RSS
امروز سه شنبه ، ۸ فروردین ۱۳۹۶
آخرین اخبار

ایجاد «واحد حسابداری کل» برای ساماندهی بدهی‌های ناشناخته

تشریح سیاست‌های حوزه مسکن و شهرسازی وزارت راه

ضرورت استمرار همکاری‌های مالی بین‌المللی

انگلیس باید۵۰میلیاردپوند جریمه بپردازد

روحانی : اقتصاد باید خصوصی شود

افزایش نرخ دلار و سکه در بازار تهران

اعلام آمادگی ۲ میلیون نفر برای پرداخت اقساط و تملک سهام عدالت

تنگنای اعتباری و نظارتی

بکارگیری مدیران دو تابعیتی در بانک ها ممنوع شد

عرضه بیش از ۴۲ هزار تن محصولات کشاورزی

وصول مطالبات بانک‌ها، کلیدِ قفل تولید و اشتغال کشور

افزایش نرخ بانکی ۲۸ ارز+ جدول

بیت کوین در بورس تهران

تدوین دستورالعمل نحوه محاسبه بدهی دولت به بانک‌ها

خروج بیشتر بخش‌های اقتصادی از رکود

مقایسه پژو ۲۰۰۸، رنو کپچر و نیسان جوک

حراج قدیمی‌ترین موتور وسپای جهان +عکس

ایران به تحریم‌های جدید آمریکا عکس‌العمل نشان می‌دهد

۱۱عامل تاثیر‌گذار در خرید بیمه عمر توسط ایرانی‌ها

چین در صدر تولیدکنندگان طلا

بازدید سرزده مدیرعامل بانک صادرات از شعب و واحدهای مختلف

ایران ۱۵ شرکت آمریکایی را تحریم کرد

گزارش وزیر کار از دستمزدها

دلار ۳۷۶۳ تومان شد

برگزاری چهارمین همایش تجاری و بانکی ایران - اروپا

جایگاه ایران در رنکینگ جهانی کیفیت خودرو

۱۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۶/۱۲کد خبر: 170770
ایستانیوز:نتایج ارزیابی‌ها نشان‌دهنده جایگاه پایین ایران در رنکینگ جهانی کیفیت اولیه خودروهای تولیدی در جهان است. صنعت خودروی ایران حتی جایگاهی پایین‌تر از صنعت خودروی نوپای چین دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)، شاخص IQS به بررسی کیفیت اولیه خودروهای تولیدی از دیدگاه مشتریان پرداخته و به عبارتی تعداد عیوب مشاهده شده در هر ۱۰۰ خودروی تولیدی در سه ماهه اول مالکیت آن را از نظر مشتریان، بررسی می‌کند.
 
براساس گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، در میان شش کشور مورد بررسی، ایران جایگاه آخر را از نظر میانگین کیفیت اولیه خودروهای تولیدی به دست آورده است.
 
در این زمینه وضعیت شاخص IQS در شش کشور آلمان، ژاپن، کره جنوبی، چین، فرانسه و ایران بررسی شده است. در این بررسی شاخص IQS در آلمان معادل با ۸۰ (۰.۸ ایراد در سه ماهه اول مالکیت هر خودرو)، در ژاپن ۱۶۵ (۱.۶ ایراد در سه ماهه اول مالکیت هر خودرو)، کره جنوبی ۱۸۵ (۱.۸ ایراد در سه ماهه اولیه مالکیت هر خودرو)، چین ۳۱۸ (۳.۱ ایراد در سه ماهه اول مالکیت هر خودرو)، فرانسه ۴۲۰ (۴.۲ ایراد در سه ماهه اول مالکیت هر خودرو) و ایران ۴۷۸ (۴.۷ ایراد در سه ماهه اول مالکیت هر خودرو) بوده است.
 
نتایج این ارزیابی در حالی است که وزیر صنعت، معدن و تجارت چندین بار از خراب شدن خودروهای صفرکیلومتر تولید داخل انتقاد کرده است. در یکی از این انتقادات محمدرضا نعمت‌زاده اظهار کرده بود:" چرا خودروهای تولیدی در کشور باید قبل از ۱۰ هزار کیلومتر پیمایش به تعمیرگاه‌ها مراجعه کنند!؟ ".
 
وی خاطرنشان کرده بود:" توقع مشتریان داخلی افزایش یافته با این حال خودروسازان نتوانستند به همان نسبت کیفیت خودروهای خود را ارتقاء دهند و همین موضوع دلیل نارضایتی مصرف‌کنندگان از کیفیت خودروهای داخلی است. مصرف‌کنندگان ایرانی خودروهایی جدید، با کیفیت و آپشن‌های بالا می‌خواهند و در این زمینه کیفیت خودروهای داخلی را با خودروهای وارداتی مقایسه می‌کنند".

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *