پایگاه خبری ایستانیوز
کد خبر: ۳۰۱۰۹۳ - تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
»

رشد حجم و ارزش معاملات گواهی سپرده کالایی بورس کالا

ایستانیوز:در جریان معاملات هفته گذشته بازار گواهی سپرده کالایی بورس کالای ایران در حالی بیش از یک میلیون و ۷۴۱ هزار و ۴۹۸ ورقه بهادار مبتنی بر کالا به ارزشی بیش از ۱۲۰۳ میلیارد و ۳۴ میلیون ریال دادوستد شد که ثبت آمار مذکور از رشد نزدیک به ۴۸ و ۱۵ درصدی حجم و ارزش معاملات هفتگی در این بازار حکایت دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، طی هفته گذشته معامله گران بیش از ۲۰۸ هزار و ۲۰۰ گواهی سپرده سکه طلا را در نماد معاملاتی خزانه چهار بانک سامان، صادرات، رفاه و ملت دادوستد کردند و با ثبت ارزش ۱۰۴۵ میلیارد و ۲۰۵ میلیون ریالی بیشترین ارزش معاملاتی را در کل بازار رقم زدند. به طوری که ارزش معاملات در چهار نماد کذکور حدود ۸۷ درصد از کل ارزش معاملات هفتگی این ابزار مالی را در اختیار خود گرفت. از نظر حجم نیز این نمادها سهم ۱۲ درصدی را به خود اختصاص دادند.
 
معامله بیش از یک میلیون و ۴۶۲ هزار و ۵۰۰ گواهی سپرده زعفران نگین نیز ارزشی نزدیک به ۱۳۳ میلیارد و ۷۷۶ میلیون ریالی را در پی داشت تا دارایی پایه زعفران نگین در نماد معاملاتی ۶ انبار بورسی سهم ۸۴ و ۱۱ درصدی در حجم و ارزش کل معاملات هفته گذشته را کسب کند.
 
حجم معاملات زعفران پوشال معمولی نیز به ۴۷ هزار و ۱۴۸ گواهی سپرده کالایی رسید و ارزش بیش از ۳.۵ میلیارد ریالی را رقم زد.
 
در جریان این معاملات تعداد ۲۲ هزار و ۵۷ گواهی سپرده پسته فندقی ۳۲-۳۰  نیز در حالی مورد معامله قرار گرفت که ارزش نزدیک به ۲۰ میلیارد ریالی را در پی داشت.
 
این گزارش می افزاید، طی معاملات هفته قبل معامله گران ۱۵۷۶ قرارداد آتی زیره سبز را خرید و فروش کردند و ارزشی حدود ۴۹۷ میلیون ریال را به ثبت رساندند.