RSS
امروز چهارشنبه ، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار
پربیننده ترین
ایستانیوز:اقتصاددان برنده نوبل باور دارد برای تأمین بدهی اخلاقی که ثروتمندان جهان به‌واسطه انتشار کربن به کشورهای فقیر جهان دارند، باید به‌صورت هماهنگ، ابزارهای مالیاتی را در سرتاسر جهان به کار گرفت.
ایستانیوز:«دهک‌های پایین درآمدی، قربانیان تورم هستند.» این جمله معروفی است که همیشه از زبان اقتصاددانان شنیده می‌شود. اما چرا ضعیف‌ترین خانوارها بیش‌ترین آسیب را از تورم می‌بینند.
  • آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

    آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟
    تومان نیوز:تشدید کسری‌های تجاری غیرنفتی و حساب سرمایه در سال گذشته، تشدید ناترازی‌های اقتصاد کلان و تعویق در اتخاذ اصلاحات قیمتی و غیرقیمتی، احتمال تشدید تحریم‌های اقتصادی و پیروزی جمهوری خواهان در انتخابات نوامبر ۲۰۲۴ در ایالات متحده و کنار رفتن بایدن از عرصه سیاست این کشور، همگی موجب شده که انتظارات تورمی زودتر از موعد شدت بگیرد و برآورد‌های بنده نشان می‌دهد هر ده درصد کاهش ارزش پولی با وقفه سه ماهه حدود ۴ درصد تورم زا است بنابراین به دلیل کاهش ۲۰ درصدی ارزش پول ملی طی دو ماه اخیر احتمالا روند کاهشی تورم در ماه‌های پیش رو بالعکس شده و اواخر خرداد ماه شوک تورمی ۸ درصدی افزوده خواهد شد و مجدد روند تورم نقطه به نقطه افزایشی خواهد شد و به کانال ۴۰ درصد بازخواهیم گشت.
    ۳ ساعت قبل
  • بررسی تاثیر تورم، دلار، وام ودیعه مسکن و... بر بازار رهن و اجاره‌خانه

    سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

    سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳
    ایستانیوز:تورم بخش مسکن همچنان سریع‌تر از تورم عمومی حرکت خواهد کرد؛ اما به‌طورکلی قرار است تورم کمی آرام بگیرد. مستاجران با کمک سامانه خودنویس می‌توانند بیشتر از پارسال روی گزینه دریافت وام ودیعه مسکن حساب باز کنند.
    ۴ ساعت قبل
  • آکسفورد اکونومیکس اعلام کرد

    قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

    قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد
    ایستانیوز:اقتصاددانان آکسفورد اکونومیکس در گزارش جدید خود اعلام کرده‌اند که انتظار دارند قیمت‌های جهانی مواد غذایی در سال ۲۰۲۴ کاهش پیدا کند و تا حدودی آرامش را برای خریداران فراهم آورد.
    ۴ ساعت قبل
  • فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

     فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد
    ایستانیوز:یک کارشناس بازار سرمایه در خصوص پیش بینی بورس و روند آتی بازار بیان کرد: بازار سهام می‌تواند حداقل یک هفته تا ۱۰روز را در حالت رنج و مثبت‌های اندک سپری کند.
    ۴ ساعت قبل
  • این حساب ها تجاری محسوب می شود

    این حساب ها تجاری محسوب می شود
    ایستانیوز: با تصویب مجلس، کلیه حساب‌های متعلق به اشخاص غیرتجاری به‌صورت پیش فرض «حساب غیرتجاری» و کلیه حساب‌های متعلق به اشخاص حقوقی «حساب تجاری» قلمداد می‌شوند.
    ۴ ساعت قبل
  • یورو رکورد زد

    یورو رکورد زد
    ایستانیوز:یورو در برابر ین به بالاترین میزان خود در ۱۶ سال اخیر رسید. همچنین ارزش یورو در برابر ین ژاپن و دلار آمریکا تقویت شد.
    ۴ ساعت قبل
  • فاصله ارزی خطرناک

    فاصله ارزی خطرناک
    ایستانیوز:براساس گزارش مسوولان بانک مرکزی در طول سال گذشته یعنی ۱۴۰۲، مبلغ ۶۹میلیارد دلار ارز با نرخی بسیار پایین‌تر از نرخ ارز در بازار، برای واردات تامین شده است.
    ۴ ساعت قبل
  • پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

    پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد
    ایستانیوز:کوروش پرویزیان که به‌عنوان مدیرعامل بانک پارسیان و رئیس کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی فعالیت می‌کرد، از این بانک خداحافظی کرد.
    ۵ ساعت قبل
  • عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

    عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی
    ایستانیوز:با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک مرابحه یک شرکت در حوزه صنایع فلزی به مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان از طریق فرابورس از روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به مدت سه روز کاری عرضه می‌شود.
    ۵ ساعت قبل
  • تکیه شاخص کل بر لبه حمایت اصلی!

    تکیه شاخص کل بر لبه حمایت اصلی!
    ایستانیوز: بورس تهران شاهد کاهش نوسانات بازار سهام پس از فتح تراز ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی بوده است.
    ۵ ساعت قبل
  • قیمت طلا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

    قیمت طلا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    ایستانیوز:هر اونس طلا، امروز به ۲,۳۲۷ (دو هزار و سیصد و بیست و هفت ) رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۱.۲۴ درصدی داشته است.
    ۵ ساعت قبل
  • در بخشنامه‌ای به شبکه بانکی ابلاغ شد؛

    افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

    افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی
    ایستانیوز: آستانه مجموع مبالغ برداشت از طریق درگاه‌های پرداخت غیرحضوری، از کلیه حساب‌های سپرده غیرتجاری متعلق به مشتری حقیقی در هر مؤسسه اعتباری با افزایش دو برابری تا دو میلیارد ریال به صورت روزانه و ده میلیارد ریال به صورت ماهانه مجاز شد.
    ۲۴ ساعت قبل
  • مدیرعامل فرابورس اعلام کرد:

    آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

    آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات
    ایستانیوز:محمدعلی شیرازی، مدیرعامل فرابورس از آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات خبر داد.
    ۲۴ ساعت قبل
  • تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

    تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است
    ایستانیوز: رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده مردم شاهین شهر درباره استنکاف دستگاه‌ها از وظایف خود که باعث اشکالات توزیع دارو شد، گفت: مسئولیت کمبود و گرانی دارو بر عهده سه دستگاه وزارت بهداشت، سازمان برنامه و بانک مرکزی بوده و قطعاً بانک مرکزی در تأمین ارز دارو تأخیر داشته است.
    ۱۴۰۳/۲/۴
  • انتقاد چمران به دو بانک

    دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

    دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت
    ایستانیوز:رئیس شورای شهر تهران گفت: سایر بانک‌ها از جمله بانک ملت و تجارت نیز از نماهای شیشه‌ای برای ساختمان‌های خود استفاده کرده‌اند به طوریکه در خیابان طالقان نمای شیشه‌ای از این ساختمان‌ها وجود دارد که قطعا این اقدام آنها دهن کجی به اصول معماری است.
    ۱۴۰۳/۲/۴