RSS
امروز دوشنبه ، ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
آخرین اخبار

طرح کوثر کارت احسان موسسه اعتباری کوثر رونمایی شد

نیما بانک ارزی کشور می‌شود

۲۰ بانک بورسی چقدر سود سپرده دادند؟

تایید صلاحیت مدیر بیمه‌‌های اتکایی کوثر

سوییچ کارت بانک اقتصادنوین به‌روزرسانی می‌شود

سیاست های راهبردی بانک پارسیان در حمایت از تولید ملی

زمان پرداخت وام اشتغال روستایی اعلام شد

برندگان «دانایی جایزه دارد» معرفی شدند

تخصیص ۲.۳ میلیارد دلار به نرخ ۴۲۰۰ تومان برای واردات

خدمات الکترونیکی بانک مسکن بدون نیاز به اینترنت

کاهش نرخ سود تسهیلات بافت فرسوده درانتظار تایید شورای پول‌واعتبار

آیفکس ۱۰۵۵ واحدی شد

اعطای تندیس غرفه برتر در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه به بانک تجارت

معرفی کانال‌های بانک تجارت در پیام‌رسان های داخلی

حضور فعال بانک رفاه در دهمین کنگره انجمن ژئوپلیتیک ایران

برگزاری مراسم معارفه اعضای جدید هیات مدیره بانک سرمایه

انجام ۹۲۱۰ فقره گشایش اعتبار با دلار ۴۲۰۰ تومانی

جزییات دستورالعمل جدید ارزی دولت

رونمایی از سامانه ارزی "نیما"

اقتصاد ایران، فضای کسب وکار، بخش خصوصی

نیازی به حراج سکه نیست

دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به نفع واردات است

گردش مالی بیمه‌ها۵۰هزارمیلیاردی شد

پرداخت ۸ هزار میلیاردریال وام به گیلانی ها توسط بانک سپه

مسافران زمینی از کجا ارز مسافری بگیرند؟

به منظور تداوم روند کاهشی مطالبات غیرجاری

مطالبات معوق در بانک ملی کنترل می‌شود

۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۵/۴کد خبر: 167880
ایستانیوز:بانک ملی ایران به منظور تداوم روند کاهشی مطالبات غیرجاری خود، به صورت روزانه مطالبات خود را کنترل و پایش می‌کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)،روند کاهش مطالبات معوق بانک ملی ایران به صورت مطلوبی دنبال می‌شود و در سه ماهه اول امسال نیز عملکرد این بانک در سیستم بانکی قابل توجه بوده است.
همچنین عملکرد بسیار موفق بانک ملی ایران در زمینه کاهش مطالبات غیرجاری در سال 94 باعث شد نسبت مطالبات غیرجاری به تسهیلات این بانک (NPL)در مدت مذکور به 8ر6 درصد برسد که یک رکورد در سیستم بانکی کشور محسوب می‌شود.
نسبت مطالبات غیرجاری به تسهیلات (NPL) یکی از شاخص‌های مهم بانکی است و درصد مطالبات غیرجاری از کل تسهیلات پرداخت شده را نشان می‌دهد که بر این اساس مطالبات غیرجاری در بانک ملی ایران نسبت به سایر بانک‌ها، بیشترین میزان کاهش را در پایان سال 94 نشان می‌دهد.
 برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری برای کاهش مطالبات، کنترل و پایش روزانه مطالبات، امهال و تقسیط مطالبات غیرجاری بدهکاران، اجرای طرح‌های انگیزشی نظیر بخشودگی مانده جرایم تاخیر بر نرخ معامله، برگزاری جلسات همفکری مستمر با حضور مدیران ارشد بانک، دعوت حضوری از بدهکاران عمده و تسهیل شرایط بازپرداخت آنها، همکاری با مراجع نظارتی نظیر کمیسیون اصل 90 مجلس، دیوان محاسبات کل کشور، سازمان بازرسی کل کشور و … در جهت وصول مطالبات از جمله مهمترین اقدامات انجام شده در زمینه کاهش مطالبات غیرجاری بانک ملی ایران بوده است.
بانک ملی ایران در سال 95 نیز تلاش دارد ضمن جلوگیری از هرگونه افزایش مانده مطالبات نسبت به سال قبل با ارائه راهکارهای فوق، با همکاری مراجع اجرایی و قضایی میزان مطالبات غیرجاری خود را بیش از پیش کاهش دهد.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *