پایگاه خبری ایستانیوز
کد خبر: ۳۰۲۷۲۷ - تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱/۱۴
با پیگیری های بعمل آمده از سوی وزارت اقتصاد،
»

کمک ۵۰۰ هزار دلاری صندوق اوپک برای توسعه جهانی به ایران

ایستانیوز:با پیگیری های بعمل آمده از سوی وزارت اقتصاد، کمک ۵۰۰ هزار دلاری صندوق اوپک برای توسعه جهانی (OFID) به ایران برای خرید و توزیع تجهیزات بسیار ضروری بیمارستانی مورد نیاز جهت مقابله با ویروس کرونا از سوی این صندوق تصویب شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)به نقل از بانک رفاه ، صندوق اوپک برای توسعه جهانی (OFID) این کمک 500 هزار دلاری را در اختیار سازمان بهداشت جهانی قرار داده است تا خرید و توزیع تجهیزات بسیار ضروری بیمارستانی مورد نیاز جهت مقابله با ویروس کرونا در ایران عملیاتی شود.
بر اساس اعلام کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با ویروس کرونای وزارت امور اقتصادی و دارایی، با پیگیری های بعمل آمده از سوی این وزارتخانه، کمک 500 هزار دلاری صندوق اوپک برای توسعه جهانی (OFID) به ایران برای خرید و توزیع تجهیزات بسیار ضروری بیمارستانی مورد نیازجهت مقابله با ویروس کرونا از سوی این صندوق تصویب شد.
به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی، بنا بر اعلام کمیته مذکور، صندوق اوپک برای توسعه جهانی (OFID) این کمک 500 هزار دلاری را در اختیار سازمان بهداشت جهانی قرار داده است تا خرید و توزیع تجهیزات بسیار ضروری بیمارستانی مورد نیازجهت مقابله با ویروس کرونا در ایران عملیاتی شود.
 
بر اساس این گزارش، با توجه به گستردگی و شدت شیوع کرونا در سطح جهان وزارت اقتصاد برای دریافت کمک های نقدی و غیر نقدی از بانک های توسعه ای تلاش نموده است و این کمک 500 هزار دلاری صندوق اوپک برای توسعه جهانی (OFID) در پی اعلام آمادگی معاون وزیر اقتصاد و رییس  سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران برای دریافت کمک های بانک های توسعه ای انجام شد.
 
شایان ذکر است موضوع دریافت کمک های نقدی و غیر نقدی از صندوق اوپک برای توسعه جهانی (OFID)، بانک جهانی (WB)، بانک توسعه اسلامی(IDB) و بانک سرمایه گذاری زیرساخت آسیا(AIIB) از سوی سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران از چهارده اسفند ماه ۱۳۹۸در دست پیگری است.
این گزارش می افزاید: این کمک 500 هزار دلاری صندوق اوپک برای توسعه جهانی (OFID) در راستای حمایت از تلاش های ملی برای مقابله با ویروس کرونا انجام گرفته است و صندوق مذکور در مواجهه با سیل سال 1398 نیز کمک فوری مشابهی به کشورمان اعطا نمود.