RSS
امروز چهارشنبه ، ۷ تیر ۱۳۹۶
آخرین اخبار

تقاضا برای ارز بالا رفت

بانک مرکزی مجوز جدیدی نداده است

اسکناس صفر یورویی به بازار آمد+ عکس

خودروهای بی‌کیفیت را بازنشسته کنید

توضیح وزارت صنعت درباره قیمت پژو ۲۰۰۸

افت و خیز طلا در بازارهای جهانی

انتشار اوراق اجاره برای تامین مالی صنعت خودرو

وضعیت رشد اقتصادی، نرخ بیکاری و تورم در اقتصادهای جهان

ابهام در بازگشایی نماد بانکها

۳۲درصد معاملات بورس در اختیار ۵کارگزار

احتمال افزایش سهم ساختمان در رشد اقتصادی سال ۹۶

قیمت سهم ۲۱ شرکت بورسی زیر ۱۰۰تومان است

توافق ارزی گمرک و بانک مرکزی

منتظر رونق بازار ارز باشید

ایران بیستمین اقتصاد پرشتاب جهان در سال ۲۰۱۷

حفظ حقوق سپرده گذاران موسسه کاسپین

خنثی‌سازی تحرکات بر علیه بانک‌ها

تکمیل طرح توزیع سهام عدالت ابلاغ شد

اعلام آمادگی بیمه هرمس آلمان برای تضمین سرمایه‌گذاری در ایران

سهم بانک‌ها از تعداد کارت‌های بانکی تراکنش‌دار

دور جدید روابط بین‌المللی بانکی

آغاز کمپین کفش طلای ایران کیش

آمادگی بانک های آلمانی برای تامین اعتبار پروژه های اقتصادی ایران

معرفی برندگان نهایی جشنواره پات

اقدام دولت درباره وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه شخص ثالث

جایگاه ایران در رنکینگ جهانی کیفیت خودرو

۱۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۶/۱۲کد خبر: 170770
ایستانیوز:نتایج ارزیابی‌ها نشان‌دهنده جایگاه پایین ایران در رنکینگ جهانی کیفیت اولیه خودروهای تولیدی در جهان است. صنعت خودروی ایران حتی جایگاهی پایین‌تر از صنعت خودروی نوپای چین دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)، شاخص IQS به بررسی کیفیت اولیه خودروهای تولیدی از دیدگاه مشتریان پرداخته و به عبارتی تعداد عیوب مشاهده شده در هر ۱۰۰ خودروی تولیدی در سه ماهه اول مالکیت آن را از نظر مشتریان، بررسی می‌کند.
 
براساس گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، در میان شش کشور مورد بررسی، ایران جایگاه آخر را از نظر میانگین کیفیت اولیه خودروهای تولیدی به دست آورده است.
 
در این زمینه وضعیت شاخص IQS در شش کشور آلمان، ژاپن، کره جنوبی، چین، فرانسه و ایران بررسی شده است. در این بررسی شاخص IQS در آلمان معادل با ۸۰ (۰.۸ ایراد در سه ماهه اول مالکیت هر خودرو)، در ژاپن ۱۶۵ (۱.۶ ایراد در سه ماهه اول مالکیت هر خودرو)، کره جنوبی ۱۸۵ (۱.۸ ایراد در سه ماهه اولیه مالکیت هر خودرو)، چین ۳۱۸ (۳.۱ ایراد در سه ماهه اول مالکیت هر خودرو)، فرانسه ۴۲۰ (۴.۲ ایراد در سه ماهه اول مالکیت هر خودرو) و ایران ۴۷۸ (۴.۷ ایراد در سه ماهه اول مالکیت هر خودرو) بوده است.
 
نتایج این ارزیابی در حالی است که وزیر صنعت، معدن و تجارت چندین بار از خراب شدن خودروهای صفرکیلومتر تولید داخل انتقاد کرده است. در یکی از این انتقادات محمدرضا نعمت‌زاده اظهار کرده بود:" چرا خودروهای تولیدی در کشور باید قبل از ۱۰ هزار کیلومتر پیمایش به تعمیرگاه‌ها مراجعه کنند!؟ ".
 
وی خاطرنشان کرده بود:" توقع مشتریان داخلی افزایش یافته با این حال خودروسازان نتوانستند به همان نسبت کیفیت خودروهای خود را ارتقاء دهند و همین موضوع دلیل نارضایتی مصرف‌کنندگان از کیفیت خودروهای داخلی است. مصرف‌کنندگان ایرانی خودروهایی جدید، با کیفیت و آپشن‌های بالا می‌خواهند و در این زمینه کیفیت خودروهای داخلی را با خودروهای وارداتی مقایسه می‌کنند".

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *