RSS
امروز چهارشنبه ، ۲۹ دی ۱۳۹۵
آخرین اخبار

تفاهم همکاری بیمه دانا و هولدینگ کشاورزی

برای شفاف‌سازی مالی؛ اماکن مذهبی هم مستثنی نیستند!

جزییات بخشنامه جدید خودرویی سازمان مالیاتی

روحانی: پیراهن دوخته شده را پنبه نمی‌کنیم

صرافی بانک توسعه صادرات اسکناس دلار به متقاضیان عرضه می کند

استانداردسازی مناسبات مالی بانک ها

تدوین برنامه ۵ ساله برای بانک مسکن

بیمه کشتی‌های ایران بدون مشارکت شرکت‌های آمریکایی

خانه اولی‌ها ۲۶۰۰ میلیارد تومان در بانک مسکن پس‌انداز کردند

ممنوعیت پیش‌فروش خودرو بدون‌مجوز

حل مسائل بانکی با آفریقا در اولویت قرار گرفت

جزئیات بخشنامه صادراتی گمرک

تله های الکترونیکی گمرک برای قاچاق

کارنامه اقتصادی دولت در یک سالگی برجام

افزایش ۵ برابری ارزش معاملات بازار سرمایه در پسابرجام

شرکت های لیزینگ از مالیات بر ارزش افزوده معاف شدند

دبیرکل کانون کارگزاران ابقا شد

امداد رسانی نمادهای بزرگ به شاخص بورس

تقدیر دبیرکل کانون کارگزاران از رئیس سازمان بورس + سند

جولان فردایی ها در بازار ارز

بیمه "ما" بیش از دو میلیارد ریال خسارت پرداخت کرد

افزایش کاربران کانون جوانه‌های بانک ملی

درخواست برای قدردانی از بانک کشاورزی

حمایت بانک شهر از پروژه‌های بزرگ عمرانی

صنایع کرمان مرهون حمایت بانک سپه است

به منظور تداوم روند کاهشی مطالبات غیرجاری

مطالبات معوق در بانک ملی کنترل می‌شود

۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۵/۴کد خبر: 167880
ایستانیوز:بانک ملی ایران به منظور تداوم روند کاهشی مطالبات غیرجاری خود، به صورت روزانه مطالبات خود را کنترل و پایش می‌کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)،روند کاهش مطالبات معوق بانک ملی ایران به صورت مطلوبی دنبال می‌شود و در سه ماهه اول امسال نیز عملکرد این بانک در سیستم بانکی قابل توجه بوده است.
همچنین عملکرد بسیار موفق بانک ملی ایران در زمینه کاهش مطالبات غیرجاری در سال 94 باعث شد نسبت مطالبات غیرجاری به تسهیلات این بانک (NPL)در مدت مذکور به 8ر6 درصد برسد که یک رکورد در سیستم بانکی کشور محسوب می‌شود.
نسبت مطالبات غیرجاری به تسهیلات (NPL) یکی از شاخص‌های مهم بانکی است و درصد مطالبات غیرجاری از کل تسهیلات پرداخت شده را نشان می‌دهد که بر این اساس مطالبات غیرجاری در بانک ملی ایران نسبت به سایر بانک‌ها، بیشترین میزان کاهش را در پایان سال 94 نشان می‌دهد.
 برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری برای کاهش مطالبات، کنترل و پایش روزانه مطالبات، امهال و تقسیط مطالبات غیرجاری بدهکاران، اجرای طرح‌های انگیزشی نظیر بخشودگی مانده جرایم تاخیر بر نرخ معامله، برگزاری جلسات همفکری مستمر با حضور مدیران ارشد بانک، دعوت حضوری از بدهکاران عمده و تسهیل شرایط بازپرداخت آنها، همکاری با مراجع نظارتی نظیر کمیسیون اصل 90 مجلس، دیوان محاسبات کل کشور، سازمان بازرسی کل کشور و … در جهت وصول مطالبات از جمله مهمترین اقدامات انجام شده در زمینه کاهش مطالبات غیرجاری بانک ملی ایران بوده است.
بانک ملی ایران در سال 95 نیز تلاش دارد ضمن جلوگیری از هرگونه افزایش مانده مطالبات نسبت به سال قبل با ارائه راهکارهای فوق، با همکاری مراجع اجرایی و قضایی میزان مطالبات غیرجاری خود را بیش از پیش کاهش دهد.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *