RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

گزارش هفتگی بازار آتی سکه؛

۶۶ هزار قرارداد سکه برای تحویل ۹ ماه آینده

۱۸:۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰کد خبر: 189010
ایستانیوز:حجم و ارزش معاملات آتی سکه در بورس کالا طی هفته گذشته به ترتیب روی ارقام ۷۳ هزار و ۶۴۲ قرارداد و ارزش ۱۰ هزار و ۱۸۳میلیارد ریال قرار گرفت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)، نوسانات رو به پایین بهای اونس در بازارهای جهانی طی هفته گذشته در کنار نوسانات محدود نرخ ارز تا روز چهارشنبه موجب کاهش تحرکات بازار سکه در بازار نقدی و آتی سکه شده بود، این در شرایطی است که طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با افزایش نرخ اونس، تقاضا مجددا بر بازار غالب شد.
طبق روال معاملات آتی سکه، سررسید آبان سال ۹۶ یعنی دورترین موعد تحویل بازار آتی به عنوان پرطرفدارترین سررسید لقب گرفت؛ به نحوی که معامله گران ۶۶ هزار و ۶۲۷ قرارداد را به ارزش ۹ هزار و ۲۶۲ میلیارد ریال در این موعد تحویل به ثبت رساندند.
در رتبه دوم معاملات هفتگی آتی سکه، سررسید شهریور سال آینده قرار گرفت؛ در این سررسید ۴ هزار و ۸۵۸ قرارداد به ارزش ۶۵۳ میلیارد ریال منعقد شد. قرارداد تحویل اسفند امسال نیز با ثبت یک هزار و ۱۹۷ قرارداد به ارزش ۱۴۵ میلیارد ریال در مکان سوم پرمعامله ترین سررسید بازار آتی قرار گرفت. به همین ترتیب دو سررسید تیر واردیبهشت ۹۶ نیز به ترتیب با ۶۰۳ قرارداد به ارزش ۷۸ میلیارد ریال و ۳۵۷ قرارداد به ارزش ۴۴میلیارد ریال در انتهای جدول بازار آتی سکه قرار گرفتند.
بررسی معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنجشنبه) بیانگر آن است که در مجموع ۸ هزار و ۴۰۶ قرارداد منعقد شده است.
بر اساس آمار معاملات، سکه تحویل اسفند ماه با ثبت قیمت یک میلیون و ۲۱۰ هزار تومان، افزایش ۰/۴۲درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که قرارداد تحویل اردیبهشت ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۲۵۲ هزار تومان رشد۰/۳۵درصدی را به ثبت رساند.
از سویی سکه تحویل تیر سال آتی با نرخ یک میلیون و ۲۹۷ هزار تومان به فروش رسید و با افزایش ۰/۲۸درصدی همراه شد. همچنین سررسید شهریور ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و ۳۴۱ هزار تومان معامله و رشد ۰/۳۳ درصدی را تجربه کرد و در پایان نیز سررسید آبان سال ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۳۸۸ هزار تومان معامله شد و افزایش ۰/۴۳درصدی را به ثبت رساند.
به نوشته بورس کالای ایران،سکه در بازار نقدی طی هفته گذشته با نوسان رو به پایینی رو به رو شد، اما پنجشنبه گذشته بهای اونس در بازارهای جهانی افزایش یافت و تغییرات رو به بالایی را برای بهای سکه طی این روز ایجاد کرد.



برچسب‌ها:قرارداد سکه
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *