RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

بانک سوسایت جنرال فرانسه اعلام کرد

۳ عامل کلیدی که باعث کاهش قیمت طلا می شود

۱۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴کد خبر: 187606
ایستانیوز:بانک سوسایت جنرال فرانسه اعلام کرده است که سیاست های پولی فدرال زررو آمریکا، تقویت ارزش دلار و کاهش تقاضا از سوی بانک های مرکزی جهان و کشورهای نوظهور و در حال توسعه موجب خواهد شد تا قیمت طلا در سال ۲۰۱۷ میلادی با کاهش روبرو شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)، به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز،بانک سوسایت جنرال در ادامه این گزارش پیش بینی کرده است که میانگین قیمت هر اونس طلا امسال به کمتر از 1150 دلار خواهد رسید. این بانک معتبر فرانسوی در گزارش قبلی خود پیش بینی کرده بود که قیمت هر اونس طلا امسال به بیش از 1300 دلار می رسد.
این بانک پیش بینی خود نسبت به قیمت جهانی نقره را نیز کاهش داده است. این گزارش افزود: میانگین قیمت هر اونس نقره امسال به کمتر از 16 دلار خواهد رسید. این رقم نیز در گزارش قبلی موسسه سوسایت جنرال، 18 دلار اعلام شده بود.
تحلیل آماری سوسایت جنرال فرانسه نشان می دهد که قیمت جهانی طلا در ماه های ژانویه 15 سال گذشته به طور میانگین 3.3 درصد افزایش داشته است. قیمت طلا در ژانویه امسال تاکنون 4.2 درصد افزایش نشان می دهد.
این بانک فرانسوی افزود: قیمت طلا در شرایط کنونی تحت تاثیر نگرانی های مربوط به سیاست های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و خروج بریتانیا از اتحادیه به نوشته سایت طلا ،اروپا با افزایش نسبی روبرو شده است. سیاست های ترامپ احتمالا موجب افزایش نرخ تورم خواهد شد و این مساله می تواند تقاضا برای طلا و سایر فلزات گرانبها را افزایش دهد.
تحلیلگران سوسایت جنرال بر این باورند که ماه ژانویه معمولا زمان مناسبی برای افزایش قیمت جهانی طلا بوده و برای ارزیابی روند قیمت طلا باید منتظر ماه های آینده باشیم.
تحلیلگران این بانک افزودند: سیاست های پولی فدرال رزرو و تقویت ارزش دلار به همراه کاهش تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و افت خرید بانک های مرکزی جهان می تواند موجب کاهش قیمت طلا تا پایان امسال شود.
نگرانی های بین المللی نسبت به سیاست های جدید ترامپ از جمله ممنوعیت ورود مهاجران 7 کشور مسلمان به آمریکا موجب شده است تا شاخص سهام در بازارهای بین المللی با کاهش روبرو شود و ارزش دلار نیز با افت نسبی همراه شده است.
 



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *