RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

کاهش ۱۷۵واحدی شاخص بورس

۱۷:۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲کد خبر: 186696
ایستانیوز:معامله‌گران بورس تهران امروز نظاره‌گر بازاری رکودی همراه با افزایش عرضه سهام در اغلب نمادهای معاملاتی بود، هر چند در برخی گروههای کوچک از جمله قندی‌ها و تک‌سهم‌های گروه پالایشی فرصتی برای نوسان‌گیری و جمع‌آوری سهام فراهم شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز شنبه 2 بهمن‌ماه 95 با کاهش 175 واحدی روی رقم 79 هزار و 206 واحد متوقف شد. 
 
شاخص کل هم‌وزن نیز با کاهش 47 واحدی به عدد 15 هزار و 515 واحد رسید. 
 
امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با 323 واحد کاهش عدد 87 هزار و 10 واحد را تجربه کرد. 
 
شاخص بازار اول نیز در حالی با کاهش 150 واحدی به رقم 56 هزار و 436 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با 228 واحد کاهش، به عدد 167 هزار و 355 واحد دست یافت. 
 
امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با کاهش 2 واحدی روی رقم 842 واحد متوقف شد. 
 
براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت گروه سایپا با 34 واحد، ایران‌خودرو با 20 واحد و سرمایه‌گذاری غدیر با 18 واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند. 
 
در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت فولاد خوزستان با 11 واحد، پالایش نفت اصفهان با 11 واحد و صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 10 واحد افزایش، بیشترین تأثیر مثبت را در برآورد، این نماگر به دوش کشیدند. 
 
 امروز ارزش کل معاملات بورس تهران به کمتر از 186 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 687 میلیون و 94 سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 43 هزار و 577 نوبت داد و ستد بود. 
 
طی معاملات امروز، نماد معاملاتی شرکت‌های فولاد خورستان، اوراق اجاره صمپنا، اوراق گواهی سپرده عام بانک گردشگری، اوراق مرابحه فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه‌گذاری مسکن الوند، مواد اولیه دارویی البرز بالک از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل، نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان خزر، توسعه معدنی و صنعتی صبانور، تراکتورسازی ایران، رینگ‌سازی مشهد، صنایع ریخته‌گری ایران، الکتریک‌خودروی شرق، صنایع لاستیکی سهند، لامپ پارس شهاب، صنایع کاشی و سرامیک الوند، سیمان قائن، معدنی دماوند، مهندسی حمل و نقل پتروشیمی، سیمان غرب، قند اصفهان، لبنیات پاستوریزه پاک، پتروشیمی فناوران، سیمان بهبهان، کارت اعتباری ایران‌کیش، کی‌بی‌سی، قاسم ایران، آهن و فولاد ارفع، فرآورده‌های غذایی و قند چهارمحال، صنعتی و معدنی کیمیای زنجان گستران، کشتیرانی دریای خزر، شیر پاستوریزه پگاه گلستان متوقف شدند.
 
امروز در بازار دوم معاملات درون‌گروهی بازار سهام، کمتر از 36 میلیون سهم سرمایه‌گذاری سایپا به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان کد به کد شد. 
 
در صنایع آذرآب اما امروز کمتر از 23 میلیون سهم به ارزش بیش از 8 میلیارد تومان کد به کد شد. 20 میلیون سهم فولاد خوزستان به ارزش کمتر از 10 میلیارد تومان کد به کد شد. 12.5 میلیون سهم زامیاد به ارزش بیش از یک میلیارد تومان و همچنین اندکی بیش از 11 میلیون سهم سایپا به ارزش بیش از یک میلیارد تومان کد به کد شد. 
 
 امروز بورس تهران با معاملاتی کم‌فروغ و توأم با افزایش عرضه در مقابل تقاضای سهام کار خود را به پایان برد و این در حالی بود که در برخی نمادهای معاملاتی نوسانی از جمله گروه قندی‌ها فرصتی برای نوسان‌گیری معامله‌گران در روزی که اغلب نمادهای معاملاتی برای اعلام تعدیل‌های درآمدی با اهمیت متوقف شدند فراهم کرده است. 
 
از سوی دیگر، اصلاح تکنیکالی در گروه‌های لیدر بازار نیز امروز اگرچه منجر به معاملاتی رکودی در روندی متعادل شد، اما در برخی گروه ها از جمله پالایشی‌ها و همچنین پتروشیمی‌ها فرصتی را برای جمع‌آوری سهام از سوی معامله‌گران اغلب حقوقی فراهم کرد، این در حالی است که در گروه فولادی‌ها نیز روندی معاملاتی متعادل همسو با جمع‌آوری آرام سهام در محدوده صفر تابلو حاکم بود. 
 
 امروز بازار سهام بازاری کم‌حجم و متعادل بود که در گروه قندی‌ها فرصتی برای نوسان‌گیری کوتاه‌مدت‌نگر فراهم کرد. 



برچسب‌ها:شاخص بورس
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *