RSS
امروز پنج شنبه ، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

افسار طلا در دستان ترامپ

۱۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴کد خبر: 188433
ایستانیوز:رئیس موسسه سرمایه گذاری "پنتو پورتفوی" در مصاحبه با وبسایت کیتکونیوز تصریح کرد: نوسانات قیمت طلا در سال ۲۰۱۷ میلادی به طور کامل به میزان تاثیرگذاری سیاست های مالی و اقتصادی ترامپ بستگی خواهد داشت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)،بر اساس این گزارش  مایکل پنتو رئیس موسسه سرمایه گذاری و استراتژی "پنتو پورتفوی" افزود: پس از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اکنون نگرانی زیادی نسبت به وضعیت سیاسی در اروپا وجود دارد. انتخابات مهمی در اروپا در پیش خواهد بود. از سوی دیگر سیاست های اقتصادی و مالی ترامپ نیز به زودی مشخص خواهد شد و میزان تاثیرگذاری این سیاست ها بر رشد اقتصادی و تورم می تواند عامل مهمی برای نوسانات قیمت طلا باشد.
این تحلیلگر اقتصادی در ادامه گفت: روشن شدن جزییات مربوط به سیاست های مالیاتی و هزینه برای پروژه های زیرساختی می تواند تا حد زیادی بر نوسانات ارزش دلار آمریکا و قیمت طلا موثر باشد.
وی افزود: هرچه سیاست های اقتصادی و مالی ترامپ تاثیرگذاری کمتری داشته باشد، فدرال رزرو نیز سیاست های سختگیرانه کمتری را اتخاذ خواهد کرد و این مساله موجب کاهش ارزش دلار و افزایش قیمت جهانی طلا خواهد شد.
وی افزود: آمریکا تا اواخر 2017 یا اوایل 2018 میلادی با یک رکود اقتصادی دیگر روبرو خواهد شد. در شرایطی که نرخ بهره همچنان بسیار پایین است، فدرال رزرو و دولت آمریکا راه دیگری جز هزینه کردن بیشتر پول برای بهبود اوضاع اقتصادی نخواهند داشت.
وی پیش بینی کرد: واکنش پولی و مالی آمریکا به این رکود و بحران اقتصادی از نظر ابعاد و شدت، بی سابقه خواهد بود و این مساله به نفع قیمت جهانی طلا خواهد بود. پیش بینی می شود که قیمت طلا تا اواخر 2018 میلادی به اوج خود برسد.
به نوشته سایت طلا، قیمت جهانی طلا طی ماه های آینده بیشتر تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار آمریکا شاخص سهام، نتایج انتخابات سراسری در آلمان و فرانسه و هلند قرار خواهد داشت.
سیاست های مالی و اقتصادی ترامپ طی هفته های آینده روشن خواهد شد. ترامپ قول داده است تا اصلاحات مالیاتی بزرگی را اعلام و اجرا کند. وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور نیز تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.
 

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:ترامپ
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *