RSS
امروز یکشنبه ، ۲۹ مهر ۱۳۹۷
آخرین اخبار

خدمات‌رسانی نظام بانکی به زائران اربعین

بانک صادرات از بحران ها سربلند بیرون آمد

بیمارستان بانک ملی ایران در مسیر زائران اربعین

دو انتصاب جدید در بانک مرکزی توسط رییس کل

کاهش ۱۰ درصدی شعب بانک ملی در تهران

افت ۵۰۰تومانی قیمت ارز صادراتی در بازار ثانویه

رشد ۸۶۲واحدی شاخص بورس

برند ایرانی در جهان چه جایگاهی دارد؟

گلایه فعالان اقتصادی از عدم حضور همتی در اتاق ایران

کاهش قیمت دلار به ۱۳۸۰۰ تومان

تقویت تولید کشور نیازمند تغییر رویه بانک‌هاست

تعرفه های مشمول معافیت از پرداخت ما به التفاوت ارز افزایش پیدا کرد

بقای بورس انرژی منوط به همکاری بخش خصوصی است

سایپا برای نهمین بار صادرکننده نمونه کشور شد

راه سختى در پیش است اما طولانى نیست

پست‌بانک، بانک عامل صنعت مخابرات می‌شود

شروع پروژه های نوسازی

ادبیات جدید نیاز بازار بیمه در کلانشهر تهران

استقبال نوربخش از وزارت دکتر شریعتمداری عضو هیأت امناء تأمین اجتماعی

تامین مالی خرید لکوموتیو و واگن باری از طریق بورس

طرح اصلاح قانون بودجه ۶ ماه مسکوت ماند

۱.۴ میلیون فقره چک برگشت خورد

اجرای دستورالعمل حاکمیت شرکتی در بانک‌های دولتی

افزایش نرخ سود بانکی شاید وقتی دیگر

هجدهمین مدرسه "مهر نوین" بهره‌برداری شد

تاثیر افزایش نرخ ارز بر بازار خودرو

۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۹/۲۰کد خبر: 180535
ایستانیوز:رئیس فدراسیون واردات به تشریح تاثیرات افزایش نرخ ارز بر واردات پرداخت و عنوان کرد که این افزایش می‌تواند تاثیر مستقیمی بر افزایش قیمت خودرو داشته باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)،فرهاد احتشام‌زاد گفت: بر اساس آمار و نرخ‌های روزهای اخیر، نرخ ارز با افزایش روبرو نبوده و تقریبا به ثبات نسبی رسیده است اما اگر قیمت هفته‌های گذشته را مد نظر قرار دهیم نرخ ارز با افزایش همراه شده و این افزایش در بخش‌ها و مواردی واردات را تحت تاثیر قرار خواهد داد که از جمله آن‌ها بخش خودرو است.  
 
وی افزود: واردات خودرو در بخش تعرفه، هزینه‌ها و آن مواردی که به بخش دولتی ارتباط دارد بر مبنای ارز مبادله‌ای در نظر گرفته می‌شود و بخش‌های دیگری مثل خرید بر مبنای ارز آزاد محاسبه می‌شود، طبیعتا هر یک از بخش‌ها تاثیر مستقیمی بر افزایش قیمت خودرو خواهد گذاشت و افزایش نرخ ارز که در چند وقت اخیر اتفاق افتاده بر بالا رفتن قیمت نهایی تاثیر خواهد گذاشت، مسئله‌ای که متاسفانه نمی‌تواند برای واردکنندگان مطلوب باشد.  
 
رئیس فدراسیون واردات ادامه داد: چرا که بالا رفتن قیمت با توجه به حقوق و عوارضی که گرفته می‌شود به معنی افزایش قیمت تمام شده است که در خوشبینانه‌ترین شرایط اگر سود واردکننده کاهش پیدا نکند در همان حد قبلی باقی می‌ماند، واردکننده باید بین انتخاب مشتریان و یا سود بیشتر یکی را انتخاب کند و به طور طبیعی چون در اینجا انتخاب مشتری از الویت بیشتری برخوردار است واردکننده با مشکل در فروش مواجه می‌شود چون نرخ‌ها افزایش پیدا کرده است و به همان نسبت جمعیت  متقاضی کاهش می یابد.  
 
احتشام زاد در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره آمار گمرک در مورد واردات کالاهای واسطه‌ای و سرمایه‌ای تصریح کرد:‌ آمار گمرک نشان می‌دهد که ۶۸ درصد از واردات در هشت ماه نخست متعلق به کالاهای واسطه‌ای و ۲۲ درصد متعلق به کالاهای سرمایه‌ای بوده است که از این ۲۲ درصد سهم خودرو ۱۷ درصد بوده است اما از آن ۶۸ درصد حجم زیادی مربوط به قطعات منفصله می‌شده است که این نشان می‌دهد بیشترین وارداتی که در بخش کالاهای سرمایه‌ای در حوزه خودرو اتفاق می‌افتد متعلق به قطعات منفصله ای می‌شود که خودروسازان از آن‌ها استفاده می‌کنند.  
 
به گزارش ایسنا ،وی همچنین اظهار امیدواری کرد که تا پایان امسال نوسانات رشد هیجانی برای نرخ ارز اتفاق نیفتد و نرخ ارز از ثبات نسبی برخوردار باشد.



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *