RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

امیدواری بورس به آینده خودرویی ها

۱۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰کد خبر: 188986
ایستانیوز:معامله‌گران بازار سهام امروز نظاره‌گر معاملات پرحجم در اغلب نمادهای معاملاتی بودند. بازاری که با نزدیک شدن به موعد انتشار بودجه‌های برآوردی ۹۶ از هم‌اکنون به آینده خودرویی‌ها امیدوارتر شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)؛ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز شنبه 30 بهمن ماه 95 با افزایش 409 واحدی به رقم 77هزار و 599 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با افزایش 71واحدی به عدد 15هزار و 651واحد دست یافت.
 
امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افزایش 440واحدی به رقم 85هزار و 109واحد دست یافت. شاخص بازار اول نیز در حالی با افزایش 279 واحدی به عدد 55هزار و 235 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 936واحدی به رقم 164هزار و 288واحد دست یافت. امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با افزایش 3 واحدی به عدد 852واحد دست یافت.
 
براساس این گزارش معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت ارتباط سیار ایران با 57 واحد پالایش نفت بندرعباس با 46 واحد و معدنی و صنعتی گل‌گهر با 42 واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.
 
در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت بانک ملت با 21 واحد، سرمایه‌گذاری قدیر با 15 واحد و کالسیمین با 8 واحد کاهش، بالاترین تأثیر منفی را بر برآورد این نماگر به دوش کشیدند.
 
 ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 328 میلیارد تومان بالغ شد که در بازار نقدی این بورس این رقم به 183 میلیارد تومان نرسید. بر این اساس امروز 975 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 66هزار و 243 نوبت داد و ستد شد.
 
طی معاملات امروز، نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع ریخته‌گری ایران، بیمه دی، صنایع سیمان غرب، فولاد هرمزگان جنوب، گروه صنعتی پاکشو، آهنگری تراکتورسازی، سیمان سفید نیریز، نفت پاسارگاد، توکا ریل، توسعه خدمات دریایی و بندری سینا، شیر پاستوریزه پگاه فارس، صنعتی جام‌دارو، سیمان شاهرود، فولاد مبارکه اصفهان، دارو‌سازی امین، لابراتوارهای سینادارو، سرمایه‌گذاری گروه صنعتی ملی، شهد ایران، کارخانجات قند قزوین، حق تقدم خرید سهام لابراتوارهای سینادارو، بازرسی فنی و کنترل‌خوردگی تکین کو، سیمان بجنورد، معادن بافق، سایپا دیزل، صنایع کاغذسازی کاوه، بانک سینا، لوله و ماشین‌سازی ایران از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل، نماد معاملاتی شرکت‌های دارویی البرز بالک، صکوک اجاره‌ای صبصیر و صکاشی، موتورسازان تراکتورسازی ایران، گسترش صنایع و خدمات کشاورزی، بیسکویت گرجی، سرمایه‌گذاری توسعه آذربایجان، بازگشایی شدند.
 
 امروز هم پای بازارگردان‌های سهام در گروه‌های حامی شاخص بورس در بازار 2 بورس اندکی بیش از 46 میلیون سهم صنایع آذرآب به ارزشی بیش از 15میلیون تومان و همچنین اندکی بیش از 41میلیون سهم بانک تجارت به ارزشی بیش از 3میلیارد تومان کد به کد شد.
 
در سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی اما اندکی بیش از 28 میلیون سهم به ارزشی بیش از 5 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده میان سهامداران حقوقی این سهم منتقل شد.
 
همچنین بیش از 18میلیون سهم سرمایه‌گذاری سایپا به ارزشی بیش از یک و نیم میلیارد تومان و همچنین بیش از 16میلیون سهم سایپا به ارزش کمتر از 2میلیارد تومان از سوی سهامداران عمده کد به کد شد.
 
بیش از 18میلیون سهم معدنی و صنعتی چادرملو نیز به ارزش بیش از 3میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده منتقل شد. همچنین 14میلیون سهم صنایع پتروشیمی خلیج فارس به ارزش بیش از 6میلیارد تومان میان سهامداران عمده این سهم منتقل شد. بیش از 5 میلیون سهم ایران‌ترانسفر به ارزش بیش از 7میلیارد تومان میان سهامداران عمده این سهم منتقل شد.
 
 امروز بازار سهام همزمان با انتشار گزارش‌های عملکردی خودروسازان و همچنین افزایش خوش‌بینی‌ به دورنمای بودجه برآوردی این شرکت‌ها در سال مالی آینده شاهد اقبال خریداران سهام به گروه خودرویی‌ها بود.
 
همزمان داغ‌تر شدن موضوع واگذاری سهام سهمیه‌گزاری ملی ایران از سوی بانک تجارت به گروه قطعه‌سازی کرور باعث شد تا تحلیل‌های مختلفی بر سر جذابیت سهام ایران‌خودرو و سایپا بر سر زبانها بیفتد. همزمان امروز بازارگردانی سهام در میان هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری و معدنی‌ها در حالی ادامه داشت که همراه اول با افزایش تقاضا از سوی خریداران اغلب حقوقی امروز در دامنه نوسان مثبت قیمتی و در روندی متعادل به کار خود پایان داد.
 
 امروز همزمان گروه سیمانی‌ها نیز شاهد تکاپوی معامله‌گران پرهیاهو برای تعدیل قیمت سهام این گروه در آستانه انتشار گزارش‌های عملکردی و بودجه‌ای بود. امروز گروه رایانه نیز در اغلب نمادهای معاملاتی تا صفر تابلو (قیمت پایانی) متعادل شد و در گروه پالایشی‌ها نیز اگرچه بازارهای جهانی با نوسان چندانی برای قیمت نفت خام مواجه نبود، اما شاهد افزایش تقاضای ناپایدار از سوی معامله‌گران اغلب حقیقی بازار بود.
 
 امروز بازار سهم بازاری متعادل و توأم با افزایش تقاضا در برابر عرضه سهام بود که همزمان با توقف اغلب نمادهای معاملاتی برای تعدیل سود برآوردی در بودجه‌ سال 96 شاهد افزایش خوش‌بینی‌ها به عملکرد خودرویی‌ها در پایان سال مالی جاری بود. بازاری که انتظار طولانی برای بازگشایی نماد معاملاتی بانک صادرات در واپسین روزهای باقیمانده تا پایان سال به نظر از درجه اهمیت بالای آن افتاده است.



برچسب‌ها:شاخص بورس
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *