RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

آثار مثبت رشد نرخ کالاهای اساسی در بازارهای جهانی بر بورس

پیش بینی حرکت شاخص در هفته های پیش رو

۱۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰کد خبر: 188945
ایستانیوز:یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه رشد قیمت کالاهای اساسی در بازارهای جهانی، چشم انداز مثبتی را برای بازار سرمایه نوید می دهد، گفت: یکی از دلایل رشد بازار سرمایه در هفته گذشته، کاهش هیجان فروش در نمادها بوده که انتظار می رود بازار هر چقدر به انتهای سال نزدیک شود، فشار فروش نیز کاهش بیشتری داشته باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)، بهنام بهزادفر، کارشناس بازار سرمایه  درباره وضعیت بازار سرمایه، گفت: در هفته گذشته 2 اتفاق بسیار مهم در بازارهای جهانی و داخلی رخ داد که امیدوارکننده است.
 
وی افزود: نخست «رشد کالاهای جهانی» بود؛ خوشبختانه در سال 2016 و 2017 روند حرکت کالاهای جهانی مناسب بوده است.
 
این استاد دانشگاه یادآور شد: بورس اوراق بهادار کشور نیز همبستگی بسیار زیادی با قیمت نفت، مشتقات نفتی و فلزات اساسی دارد، در واقع شرکت‌های فلزی، پتروشیمی، پالایشگاهی، معدنی و سایر شرکت‌های وابسته به این صنایع، سهم حدود 60 درصدی از بازار سرمایه را دارند.
 
این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: زمستان پارسال را می توان بدترین وضعیت کالاهای اساسی در چند سال گذشته دانست. در این فصل بعضی از کامودیتی ها (مواد پایه و معدنی) همانند مس پایین ترین قیمت را از سال 2008 و برخی دیگر همانند نفت پایین ترین قیمت را از سال 2004 داشتند.
 
بهزادفر اضافه کرد: از زمستان سال گذشته تاکنون، فلزات اساسی، نفت و فرآورده های نفتی رشد قیمتی قابل توجهی داشتند؛ به عنوان نمونه قیمت سنگ آهن در زمستان سال گذشته 35 دلار بوده که اکنون با رشد نزدیک به 150 درصدی به محدوده 85 دلار رسیده است.
 
این استاد دانشگاه گفت: قیمت مس نیز در همین بازه زمانی با 40 درصد رشد از محدوده چهار هزار و 300 دلار به محدوده 6 هزار دلار رسید؛ همچنین فلز روی با 90 درصد رشد از محدوده یک هزار و 450 دلار به 2 هزار و 800 دلار رسید.
 
این کارشناس بازار سرمایه افزود: این رشد برای فولاد و آلومینیوم هم صادق بوده و فولاد یا به عنوان نمونه «بیلت» صادراتی ترکیه رشدی معادل 35 درصد داشت و به محدوده 390 دلار رسید و آلومینیوم نیز با رشد حدود 40 درصدی به محدوده یک هزار و 870 دلاری در هر تن رسید.
 
وی یادآورشد: این رشد به فلزات اساسی اختصاص نداشته و برای نفت و مشتقات نفتی نیز همین روند وجود داشت.
 
بهزادفر اضافه کرد: در بازه زمانی کمتر از یک سال، قیمت نفت با 100 درصد رشد از بشکه ای 28 دلار به 56 دلار رسید.
 
وی گفت: قیمت اوره (اوره گرانول فوب خلیج فارس) نیز در این مدت با 37 درصد رشد به 240 دلار رسید و نرخ متانول در بازار سی.اف.آر چین نیز نسبت به دوران افت خود در چند ماه گذشته، با 102 درصد رشد به 360 دلار رسید.
 
این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: در مجموع برآیند قیمت های جهانی نشان می دهد در ماه های آتی وضعیت بازار سرمایه به مراتب از شرایط کنونی بهتر خواهد بود.
 
وی ادامه داد: اتفاق مهم دیگری که بر بازار سرمایه اثر مثبت داشته، گزارش های مثبت شرکت هاست که برای نخستین پیش بینی سود سال آتی شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران منتشر شد.
 
این استاد دانشگاه افزود: برخی از گزارش ها مربوط به فلزات اساسی و معادن اند که پیش بینی می شود چشم انداز مثبت تری نیز داشته باشند.
 
وی اضافه کرد: گزارش های گروه خودرو و غذایی نیز بسیار مثبت بوده که در بررسی های اولیه به نظر می رسد این گزارش ها مقداری خوش بینانه باشند.
 
این استاد دانشگاه ادامه داد: اگرچه هنوز نیاز به نقدینگی در بین سهامدار عمده به صورت گسترده مشاهده می شود؛ اما به تدریج انتظار می رود فشار خرید در بازار بیشتر از فشار فروش باشد.
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *