RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ریال یکماهه ۲۵ درصد بی ارزش شد

نشست مدیر عامل بیمه آسیا با مسئولان سرپرستی استان اصفهان

عمر کروکی های کاغذی به پایان رسید

انتصابات در بانک ایران زمین

بانک ملی ایران باید به یک سوپرمارکت خدمات مالی تبدیل شود

بازار سرمایه با چالش مالیاتی در لایحه بودجه مواجه شده است؟

غول بدهی جهان را می‌بلعد؟

خروج بافت را از بن‌بست اشتغال

ساخت ۱۴۰ هزار و ۴۴۲ واحد مسکونی با تسهیلات بانک مسکن

بازدید مدیرعامل بانک توسعه صادرات از شرکت صادر‌کننده نمونه کشوری

مولدسازی مبهم سرخابی‌ها

نرخ سود بین‌بانکی صعودی شد

روش دریافت وام ۲۰۰ میلیونی میعاد بانک سینا

سقوط طبقه پردرآمد به متوسط و متوسط به فقیر

بیمه تعاون مبنای تحول در صنعت بیمه

دلیل افزایش عجیب قیمت طلا مشخص شد

بیمه آتش سوزی را با تخفیف ۴۵ درصدی از بیمه ملت بخرید

افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

روز سرنوشت‌ساز بیت کوین

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

همتی خبر داد

پرونده بیمه توسعه بسته می شود

۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳کد خبر: 187537
ایستانیوز: همتی در پاسخ به سوالی در مورد بیمه توسعه اظهار داشت: تاکنون۶۵۰ میلیارد تومان خسارت از سوی بیمه مرکزی و بیمه ایران به بیمه گذاران بیمه توسعه پرداخت شده است و در آینده نزدیک پرونده بیمه توسعه بسته می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)،رئیس کل بیمه مرکزی درباره تغییر مبنای محاسبه نرخ دیه گفت: تغییر مبنای نرخ دیه با توجه به مسائل شرعی امکان پذیر نشد، امیدوارم راه حل دیگری برای کاهش حق بیمه شخص ثالث بیابیم که بتوانیم به هموطنان خود کمک کنیم.
عبدالناصر همتی رئیس بیمه مرکزی  افزود: در ماده ۸ قانون جدید بیمه شخص ثالث، مبنای خسارت متناظر با ۵۰ درصد دیه معادل ۱۲۶ میلیون تومان برای مقصر حادثه مشخص شده است.
رئیس شورایعالی بیمه اظهار داشت: در مجمع صندوق تامین خسارت های بدنی مصوب شد که جریمه تاخیر در صدور بیمه شخص ثالث برای موتورسیکلت ها بخشیده شود.
همتی در پاسخ به سوال دیگری در مورد بیمه توسعه اظهار داشت: تاکنون۶۵۰ میلیارد تومان خسارت از سوی بیمه مرکزی و بیمه ایران به بیمه گذاران بیمه توسعه پرداخت شده است و در آینده نزدیک پرونده بیمه توسعه بسته می شود.
همتی اظهار داشت: علت بالا بودن ضریب نفوذ در جهان سهم بالای بیمه های عمر است و مانیز گسترش بیمه های عمر را در برنامه کاری خود قرار دادیم و اولین شرکت بیمه تخصصی عمر به زودی فعالیت خود را آغاز می کند.
وی با بیان اینکه یکی از عوامل پایین بودن ضریب نفوذ بیمه در ایران، تحریم بود، افزود: خوشبختانه در دوران پسا تحریم اتفاقات خوبی برای صنعت بیمه رخ داد و ارتباط بین المللی ما با شرکت های بیمه مطرح جهان آغاز شده است.
رئیس کل بیمه مرکزی درباره حذف مالیات بر ارزش افزوده گفت: ۹ درصد مالیات برارزش افزوده اگر حذف شود بیمه ارزان تر می شود که با پیگیری های وزیر اقتصاد به زودی شاهد آن خواهیم بود.
وی درباره پرداخت ۱۰ درصدی از عوارض بیمه نامه شخص ثالث به نیروی انتظامی و وزارت بهداشت گفت: صنعت بیمه سالانه مبالغ زیادی از حق بیمه شخص ثالث را به دو ارگان وزارت بهداشت و نیروی انتظامی پرداخت می کند که وزارت بهداشت از این منابع مصدومان حوادث رانندگی را رایگان پذیرش می کند، اما نیروی انتظامی تا کنون گزارش هزینه کرد این مبالغ را به ما اعلام نکرده است.
رئیس کل بیمه مرکزی ادامه داد: بیمه تکمیلی مهمترین بخش در بیمه های بازرگانی است و ۲۶ درصد پرتفوی صنعت بیمه را به خود اختصاص داده و ضریب خسارت بالایی دارد.
به نوشته باشگاه خبرنگاران،وی خاطرنشان کرد: با توجه به بالا بودن ضریب خسارت بیمه درمان تکمیلی، استقبال برای فروش انفرادی آن از سوی شرکت های بیمه کم است.
همتی همچنین خاطرنشان کرد که بیمه مرکزی در تلاش است تا براساس اهداف راهبردی وزارت اقتصاد، ضریب نفوذ بیمه را تا پایان برنامه ششم به ۳,۵ درصد برساند.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *