادها روند رشد اندکی را در پیش گرفتند و انتظار می رود این روند تا پایان سال ادامه داشته باشد.



برچسب‌ها:شاخص بورس
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *