RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

بررسی سه ماهه دوم ۹۵؛

نرخ بیکاری مردان ایرانی در تابستان ۱۰.۴ درصد بود

۱۰:۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۶کد خبر: 187008
ایستانیوز: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: نرخ بیکاری مردان در سه ماهه دوم ۹۵ به رقم ۱۰.۴ درصد رسید، بیکاری زنان ۲۱.۸ درصد، جوانان ۱۵ تا ۲۹ ساله ۲۶.۷ درصد و جوانات ۱۵ تا ۲۴ ساله ۳۰.۲ درصد ثبت شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، بانک مرکزی گزارش های فصلی خود را از وضعیت اقتصادی کشور با عنوان نماگرهای اقتصادی منتشر می کند و امروز (سه شنبه) گزارش مربوط به سه ماهه دوم سال 1395 را منتشر ساخت.
 
** جای خالی رشد اقتصادی در نماگرهای تابستانی بانک مرکزی
بانک مرکزی در حالی نماگرهای اقتصادی تابستان امسال را منتشر کرده است که همچون فصل بهار، اعداد مربوط به رشد تولید ناخالص داخلی در آن دیده نمی شود.
مسئولان بانک مرکزی با وجود آنکه نرخ رشد اقتصادی کشور در تابستان امسال را 9.2 درصد و متوسط نرخ رشد 6 ماهه را 7.4 درصد اعلام کرده، اما در نماگرهای منتشر شده برای فصول بهار و تابستان امسال و در بخش واقعی اقتصاد ایران، به گزارش های مربوط به سال 93 استناد شده که بر اساس آن نرخ رشد با نفت سه درصد و بدون نفت 2.8 درصد بوده است.
 
**رشد 1.2 درصدی جمعیت در تابستان
به گزارش ایرنا، بر اساس این نماگرها که سیمای کلی اقتصاد کلان را در فصل دوم سال نشان می دهد، جمعیت کشور به 79 میلیون و 700 هزار نفر رسیده که 58 میلیون و 200 هزار نفر از آنها ساکن شهر و 21.5 میلیون نفر روستانشین که نشانه کاهش جمعیت روستایی است .
بانک مرکزی آهنگ رشد جمعیت را در فصل تابستان 1.2 درصد و نرخ بیکاری را 12.7 درصد برآورد کرده که این شاخص در مناطق شهری 14.4 درصد و در مناطق روستایی 7.9 درصد ثبت شد.
 
** رشد متغیرهای پولی
بر اساس آمارهای بانک مرکزی و در زمینه رشد متغیرهای بخش پولی(شهریور 1395 نسبت به پایان سال قبل) رشد نقدینگی 10.4 درصد، پول 8.3 درصد، شبه پول 10.7 درصد و سپرده های بخش غیردولتی 11.2 درصد برآورد شده است.
 
** بخش خارجی اقتصاد
همچنین نگاهی به بخش خارجی اقتصاد ایران در بازه زمانی 6 ماهه نخست امسال بیانگر آن است که در این مدت تراز حساب جاری 8690 میلیون دلار و تراز بازرگانی (حساب کالا) 10649 میلیون دلار مورد محاسبه قرار گرفت.
در مدت یاد شده کل بدهی های خارجی 7910 میلیون دلار و متوسط نرخ دلار آمریکا در بازار بین بانکی 30686 ریال بوده است.
 
** وضع مالی دولت
نگاهی به ارقام مربوط به وضع مالی دولت در سه ماهه دوم امسال نشان می دهد که این درآمدها 378.4 هزار میلیارد ریال بوده، اما پرداخت های هزینه ای 582.2 هزار میلیارد ریال برآورد شده است.
همچنین در این بررسی ها میزان واگذاری دارایی های سرمایه ای 202.5 هزار میلیارد ریال، تملک دارایی های سرمایه ای 120.9 هزار میلیارد ریال و کسری تراز عملیاتی و سرمایه ای 93.8 هزار میلیارد ریال بوده است.
 
** تغییرات شاخص بهای کالاها
تغییر شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی (نرخ تورم) در دوازده ماهه منتهی به شهریورماه 95 نسبت به دوره مشابه سال قبل 8.8 درصد بوده است.
همچنین در این بررسی نرخ تورم در شهریور امسال نسبت به ماه قبل 0.7 درصد و در مقایسه با ماه مشابه سال قبل 9.5 درصد رشد یافته است.
 
** بورس اوراق بهادار تهران
بررسی وضعیت بورس اوراق بهادار تهران در تابستان امسال نیز حاکی از آن است که شاخص کل بورس در پایان دوره به 76 هزار و 451 واحد رسید.
در این مدت 56.9 میلیارد سهام و حق تقدم به ارزش 120,4 هزار میلیارد ریال معامله شد.



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *