RSS
امروز پنج شنبه ، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

اکبری در پاسخ به ایستانیوز:افزایش سود آوری بانک قرض الحسنه مهر

تنظیم صورت‌های مالی بانک با رعایت استاندارهای IFRS

۱۷:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹کد خبر: 188083
ایستانیوز: مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر با تأکید بر اینکه در سال گذشته این بانک توانست ۲۵۴ میلیارد تومان سود را برای سهامداران خود محقق کند، گفت: تا پایان امسال میزان سوددهی بانک به ۲۸۰میلیارد تومان می رسد .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران از ارائه تسهیلات جدید ازدواج برای زوجین خبر داد و گفت: این بانک با اجرای طرح پیوند مهر ایران، تسهیلات جدید ازدواج پرداخت خواهد کرد.
 
مرتضی اکبری بعداز ظهر امروز در یک نشست خبری به مناسبت دهه فجر افزود: طرح دارای ویژگی های خاص است که بر اساس آن خانواده ها می توانند اقداماتی برای دریافت وام ازدواج برای فرزندان خود انجام دهند.
 
وی ادامه داد: طرح دارای دو روش اجرایی است که در روش اول خانواده ها می توانند در بانک حساب افتتاح و ظرف مدت یک تا سه سال در بانک گردش حساب داشته باشند که بر اساس رسوب حساب حداقل امتیازی به آنها تعلق می گیرد و سپس بعد از یک تا سه سال تسهیلات ازدواج بین ۳۵ تا ۴۵ میلیون تومان با کارمزد ۴ درصد پرداخت می شود.
 
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران افزود: در طرح دوم میزان مبلغ حساب کمتر و مدت انتظار نیز ۵ تا ۱۰ سال است. در این طرح مبلغ تسهیلات اعطایی بین ۴۵ تا ۸۰ میلیون تومان با کارمزد ۴ درصد خواهد بود.
 
وی درباره تعهد این بانک در پرداخت تسهیلات ازدواج گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر اولین بانکی بود که تسهیلات ازدواج ۱۰ میلیون تومانی را پرداخت.
 
اکبری تصریح کرد: در سال جاری بانک مرکزی ۳۲ هزار فقره سهمیه برای این بانک مصوب کرده و تاکنون ۱۸۰۰۰ فقره تسهیلات در سامانه ثبت‌شده است که به ۱۴۰۰۰ نفر این تسهیلات به مبلغ یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان پرداخت‌شده است و ۴۰۰۰ هزار نفر نیز در صف هستند.
 
اکبری در ادامه با اشاره به تاریخچه تاسیس این بانک تاکید کرد: این بانک دارای پایین ترین نرخ کارمزد بانکی بوده و در تلاش است که بهترین خدمات را ارائه کنیم.
 
وی تعداد شعب بانک را در سراسر کشور ۵۳۰ شعبه اعلام و خاطرنشان کرد: سرمایه بانک ۱۵ هزار میلیارد ریال است و رتبه سیزدهم را بین بانک های کشور کسب کرده است.
 
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران درباره زیرساخت های این بانک نیز گفت: این بانک دارای زیرساخت های مناسب و دارای اینترنت بانک، موبایل بانک بوده و در کل دارای سیستم های پرداخت نوین است.
 
اکبری تصریح کرد: این بانک از ابتدای تاسیس تاکنون ۴ میلیون و ۴۵ هزار مشتری سپرده گذار داشته که برای ۹ سال فعالیت عملکرد خوبی است. در سال جاری نیز ۵۰۰ هزار مشتری جدید به مشتریان بانک اضافه شده است.
 
وی منابع بانک را ۵۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: ۹۰ درصد از این میزان تسهیلات پرداخت شده و ۱۰ درصد نیز به عنوان سپرده قانونی نزد بانک مرکزی است.
 
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران تصریح کرد: همچنین این بانک به صورت کلی دو میلیون و ۴۰۰ فقره تسهیلات ارائه کرده که در سال جاری این رقم معادل ۴۱۰ هزار فقره به ارزش ۳۵ هزار میلیارد ریال بوده است.
 
به گفته اکبری، میانگین تسهیلات در سال ۹۴ به میزان ۷۰ میلیون ریال بوده که این رقم در سال جاری به ۹۰ میلیون ریال رسیده است. وی نسبت معوقات بانک را یک درصد عنوان کرد و گفت: این رقم در نظام بانکی بسیار مطلوب است.
 
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران اجرای طرح های فجر، طرح مشترک با بسیج سازندگی، افتتاح حساب آنلاین بانک، پرداخت تسهیلات به صورت آنلاین را از برنامه های این بانک عنوان کرد و گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است به مناسبت دهه فجر دو هزار تسهیلات ۳ میلیون تومانی به مددجویان کمیته امداد پرداخت شود.
 
وی در پاسخ به پرسشی درباره برنامه بانک برای افزایش سقف تسهیلات گفت: کل تسهیلات اعطایی این بانک به اشخاص حقیقی پرداخت می شود و بر اساس سیاست های بانک مرکزی اجازه پرداخت به حقوقی ها را نداریم، اما اگر وجوه اداره شده در اختیار بانک قرار گیرد می توانیم تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ ۴ درصد ارائه دهیم، اما سقف تسهیلات برای افراد حقیقی ۱۵ میلیون تومان است؛ البته این برای جامعه مفید بوده و تا بخشی از نیازها را پوشش می دهد.
 
اکبری از ارائه درخواست به شورای پول و اعتبار برای دریافت مجوز افزایش سقف تسهیلات این بانک به ۳۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: با توجه به توافق حاصل شده با بخش نظارتی بانک مرکزی امکان افزایش سقف تسهیلات به ۳۰ میلیون تومان وجود دارد.
 
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران افزود: هرچند بانک آمادگی اجرای آن را دارد اما فرآیند عملیاتی آن در شورای پول و اعتبار تا پایان سال بعید است.
 
وی با بیان اینکه نرخ کارمزد تسهیلات در این بانک به زیر ۴درصد رسیده است، اظهارداشت: اکنون ۹۰ درصد هزینه‌های این بانک از محل کارمزد تسهیلات پوشش داده می‌شود و این بانک به‌منظور گسترش فعالیت‌های خود نرخ کارمزد تسهیلات را از ۴ درصد به ۳ درصد کاهش داده است.
 
اکبری  در پاسخ به ایستانیوز با تأکید بر اینکه در سال گذشته این بانک توانست ۲۵۴ میلیارد تومان سود را برای سهامداران خود محقق کند، گفت: صورت‌های مالی این بانک در سال ۹۴ با رعایت استاندارهای IFRS تنظیم‌ شده و در سال جاری نیز در حال تهیه صورت مالی بر اساس ضوابط ابلاغی بانک مرکزی و گزارشگری بین‌المللی مالی هستیم.
 
وی بابیان اینکه کفایت سرمایه بانک قرض‌الحسنه رسالت ۴۷ درصد است، خاطرنشان کرد: با این میزان از کفایت سرمایه، افزایش سرمایه در این بانک ضرورتی ندارد البته سهامداران این بانک به دلیل رضایت از عملکرد بانک برای افزایش سرمایه آمادگی دارند.
 
اکبری از ورد بانک قرض‌الحسنه مهر در بازه زمانی ۶ الی یک سال آتی خبر داد و گفت: در حال انجام مقدمات برای ورد به بورس هستیم و دریک بازه زمانی ۶ الی یک‌ساله شاهد حضور این بانک در بورس خواهیم بود.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *