RSS
امروز چهارشنبه ، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

انجمن خبرنگاران تخصصی صنعت بیمه در گفتگو با مدیرعامل بیمه آسیا

غفلت از نقش بیمه های عمر در تامین مالی پروژه های اقتصادی

۹:۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸کد خبر: 185637
ایستانیوز:به دنبال مصوبات اخیر مجلس برای رسیدن به ضریب نفوذ ۷ درصدی و رشد ۵۰ درصدی بیمه عمر، انجمن خبرنگاران تخصصی صنعت بیمه با هدف تحلیل شرایط و بررسی ساز و کارهای مورد نیاز رسیدن به اهداف برنامه، در نشستی با ابراهیم کاردگرمدیر عامل بیمه آسیابه بررسی موضوع و چگونگی رسیدن به رشد مورد نظر در برنامه ششم پرداخت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)،  ابراهیم کاردگر گفت: برنامه ششم که به تازگی تصویب شده است، ماده اصلی آن 12 و 24 که بیمه‌یی است صنعت بیمه را در مسیر جدیدی قرار خواهد داد. وی افزود: به نظر می‌رسد قانونگذار با توجه به ظرفیت‌های صنعت بیمه و شرایط اقتصادی کشور اقدام به تصویب این قانون کرده‌اند.
کاردگر افزود: انتظار می‌رود در پایان برنامه ششم بیمه‌های زندگی از فروش کل بیمه‌نامه‌ها با رشد 50 درصدی همراه شود.
مدیر عامل بیمه آسیا تاکید کرد: قانونگذار ظرفیت قانونی را برای رشد جهشی ایجاد کرده است. اما باید در کنار آن هیات دولت و نهادهای تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر شرایط مساعد را برای رسیدن به این میزان از رشد و توسعه صنعت بیمه فراهم آورد. مثلا در بودجه‌های سالانه مقرره‌هایی در نظر گرفته شود تا برای رسیدن به این میزان از رشد ضریب نفوذ کمک شود.
وی اضافه کرد: مثلا بخشی از بیمه‌های عمر و... که در صندوق‌های بازنشستگی برخی سازمان‌ها و ادارات قرار دارد، به بیمه‌های بازرگانی منتقل شود. اگر با این نگاه و تغییر دیدگاه کنونی و محدودکننده فعلی حرکت کنیم، مطمئنا متوجه ظرفیت‌های مثبت مصوبه مجلس خواهیم شد.
کاردگر یادآورشد: هم‌اکنون پیش‌بینی ضریب نفوذ در پایان سال 95  حدود 2.1درصد است و بررسی‌ها نشان می‌دهد در طول 60 تا 70 سال گذشته ضریب نفوذ بیمه کمتر از عدد کنونی بوده است.
  وی تاکید کرد: باید مقرره‌هایی در میان مدت و قانون بودجه تصویب شود تا رسیدن به عدد مورد نظر برنامه ششم برای صنعت بیمه تکمیل شود. 
 وی افزود: باید نگاه ما مثبت باشد، بیمه عمر ظرفیت کمک به رشد اقتصادی را دارد؛ زیرا به عنوان یک ابزار تامین مالی می‌تواند منابع را برای سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های مولد اقتصادی جمع‌آوری کند. کاردگر تصریح کرد: در شرایطی که بانک‌های کشور با کمبود منابع به جهت ایجاد و توسعه واحدهای اقتصادی مواجهند، بهره‌گیری از ظرفیت بیمه‌های عمر می‌تواند کشور را با منابع جدیدی برای ایجاد و توسعه واحدهای اقتصادی مواجه کند.
مدیر عامل بیمه آسیا افزود: بیمه مرکزی به عنوان نماد حاکمیتی بیمه و مجموعه فعالان دست‌اندرکاران صنعت بیمه باید تلاش کنند تا سازوکارهای رسیدن به قانون برنامه ششم توسعه ایجاد شود.
وی تاکید کرد: بیمه مرکزی باید با برنامه‌ریزی بلندمدت، برنامه‌هایی را برای تسهیل رشد و افزاش سهم بیمه‌های بازرگانی از بازار بیمه فراهم کند.
وی در پاسخ به این سوال ایستانیوزکه چرا نگاه تعاملی به صنعت بیمه وجود ندارد و رفع موانع توسعه بیمه در کشور با کندی صورت می‌گیرد، گفت: باید از منافع صنعت بیمه دفاع شود و با طرح موانع و مشکلات به صورت کارشناسی و ارائه راهکارها برای رفع موانع توسعه صنعت بیمه، تلاش کنیم تا چالش و معضلات فعلی رفع شود.
 ابراهیم کارد‌گر درباره طرح محاسبه نرخ دیه به نقره برای کاهش میزان دیه و نرخ حق بیمه ثالث، گفت: براساس اصول اقتصادی هر زمان کالایی ارزان می‌شود، تقاضا برای آن بالا می‌رود و می‌توان پیش‌بینی کاهش وسائل نقلیه بدون بیمه نامه را داشت. 
 وی تاکید کرد: نقره در حال حاضر رایج نیست و چه‌بسا لازم باشد به جای شتر حتی از گوسفند یا گاو که معیار حقیقی‌تر و رایج‌تری در زندگی مردم هستند برای محاسبه نرخ دیه استفاده کرد. 
  عضو انجمن حرفه‌یی صنعت بیمه با بیان اینکه کاهش میزان دیه باید از ابعاد مختلف اجتماعی مورد بررسی قرار گیرد، افزود: دیه به بخش آسیب دیده جامعه تعلق می‌گیرد و باید توجه داشت که برای کاهش دیه، معیشت مردم ارزان‌تر شود، نه اینکه با وجود افزایش هزینه‌های زندگی افراد زیان‌دیده، جبران خسارت کمتری صورت گیرد.
 کاردگر با اشاره به اینکه تدوین قانون برای بیمه شخص ثالث نشان از اهمیت ویژه آن دارد، گفت: بیمه شخص ثالث به دلیل داشتن ذی‌نفعان متعدد و اجباری بودن آن، یک خدمت ویژه است که نگاه حمایتی 3 قوه را به همراه دارد. تصویب قانون جدید شخص ثالث، دغدغه تبعات منفی این رشته بیمه‌یی را کاهش داده است.
 وی افزود: تصویب قانون جدید بیمه شخص ثالث اتومبیل، دغدغه تبعات منفی این رشته بیمه‌یی را در صنعت بیمه کشور به حداقل رسانده است. وی تعیین کف قیمت در قانون جدید بیمه شخص ثالث را ویژگی منحصر به‌فرد آن دانست و بیان داشت: در قانون قبلی بیمه شخص ثالث با تعیین سقف قیمت، مشکلات بسیاری به وجود آمده بود که می‌توانست صنعت بیمه کشور را با مشکل روبه‌رو کند.
 کاردگر با اعلام تشکیل کارگروه تخلفات بیمه شخص ثالث در سندیکای بیمه‌گران، گفت: با تشکیل این کارگروه، تخلفات در بیمه شخص ثالث به صورت جدی رصد می‌شود.
 وی با تاکید بر نقش نظارت و کنترل در تمام رشته‌های بیمه‌یی به‌خصوص بیمه شخص ثالث، اظهار امیدواری کرد که با تداوم این روند شاهد موفقیت‌های صنعت بیمه کشور باشیم.مشروح گفتگوی انجمن خبرنگاران بیمه با مدیر عامل بیمه آسیا در شماره آتی دوهفته نامه ترقی اقتصادی منتشر خواهد . 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *