RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

تعرفه بخش خصوصی مبنای پرداخت بیمه‌ها

۱۳:۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵کد خبر: 188557
ایستانیوز:عضو شورایعالی نظام پزشکی گفت: صنعت بیمه باید تقویت شود تا بتوان تعرفه بخش خصوصی را مبنای پرداخت به پزشکان قرار داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)،عباسعلی جوادی عضو شورایعالی نظام پزشکی در خصوص مبحث انجماد تعرفه‌ای که از سوی برخی مسوولان بیان شده است، اظهار داشت: تعرفه های پزشکی با مقدار واقعی آن فاصله زیادی دارد و همواره به گونه ای بوده که زندگی پزشکان بویژه گروههایی که صرفا از نسخه نویسی  کسب درآمد می کنند، تکاپویی ندارد بنابراین با انجماد تعرفه ای مشکلی حل نمی شود.
 وی تقویت صنعت بیمه را یکی از راهکارهای اساسی برای افزایش تعرفه‌ها عنوان کرد و افزود: چنانچه بیمه ها سهم بیشتری از پرداخت ها را تقبل کنند یا به عبارتی تعرفه‌های بخش خصوصی را مبنای پرداخت به پزشکان قرار دهند و میزان پرداخت از جیب مردم هم افزایشی نداشته باشد ؛ می‌توان تعرفه ها را به میزان واقعی آن نزدیک کرد تا هم جامعه پزشکی و هم مردم رضایت داشته باشند.
 وی ادامه داد: با فریز کردن تعرفه ها هزینه خدمات از جیب پزشکان پرداخت می شود در حالی که باید صنعت بیمه را تقویت کرد تا هم سهم بیمار از پرداخت ها کاهش یابد و هم جامعه پزشکی متضرر نشود.
 عضو شورایعالی نظام پزشکی با اشاره به اینکه اکنون 70 درصد تعرفه بخش دولتی، مبنای پرداخت به بخش خصوصی قرار داده شده است، تصریح کرد: با این نوع پرداخت‌ها کنترل پزشکان در بخش خصوصی مشکل بوده و تعداد پزشکانی که قانون مدارانه عمل می‌کنند، بدون شک کم خواهد شد.
 جوادی با بیان اینکه تنها پنج تا 10 درصد مردم نیاز به خدمات بستری دارند، گفت: هدف طرح تحول کاهش پرداخت از جیب مردم بود اما عملا این امر رخ نداد زیرا عمده خدمات درمانی در بخش سرپایی است و میزان پرداخت از جیب مردم در این بخش کاهش نداشته است، ضمن آنکه با اجرای طرح تحول حق پزشکان در بخش سرپایی داده نشد.
به نوشته باشگاه خبرنگاران  ، وی یادآور شد: اگر تعرفه ها افزایشی ندارد، بهتر است نسبت ها را درست کرده و حق پزشکان را دهیم که این کار با تزریق بودجه به بیمه ها و پرداخت سهم بیشتر  از سوی آنها ممکن می شود زیرا علاوه بر رضایت پزشکان باید مردم را هم در نظر گرفت که سهم پرداختی از جیبشان افزایشی نداشته باشد.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *