RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

کدام پرچمدار را بخریم؟

۱۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸کد خبر: ۱۸۶۴۵۷
ایستانیوز:امروز نگاهی به دو تلفن هوشمند اندرویدیSamsung Galaxy S۷ Edge و Huawei Mate ۹ می کنیم و با مقایسه آنها امیدواریم کسانی که قصد خرید یکی از این دو گوشی را دارند با ضعف ها و نقاط قوت انتخاب خود بیشتر آشنا شوند.
 
Galaxy S7 Edge
 
به گزارش ایستانیوز به نقل از فرصت امروز ، کمپانی سامسونگ برای گوشی Galaxy S7 Edge صفحـــه نمــــایشی 5.5 اینچــــی از نــــــوع QHD Super AMOLED با به کارگیری فناوری always-on در نظر گرفته است. همانطور که پیشتر هم اشاره شد، دو لبه سمت راست و چپ این گوشی خمیده هستند. رزولوشن این صفحه برابر 2560×1440 پیکسل است که تراکم پیکسلی 534 پیکسل بر هر اینچ را برای آن به وجود آورده است.  
 
در نسخه بین المللی گلگسی اس7 اج شاهد به کارگیری پردازنده Exynos 8890  ساخت کمپانی سامسونگ با هشت هسته پردازشی هستیم. چهار هسته از این هشت هسته روی فرکانس 1.6گیگاهرتز و چهار هسته دیگر روی فرکانس 2.3گیگاهرتز تنظیم شده اند. در S7هایی با پردازنده اسنپدراگون، پردازنده گرافیکی Adreno 530 مورد استفاده قرار گرفته است درحالی که در گوشی هایی با پردازنده اکزینوس، از پردازنده گرافیکی Mali-T880 استفاده شده است.
 
Galaxy S7 Edge  شامل چهار گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 با 32 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 2. 0 و قابلیت پشتیبانی از مموری کارت تا 200 گیگابایت است.  کمپانی سامسونگ در بخش دوربین پرچمدار خود، تغییرات هیجان انگیزی را ایجاد کرده است.
 
در این گوشی به جای استفاده از سنسوری با رزولوشن بالاتر، از فناوری جدیدی به نام Dual Pixel با سنسور 12مگاپیکسل استفاده شده است. در این دوربین شاهد استفاده از HDR، فلش LED و لرزشگیر اپتیکال تصویر نیز هستیم. برای دوربین سلفی این گوشی هم یک سنسور پنج مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است.
 
برای باتری این گوشی هم یک باتری بزرگ غیرقابل تعویض با ظرفیت 3600 میلی آمپر درنظر گرفته شده است که از قابلیت شارژ سریع نسخه 2.0 نیز پشتیبانی می کند.
 
این گوشی ابعادی برابر 150.9×72.6×7.7 میلی متر و وزن 157 گرمی را دارا است و در رنگ های سیاه، سفید، طلایی و نقره ای موجود است و قیمتی نزدیک به 790 دلار دارد.
 
Huawei Mate 9
 
گوشی Huawei Mate 9 جدیدترین گوشی از پرچمداران کمپانی هوآوی است. این کمپانی در گوشی جدید خود موفق به قرار دادن صفحه نمایشی 5.9 اینچی در ابعادی بسیار مناسب شده است. در میت9 از صفحه نمایشی با رزولوشن Full HD استفاده شده است که امکان استفاده از صفحه نمایش هایی با رزولوشن بیشتر با توجه به ابعاد آن فراهم بود. کمپانی هوآوی در این گوشی هم بر عقیده همیشگی خود مبنی بر عدم نیاز به استفاده از رزولوشن QHD در گوشی های خود پایبند بوده است.
 
در میت9 از صفحه نمایشی 5.9 اینچی از نوعIPS LCD با رزولوشن 1920×1080 با چگالی پیکسلی 373 پیکسل بر هر اینچ استفاده شده است. به صورت پیش فرض روی این گوشی اندروید 7.0 نوقا نصب شده است.
 
هوآوی در این پرچمدار خود از پردازنده 64 بیتی Hisilicon Kirin 960 با هشت هسته پردازشی استفاده کرده است. چهار هسته از این پردازنده فرکانس 1.8 گیگاهرتزی و چهار هسته دیگر فرکانسی برابر 2.4 گیگاهرتز دارند. چهار گیگابایت هم حافظه رم و 64 گیگابایت هم حافظه داخلی با قابلیت افزایش با استفاده از مموری کارت برای این گوشی در نظر گرفته شده است. همچنین، وظیفه انجام پردازش های گرافیکی هم بر عهده پردازنده Mail-G71 MP8 است.
 
در این گوشی از دوربینی دوگانه ساخت کمپانی Leica  استفاده شده است. در میت9 یک سنسور 12مگاپیکسلی با قابلیت ثبت تک رنگ و سنسوری 20مگاپیکسلی با قابلیت ثبت عکس با تمام رنگ ها موجود است. کمپانی هوآوی برای میت9 یک باتری 4000 میلی آمپری غیرقابل تعویض در نظر گرفته است. با قابلیت SuperCharge این گوشی، امکان شارژ 0 تا 100 آن در 90 دقیقه ممکن است. این گوشی ابعادی برابر 156. 9×78.9×7.9 میلی متر و وزنی برابر 190 گرم دارد و با قیمتی نزدیک به 600 دلار عرضه شده است.
 
کدام برنده میدان است؟
 
انتخاب برنده کار بسیار دشواری بود. گوشی Galaxy S7 Edge مشخصات سخت افزاری بهتری نسبت به Huawei Mate 9 دارد ولی این مشخصات بهتر نزدیک به 200 دلار برای کاربر هزینه خواهد داشت. Galaxy S7 Edge صفحه نمایش بهتر  (و البته کوچک تر)، هماهنگی بسیار خوب پردازنده با پردازشگر گرافیکی، دوربینی عالی، شارژر بی سیم، صفحه نمایشی با قابلیت always-on، گواهینامه IP68 و سنسور سنجش ضربان قلب را دارد.
 
گوشی Huawei Mate 9 دستگاهی قدرتمند است که جای خالی رزولوشن QHD در صفحه نمایش آن حس می شود. این گوشی به عنوان برنده این رقابت انتخاب شده است، چراکه امکانات و قابلیت های فراوانی را در اختیار کاربر خود قرار می دهد و قیمتی برابر 600 دلار دارد. این گوشی صفحه نمایشی بزرگ، پردازنده قدرتمند، پردازشگر گرافیکی فوق العاده، دوربین هایی قدرتمند، باتری با ظرفیت بالا و اسپیکر دوگانه را دارا است. به نظر می رسد اینها قابلیت های راضی کننده ای برای انتخاب این گوشی باشند.
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *