RSS
امروز سه شنبه ، ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
آخرین اخبار

اگر بانک مرکزی دخالت نکند، حباب سکه می‌ترکد

از "الف" تا "ی" ارزهای دیجیتالی

شگرد جدید صرافان در فروش ارز

زمان واریز یارانه مردادماه مشخص شد

امکان ثبت اینترنتی درخواست برای دریافت پایانه فروشگاهی بانک ملت

حمایت بانک کشاورزی از سنت حسنه ازدواج

انتشار شماره جدید ماهنامه بیمه دانا

پاسخگویی صددرصدی بیمه آسیا

افزایش اعتماد عمومی و رشد سرمایه‌گذاری در بانک شهر

نقش حساس تأمین اجتماعی در شرایط دشوار اقتصادی

مکاتبه مالیاتی بانک‌ها با جهانگیری

رشد ۲۴۰۰واحدی شاخص بورس

دستورالعمل توازن صادراتی تصویب شد

متوسط مالیات هر پزشک ۵.۷ میلیون

نرخ دلار به زیر ۸ هزار تومان رسید

انتخاب رئیس و نایب رئیس شورای عمومی سندیکای بیمه گران

شرکت مخابرات سرویس های ویژه به صنعت بیمه ارایه می دهد

بیمه گذاران الحاقیه بیمه بدنه خودرو تهیه کنند

سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار بیمه‌ای به ۴ میلیارد دلار رسید

دستورالعمل تامین و انتقال ارز هزینه‌های حمل‌ونقل کالا ابلاغ شد

راهکارهای ۱۰ گانه ساماندهی بازار مسکن

ابلاغ صورت‌های مالی نمونه به شرکت‌های کارگزاری

انتصاب مدیر امور سرمایه انسانی و آموزش بانک ایران زمین

نظام پیشنهادها، محور مجله شماره ۲۵۳ بانک ملی ایران

شارژ آزمایشی مگامدول چادرملو با موفقیت انجام شد

تاثیر افزایش نرخ ارز بر بازار خودرو

۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۹/۲۰کد خبر: 180535
ایستانیوز:رئیس فدراسیون واردات به تشریح تاثیرات افزایش نرخ ارز بر واردات پرداخت و عنوان کرد که این افزایش می‌تواند تاثیر مستقیمی بر افزایش قیمت خودرو داشته باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)،فرهاد احتشام‌زاد گفت: بر اساس آمار و نرخ‌های روزهای اخیر، نرخ ارز با افزایش روبرو نبوده و تقریبا به ثبات نسبی رسیده است اما اگر قیمت هفته‌های گذشته را مد نظر قرار دهیم نرخ ارز با افزایش همراه شده و این افزایش در بخش‌ها و مواردی واردات را تحت تاثیر قرار خواهد داد که از جمله آن‌ها بخش خودرو است.  
 
وی افزود: واردات خودرو در بخش تعرفه، هزینه‌ها و آن مواردی که به بخش دولتی ارتباط دارد بر مبنای ارز مبادله‌ای در نظر گرفته می‌شود و بخش‌های دیگری مثل خرید بر مبنای ارز آزاد محاسبه می‌شود، طبیعتا هر یک از بخش‌ها تاثیر مستقیمی بر افزایش قیمت خودرو خواهد گذاشت و افزایش نرخ ارز که در چند وقت اخیر اتفاق افتاده بر بالا رفتن قیمت نهایی تاثیر خواهد گذاشت، مسئله‌ای که متاسفانه نمی‌تواند برای واردکنندگان مطلوب باشد.  
 
رئیس فدراسیون واردات ادامه داد: چرا که بالا رفتن قیمت با توجه به حقوق و عوارضی که گرفته می‌شود به معنی افزایش قیمت تمام شده است که در خوشبینانه‌ترین شرایط اگر سود واردکننده کاهش پیدا نکند در همان حد قبلی باقی می‌ماند، واردکننده باید بین انتخاب مشتریان و یا سود بیشتر یکی را انتخاب کند و به طور طبیعی چون در اینجا انتخاب مشتری از الویت بیشتری برخوردار است واردکننده با مشکل در فروش مواجه می‌شود چون نرخ‌ها افزایش پیدا کرده است و به همان نسبت جمعیت  متقاضی کاهش می یابد.  
 
احتشام زاد در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره آمار گمرک در مورد واردات کالاهای واسطه‌ای و سرمایه‌ای تصریح کرد:‌ آمار گمرک نشان می‌دهد که ۶۸ درصد از واردات در هشت ماه نخست متعلق به کالاهای واسطه‌ای و ۲۲ درصد متعلق به کالاهای سرمایه‌ای بوده است که از این ۲۲ درصد سهم خودرو ۱۷ درصد بوده است اما از آن ۶۸ درصد حجم زیادی مربوط به قطعات منفصله می‌شده است که این نشان می‌دهد بیشترین وارداتی که در بخش کالاهای سرمایه‌ای در حوزه خودرو اتفاق می‌افتد متعلق به قطعات منفصله ای می‌شود که خودروسازان از آن‌ها استفاده می‌کنند.  
 
به گزارش ایسنا ،وی همچنین اظهار امیدواری کرد که تا پایان امسال نوسانات رشد هیجانی برای نرخ ارز اتفاق نیفتد و نرخ ارز از ثبات نسبی برخوردار باشد.



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *