RSS
امروز سه شنبه ، ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
آخرین اخبار

رئیس پژوهشکده پولی: بانک‌ها به جنگ نرخ‌ها دچارند

افزایش هزار درصدی قیمت مسکن طی ۲۰ سال

تخلف ۸۰۰ میلیون تومانی در یکی از بنگاه های زیر مجموعه تامین اجتماعی

بخش خصوصی از سال آینده خود را متولی اقتصاد بداند

​دهمین نمایشگاه کتاب ایلام با عاملیت بانک شهر گشایش یافت

افزایش ۱۲۹ میلیارد ریالی ارزش صندوق‌های ETF در بازار سرمایه

تفاهم نامه بانکی میان ایران و اندونزی امضا شد

ایجاد حساب مخصوص بانکی ایران و اندونزی

بدهی ۹۰۹ هزار میلیاردی بانک‌ها

تبعیت سکه آتی از دلار

انعقاد ۶۵۷ قرارداد آپشن سکه در بورس کالا

حال بانک ها خوب نیست

هزار تومانی جدید خرداد ۹۶ به بازار می آید

مالیات بر ارزش افزوده مشکل صنعت طلا

ورود بیمه ملت به صنعت گردشگری

پیش‌بینی افزایش ۱۰ درصدی حقوق‌‌ها

هدایای مشتریان بانک تجارت به کم‌بضاعت ها

نسل جدید خودبانک‌های شهر راه اندازی شد

حضور بانک قرض الحسنه مهر ایران در نخستین مجمع ملی سلامت

ارائه خدمات مطلوب با استقرار نرم‌افزار جدید پست‌بانک‌

بانک صادرات طرح تسهیلات همیاران سپهررا روانه بازار کرد

پرداخت ۴۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک مسکن

سامانه "همبانک ثامن" با کد #۷۷۸* عملیاتی و راه اندازی شد

لیزینگ صنعت و معدن ۴۸۰ میلیارد ریال سود تقسیم کرد

موانع غیربرجامی مانع عادی شدن مراودات بانکی

به منظور تداوم روند کاهشی مطالبات غیرجاری

مطالبات معوق در بانک ملی کنترل می‌شود

۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۵/۴کد خبر: 167880
ایستانیوز:بانک ملی ایران به منظور تداوم روند کاهشی مطالبات غیرجاری خود، به صورت روزانه مطالبات خود را کنترل و پایش می‌کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)،روند کاهش مطالبات معوق بانک ملی ایران به صورت مطلوبی دنبال می‌شود و در سه ماهه اول امسال نیز عملکرد این بانک در سیستم بانکی قابل توجه بوده است.
همچنین عملکرد بسیار موفق بانک ملی ایران در زمینه کاهش مطالبات غیرجاری در سال 94 باعث شد نسبت مطالبات غیرجاری به تسهیلات این بانک (NPL)در مدت مذکور به 8ر6 درصد برسد که یک رکورد در سیستم بانکی کشور محسوب می‌شود.
نسبت مطالبات غیرجاری به تسهیلات (NPL) یکی از شاخص‌های مهم بانکی است و درصد مطالبات غیرجاری از کل تسهیلات پرداخت شده را نشان می‌دهد که بر این اساس مطالبات غیرجاری در بانک ملی ایران نسبت به سایر بانک‌ها، بیشترین میزان کاهش را در پایان سال 94 نشان می‌دهد.
 برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری برای کاهش مطالبات، کنترل و پایش روزانه مطالبات، امهال و تقسیط مطالبات غیرجاری بدهکاران، اجرای طرح‌های انگیزشی نظیر بخشودگی مانده جرایم تاخیر بر نرخ معامله، برگزاری جلسات همفکری مستمر با حضور مدیران ارشد بانک، دعوت حضوری از بدهکاران عمده و تسهیل شرایط بازپرداخت آنها، همکاری با مراجع نظارتی نظیر کمیسیون اصل 90 مجلس، دیوان محاسبات کل کشور، سازمان بازرسی کل کشور و … در جهت وصول مطالبات از جمله مهمترین اقدامات انجام شده در زمینه کاهش مطالبات غیرجاری بانک ملی ایران بوده است.
بانک ملی ایران در سال 95 نیز تلاش دارد ضمن جلوگیری از هرگونه افزایش مانده مطالبات نسبت به سال قبل با ارائه راهکارهای فوق، با همکاری مراجع اجرایی و قضایی میزان مطالبات غیرجاری خود را بیش از پیش کاهش دهد.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *