RSS
امروز چهارشنبه ، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

بزرگترین ریزش قیمت طلا رقم خورد

سقف برداشت از حساب بانکی کاهش یافت

تعطیلی آخر هفته، پنج شنبه باشد یا شنبه؟

عرضه سهام باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال ایران توسط کارگزاری بانک صنعت و معدن

همه‌چیز درباره مالیات بر ارزش افزوده ۱۴۰۳

رکوردشکنی جدید بیت‌کوین

چگونه سرمایه‌های اقتصاد ایران نابود شد؟

راه حل برقراری یارانه قطع شده؟

تورم فروردین ماه از تنور درآمد

خط فقر چقدر است؟

پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲

توضیحات بانک صادرات در خصوص خرید سهام پرسپولیس

ابقاء معافیت‌های مالیاتی بازار سرمایه

واگذاری پرسپولیس و استقلال پاک کردن صورت‌مسئله است

مصوبه ای که ۶۸ همت از منافع سهامداران خرد را به خطر می اندازد

رشد ثابت و آهسته اقتصاد جهانی ادامه پیدا می کند

سهام پرسپولیس و استقلال معامله شد

دلیل اصلی رشد نقدینگی

تحقق حجم ۵۰۰ میلیون دلاری مبادلات تجاری بین ایران و آذربایجان

۱۲:۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۶کد خبر: 189524
ایستانیوز:وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مذاکرات در مورد آذربایجان غربی خوب بود و دو سند تفاهم نامه امضا شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)، محمود واعظی در حاشیه همایش تجاری ایران و جهوری آذربایجان در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه مذاکرات خوبی با هیات عالی رتبه جمهوری آذربایجان داشتیم گفت: این همایش با استقبال بسیار خوبی مواجه بوده و ۶۰ شرکت از جمهوری آذربایجان و صاحبان صنایع جمهوری نخجوان در آن حضور داشتند.
 
وی با بیان اینکه در طی ۱۰ روز آینده رییس جمهور آذربایجان بنا به دعوت دکتر روحانی به ایران سفر می کند گفت: مذاکراتی نیز در سطح ملی انجام شد و به تبع آن مسیر برای تجار جهت افزایش همکاری ها باز می شود.
 
واعظی با تاکید بر اینکه آذربایجان غربی دارای پتانسیل های فراوانی به خصوص در زمینه تولید محصولات کشاورزی است گفت: امیدواریم از این طریق بخشی از نیاز جمهوری آذربایجان را تامین کنیم.
 
وی تصریح کرد: در خصوص افزایش مراودات بانکی و گردشگری به ویژه افزایش پرواز های دو کشور از جمله منطقه آزاد ماکو، جمهوری آذربایجان و جمهوری نخجوان مذاکرات خوبی انجام و به نتایج درخشانی دست پیدا کردیم.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در حال حاضر مذاکره هیات های همراه در حال ادامه است گفت: اولین نتیجه این مذاکرات در بخش خصوصی و دومین نتیجه آن در بستر سازی سفر ریاست جمهوری آذربایجان به ایران نمود پیدا می کند.
 
در ادامه این نشست وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان با بیان اینکه از لحاظ اقتصادی زمینه مناسبی بین ایران و آذربایجان غربی و افزایش روابط تجار ایجاد می شود گفت: این سفر در راستای تسهیل و رفع موانع بین دو کشور صورت گرفته است.
 
شاهین مصطفی اف با اشاره به تحقق حجم ۵۰۰ میلیون دلاری مبادلات تجاری بین دو کشور، اظهار کرد: این هدف با همت دو طرف محقق شده و نشانه عزم جدی دو کشور برای گسترش روابط تجاری است.
 
محمود واعظی همچنین در همایش تجاری جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان با  اشاره به پیشینه مشترک دو کشور در زمینه های فرهنگی، تاریخی و دینی گفت: طی سه سال گذشته اسناد اساسی و مهمی بین دو کشور به امضا رسیده است که پشتوانه همکاری را به وجود آورده است.
 
وی با تاکید بر اینکه روابط بین دو این دو کشور همسایه به سرعت در حال گسترش است گفت: جهت نزدیک شدن به اهداف کلان نیازمند بررسی تفاهم نامه هایی هستیم که تا کنون به امضا رسیده است.
 
او تصریح کرد: این همایش برای امضای تفاهم نامه های همکاری پیش از سفر رییس جمهور آذربایجان که به دعوت دکتر روحانی است شکل گرفته است.
 
واعظی با بیان اینکه در تلاش برای افزایش صادرات به آذربایجان و کشورهای اروپایی و CIA از طریق ریل آستارا هستیم گفت: بخش های دیگری از جمله حمل و نقل هوایی و گردشگری جهت تعدد اتباع دو کشور در خور توجه است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: تسهیلات خوبی برای ویزا برقرار شده است و در آینده نزدیک طبق تصمیم دولت جمهوری آذربایجان، اتباع ایرانی از هر مبادی قادر به مسافرت به این کشور خواهند بود.
 
او با اشاره به اینکه نتیجه تفاهم نامه‌ها باعث رشد ۷۰ درصدی تجاری بین دو کشور شده است گفت: در زمینه گسترش همکاری تجار دو کشور و جلب سرمایه گذاران نیازمند عقد تفاهم نامه‌هایی هستیم.
 
وی گفت: با توجه به ظرفیت های بسیار مناسبی که در آذربایجان غربی وجود دارد، وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان تصمیم داشتند که در اولین فرصت به این استان سفر کنند.



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *