RSS
امروز پنج شنبه ، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

کاهش شکایات از شرکت های بیمه

۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰کد خبر: 186544
ایستانیوز:بررسی عملکرد سامانه یکپارچه رسیدگی به شکایت بیمه‌گذاران در بیمه مرکزی از کاهش شمار شکایت از شرکت های بیمه و همچنین بهبود متوسط زمان رسیدگی به مسائل مطرح شده از ۷۸ روز در سال ۱۳۹۳ به ۶ روز در ۹ ماهه امسال نشان دارد.
به گزارش پابگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)،بررسی جدول منتشر شده بیمه مرکزی نشان می دهد در سال 1392 شمار شکایت های مکتوب 1560 مورد بود. در این سال 27 هزار و 890 نفر به طور حضوری برای شکایت از بیمه ها به بیمه مرکزی مراجعه کردند. در این سال متوسط زمان رسیدگی به شکایت ها 73 روز بود.
در سال 1393 شمار شکایت های مکتوب با رشد چهار درصدی به 6337 مورد و میزان مراجعه حضوری با افزایشی اندک به 28 هزار و 500 نفر رسید.
در این سال متوسط زمان رسیدگی به شکایت ها نیز با رشدی اندک، 78 روز شد.
پارسال در این شاخص ها کاهش چشمگیری رخ داد؛ به گونه ای که شمار شکایت های مکتوب 3045 مورد شد و با وجود رشد شمار شاکیان حضوری تا 30 هزار و 646 نفر، متوسط زمان رسیدگی به شکایت ها به 14 روز کاهش یافت.
در 9 ماهه امسال 2327 شکایت مکتوب و 22 هزار و 984 شکایت حضوری ثبت شد و متوسط زمان برای رسیدگی به شکایت ها با بهبود دو برابری، به 6 روز رسید.
  سامانه یکپارچه رسیدگی به شکایت بیمه‌گذاران به نشانی www.centinsur.ir راه اندازی شده است.
این سامانه از آغاز خردادماه سال 1393 عملیاتی شد و گزارش شکایت از شرکت‌های بیمه به تفکیک شرکت و رشته بیمه‌ای هر ماه روی تارنمای بیمه‌مرکزی قرار می گیرد و بیمه‌گذاران می‌توانند از عملکرد شرکت بیمه آگاه شوند و نسبت به انتخاب شرکت بیمه برتر اقدام کنند.
برای درج شکایت در این سامانه، وارد کردن اطلاعاتی مانند کد ملی، تاریخ تولد، شماره پرونده خسارت، شماره بیمه‌نامه، نشانی و شماره تلفن همراه الزامی است.
شاکی در مرحله نهایی ثبت شکایت با ثبت گزینه «ارجاع شکایت به بیمه‌مرکزی» کد رهگیری دریافت می کند و همزمان پیامکی حاوی دریافت شکایت شاکی به تلفن همراه وی فرستاده می شود.
 

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:بیمه مرکزی
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *