RSS
امروز یکشنبه ، ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
آخرین اخبار

رشد ۱۸.۵ درصدی قیمت تیرآهن در بهمن ۹۵

قیمت پژو ۲۰۰۸ اعلام شد

طبقات شغلی کارمندان اصلاح شد

ترس سیستم بانکی از جریمه شدن توسط آمریکا

کاسپینی‌ها به کمیسیون امنیت ملی نامه زدند

ایجاد پایگاه‌سلامت توسط بیمارستان بانک‌ملی

ادغام دو شعبه بانک قرض الحسنه مهر

اجرای حذف دفترچه در مراکز تامین اجتماعی

پیش بینی بازار سرمایه در اردیبهشت ماه

بازدید سرزده مدیرعامل بانک سرمایه از شعبه مرکزی

راه اندازی سرویس پرداخت "خیرین سلامت"

امکان دریافت شماره شبا از بانک دی

کارگزاری بانک مسکن در جمع برترین‌های بازار سرمایه

انتصاب سرپرستان جدید استانی در بیمه‌کوثر

مدیریت حرفه ای، لازمه سرمایه گذاری پایدار است

تدوین و تبیین چشم‌انداز ثامن در بازار رقابت بانکی

تاکید مدیر عامل فولاد مبارکه به عملکرد مناسب بانک صادرات

بازدید معاون شعب استان های بانک ایران زمین از استان های البرز، قزوین و زنجان

قدردانی معاون رئیس جمهور از مدیرعامل بانک کشاورزی

اختلال موقت در سامانه های بانک صنعت و معدن

جزییات آخرین عملکرد سرمایه‌گذاران خارجی در بازار سهام

معافیت مالیاتی حقوق‌بگیران ابلاغ شد

تقاضای جهانی فولاد افزایش می‌یابد

تولید و صادرات سنگ‌آهن رکورد زد

آخرین وضعیت کاسپین/ بازی تعاونی‌ها با سپرده‌گذاران

به منظور تداوم روند کاهشی مطالبات غیرجاری

مطالبات معوق در بانک ملی کنترل می‌شود

۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۵/۴کد خبر: 167880
ایستانیوز:بانک ملی ایران به منظور تداوم روند کاهشی مطالبات غیرجاری خود، به صورت روزانه مطالبات خود را کنترل و پایش می‌کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)،روند کاهش مطالبات معوق بانک ملی ایران به صورت مطلوبی دنبال می‌شود و در سه ماهه اول امسال نیز عملکرد این بانک در سیستم بانکی قابل توجه بوده است.
همچنین عملکرد بسیار موفق بانک ملی ایران در زمینه کاهش مطالبات غیرجاری در سال 94 باعث شد نسبت مطالبات غیرجاری به تسهیلات این بانک (NPL)در مدت مذکور به 8ر6 درصد برسد که یک رکورد در سیستم بانکی کشور محسوب می‌شود.
نسبت مطالبات غیرجاری به تسهیلات (NPL) یکی از شاخص‌های مهم بانکی است و درصد مطالبات غیرجاری از کل تسهیلات پرداخت شده را نشان می‌دهد که بر این اساس مطالبات غیرجاری در بانک ملی ایران نسبت به سایر بانک‌ها، بیشترین میزان کاهش را در پایان سال 94 نشان می‌دهد.
 برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری برای کاهش مطالبات، کنترل و پایش روزانه مطالبات، امهال و تقسیط مطالبات غیرجاری بدهکاران، اجرای طرح‌های انگیزشی نظیر بخشودگی مانده جرایم تاخیر بر نرخ معامله، برگزاری جلسات همفکری مستمر با حضور مدیران ارشد بانک، دعوت حضوری از بدهکاران عمده و تسهیل شرایط بازپرداخت آنها، همکاری با مراجع نظارتی نظیر کمیسیون اصل 90 مجلس، دیوان محاسبات کل کشور، سازمان بازرسی کل کشور و … در جهت وصول مطالبات از جمله مهمترین اقدامات انجام شده در زمینه کاهش مطالبات غیرجاری بانک ملی ایران بوده است.
بانک ملی ایران در سال 95 نیز تلاش دارد ضمن جلوگیری از هرگونه افزایش مانده مطالبات نسبت به سال قبل با ارائه راهکارهای فوق، با همکاری مراجع اجرایی و قضایی میزان مطالبات غیرجاری خود را بیش از پیش کاهش دهد.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *