پایگاه خبری ایستانیوز
کد خبر: ۳۱۶۹۷۰ - تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۸
قالیباف اصل:
»

وزیر اقتصاد بیش از فعالان بازار دلش برای بورس می‌تپد

ایستانیوز:رئیس مستعفی سازمان بورس با بیان اینکه وزیر اقتصاد بیش از فعالان بازار سرمایه دلش برای بورس می‌تپد، گفت: مردادماه امسال ۱۲۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی جدید وارد بازار سرمایه شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، حسن قالیباف اصل بعدازظهر امروز در مراسم تودیع خود و معارفه رئیس جدید سازمان بورس که با حضور وزیر اقتصاد برگزارشد، با تشکر از اعتماد وزیر اقتصاد به وی گفت: ایشان بیشتر از فعالین بازار سرمایه دلشان برای بورس می‌تپد.
 
وی گفت: ورود من به بورس با آزاد سازی سهام عدالت و عرضه صندوق‌های ETF دولتی و ورود پرحجم سرمایه گذاران جدید به بورس همزمان بود.
 
وی ادامه داد: به واسطه رشد نقدینگی و تورمی که تجربه شد، مردادماه امسال ۱۲۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی جدید وارد بازار سرمایه شد.
 
قالیباف اصل اظهار داشت: ما هیچ گاه چنین تجربه‌ای را در بازار سهام نداشتیم.
 
وی افزود: آزادسازی سهام عدالت از جمله دستورالعمل هایی بود که در ابتدای سال توسط رهبر معظم انقلاب تصویب و به مرحله ابلاغ رسید.
 
قالیباف اصل اظهار داشت:از دیگر فعالیت های سازمان بورس در سال جاری، واگذاری سهام دولتی از طریق صندوق های ETF به مردم بود که با استقبال خوب مردم همراه شد.
 
رییس سابق سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: ورود گسترده سهامداران جدید به بازار سرمایه که از سال گذشته شروع شد، باعث شد تا فضای بازار سرمایه تغییر کند و بازار سرمایه به واسطه ورود گسترده نقدینگی به این بازار مورد توجه قرار بگیرد.
 
وی گفت: تا مرداد حدود ۱۲۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی جدید به سمت بازار سرمایه وارد شد ، اتفاقی که امسال در بازار سرمایه رخ داد را تاکنون در این بازار شاهد نبودیم.
 
قالیباف اصل تاکید کرد: همیشه ۲۰۰ هزار کد سهامداری در سال در بازار صادر می شد، صحنه بازار سرمایه امسال با سال های گذشته متفاوت بود.
 
رییس سابق سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: ابتدای سال ارزش بازار بورس و فرابورس دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بود اما در تاریخ ۳۰ دی ماه این آمار به ۶ هزار هزار میلیارد تومان رسید که نشان دهنده رشد ۱۵۲ درصدی نسبت به ابتدای سال است.
 
وی ادامه داد: ارزش شاخص کل در ابتدای سال ۵۱۲  هزار واحد بود ، اکنون این عدد به یک میلیون و ۱۵۰ هزار واحد رسیده است که نشانگر رشد ۱۲۴ درصدی نسبت به ابتدای سال جاری است.
 
رییس سابق سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: تعداد کدهای سهامداری در ابتدای سال ۱۰ میلیون کد بوده است که اکنون به ۲۹ میلیون کد رسیده است.
 
وی افزود: ارزش مانده اوراق بدهی در ابتدای سال ۱۵۰ هزار میلیارد تومان بود و اکنون به ۲۹۳ هزار میلیارد تومان رسید.
 
قالیباف گفت: تعداد کدهای سهامداری با احتساب مشمولان سهام عدالت بیش از ۵۷میلیون کد است که این تعداد کد سهامداری نسبت به سال های گذشته بی نظیر بوده است.
 
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: ارزش معاملات کل سال گذشته ۱۰ هزار هزار میلیارد تومان بوده است در حالی که امسال این عدد در ۱۰ ماه سال جاری به 4 هزار هزار میلیارد تومان رسیده است.
 
وی ادامه داد: یکی از نکات مهم در بازار سرمایه سال جاری موضوع تامین مالی بوده است، ابتدای امسال هیات مدیره سازمان تصمیم مهمی را مبنی بر انتشار اوراق بدون ضمانت بانکی کرد، شرکت ها با توجه به رتبه بندی می توانند اقدام به انتشار اوراق کنند.
 
قالیباف اظهار داشت: سال گذشته اوراق منتشر شده توسط شرکت ها هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود که امسال تاکنون این عدد ۲۴ هزار میلیارد تومان رسیده است که همه این اوراق بدون ضمانت بانکی بوده است.