RSS
امروز پنج شنبه ، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

معاون نظارت بیمه مرکزی عنوان کرد

نظارت بیمه مرکزی برروند سرمایه گذاری بیمه ها

۱۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷کد خبر: 188789
ایستانیوز:میرزایی در خصوص نظارت بر بیمه های کارساز و با اهمیت اظهار کرد: بیمه مرکزی در سه حوزه بر شرکت های بیمه نظارت می کند؛ صورت های مالی شرکت ها را کنترل می نماید تا در چارچوب مقررات سرمایه گذاری شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)،معاون نظارت بیمه مرکزی با اشاره به راه اندازی نخستین بیمه تخصصی عمر در دهه فجر گفت : ساماندهی شبکه فروش شرکت های بیمه یکی از برنامه های در حال انجام است و همه نمایندگی ها و کارگزاری های دارای مجوز در قالب این طرح ساماندهی، ثبت، و مدیریت می شوند.
 حبیب میرزایی درباره مشکل آفرینی بیمه توسعه برای صنعت تصریح کرد : این بیمه با ارزان فروشی و تخفیف نامتعارف در بیمه شخص ثالث قادر به اجرای تعهدات نشد و رو به ورشکستگی رفت.
وی با اشاره به واگذاری این بیمه به یک شرکت دولتی افزود: پرداخت خسارت در حال اجراست و بیش از 600 میلیارد تومان خسارت زیان دیدگان شخص ثالث این شرکت پرداخت شده است و برای پرداخت بقیه خسارت پیگیر هستیم.
میرزایی افزایش ضریب نفوذ و توسعه بیمه های عمر را از سیاست های بیمه مرکزی دانست و گفت : مردم در چند سال اخیر با مزایای این بیمه آشنا شده اند و سهم فروش آن به 12 درصد رسیده است ولی همچنان با متوسط جهانی بسیار فاصله دارد.
معاون نظارت بیمه مرکزی همچنین از راه اندازی نخستین بیمه تخصصی عمر در دهه فجر خبر داد و افزود: اقبال مردم به بیمه های عمر رو به افزایش است و تدابیری به منظور اندوخته لازم برای اجرای بیمه عمر اندیشیده شده است و از جمله اقدامات در این راستا تفکیک حساب بیمه های عمر از سایر بیمه هاست.
میرزایی در خصوص نظارت بر بیمه های کارساز و با اهمیت اظهار کرد: بیمه مرکزی در سه حوزه بر شرکت های بیمه نظارت می کند؛ صورت های مالی شرکت ها را کنترل می نماید تا در چارچوب مقررات سرمایه گذاری شود.
وی با اشاره به رصد و نظارت مداوم شرکت های بیمه از لحظه صدور بیمه نامه افزود: همچنین بیمه مرکزی اعضای هیئت مدیره شرکت های بیمه را ارزیابی و تایید می کند و شبکه فروش شرکت های بیمه از طریق جلسات ارزیابی مجوزهای لازم را اخذ می کند.
میرزایی گفت: بخشی از حق بیمه ها نزد بیمه مرکزی می ماند و اطلاعات شرکت ها همواره تحت رصد و کنترل است تا در زمان ورشکستگی تعهدات قابل پیگیری باشد.
کارشناسان معتقدند جایگاه بیمه مرکزی کمتر از بانک مرکزی نیست.
بیمه مرکزی از تمام ابزارهای خود استفاده می‌کند تا شرکت های بیمه ای در مسیر اصلاح قرار بگیرند و ‌اگر خسارتی در این ارتباط متوجه مردم شده باشد باید جبران شود.
به نوشته صدا و سیما،میرزایی با تأکید بر اینکه روند صدور بیمه‌نامه در شرکت‌های بیمه تجاری تحت کنترل بیمه مرکزی است گفت : باید به سمتی برویم که هزینه بیمه یک راننده پرریسک از راننده کم ریسک کم تر باشد و هر کس به مقدار ریسکی که ایجاد می کند حق بیمه بپردازد.
وی با بیان این‌که صنعت بیمه در اقتصاد ملی جایگاه شایسته‌ای ندارد به تدوین یک برنامه استراتژیک از سوی بیمه مرکزی برای تعیین جایگاه صنعت بیمه اشاره کرد و افزود: ما نسبت به نقطه‌‌ای که شروع کردیم در وضعیت مطلوبی قرار داریم ؛ولی شرایط مان ایده‌آل نیست.
همچنین باید به بیمه به عنوان یک صنعت نگریسته شود .
برخی ها نیز می گویند صنعت بیمه در کشور ما حداقلی است و منکر خسارت‌های وارد شده به شرکت های بیمه تجاری در ارتباط با بیمه شخص ثالث نیستند.
همچنین گفته می شود در شرکت‌های بیمه تجاری در ارتباط با بیمه شخص ثالث ،خسارت‌ها بیشتر از درآمدها است.
باید فرهنگ صحیح بیمه و جایگاه بیمه در ساختار اقتصادی کشور مشخص شود.
در دنیا به بیمه به عنوان یک نهاد مالی که می‌تواند ابزار مالی تعریف کند و درآمدزا باشد ؛نگریسته می‌شود.
همچنین باید سیستم نظارت بیمه مرکزی ITBS باشد به نحوی که دخالت افراد در آن صفر باشد.
صنعت بیمه ذاتا ریسک‌پذیر است و نظارت در این عرصه باید پویا و مستمر باشد.
حتی برخی از شرکت‌های بیمه از نظر مالی دچار بحران هستند و اگر کمک‌های بیمه مرکزی نبود آنها نمی‌توانستند ادامه حیات بدهند.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *