پایگاه خبری ایستانیوز
کد خبر: ۲۹۲۹۰۷ - تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۸/۲۲
عنوان ثروتمندترین زن دنیا بین دو خانواده دست به دست می‌شود
»

نبرد زنانه

آینده نگر/زهرا چوپانکاره
ایستانیوز:فرانسواز بتنکورت مِیرز، وارث شرکت لورآل است و حالا به عنوان رئیس هیئت مدیره شرکت خانوادگی‌شان شناخته می‌شود و حالا با ثروت ۴۹.۳ میلیارد دلاری‌اش لقب ثروتمندترین زن دنیا را دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،در آخرین سال‌های زندگی لیلیان بتنکورت، وارث تاج و تخت لورآل دیگر همه می‌دانستند که او و فرزندانش درگیر دعواهای پرتکرار حقوقی هستند. هرچه سن بتنکورت بالاتر می‌رفت علائم کم‌حافظگی و بعد زوال عقل در او نمایان‌تر می‌شد و فرزندانش تلاش می‌کردند تا کنترل شرکت را به خود منتقل کنند. فرانسواز بتنکورت همواره چهره اول این دعوای حقوقی بر سر کسب‌وکار و میراث خانوادگی بود. اما در طول همه این سال‌ها مادرش بود که همچنان در بالاترین رده‌های ثروتمندان جهان نشسته بود و اغلب عنوان ثروتمندترین زن جهان را از آن خود داشت. سال 2017 بود که سرانجام لیلیان بتنکورت درگذشت و عرصه به دست دخترش فرانسواز رسید. او حالا ثروتمندترین زن جهان است و حالا وارد مبارزه پنهان دیگری شده است که همواره در دهه‌های اخیر میان بتنکورت‌ها و والتون‌ها در جریان بوده است، عنوان ثروتمندترین زن جهان همیشه در اختیار این دو خانواده است. نشریه فوربز در مطلبی به این دست به دست شدن عنوان نگاهی داشته است که ترجمه بخشی از آن را در این صفحه می‌خوانید.
 
فرانسواز بتنکورت مِیرز، وارث شرکت لورآل است و حالا به عنوان رئیس هیئت مدیره شرکت خانوادگی‌شان شناخته می‌شود و حالا با ثروت 49.3 میلیارد دلاری‌اش لقب ثروتمندترین زن دنیا را دارد. نوه مؤسس لورآل، اوژن شولر (مخترع نوعی از رنگ مو) که از سال 1997 عضو هیئت مدیره این شرکت بود، از سال گذشته و در پی درگذشت مادرش، لیلیان بتنکورت در سپتامبر 2017 به فهرست میلیاردرهای دنیا اضافه شد. لیلیان از اولین باری که فوربز در سال 1987 فهرست ثروتمندترین افراد جهان را منتشر کرد، هر سال در این فهرست حضور داشت.
 
از سال گذشته تاکنون به برکت فروش درخشانی که شرکت به ثبت رساند، ثروت بتنکورت میرز 17 درصد و حدود 7.12 میلیارد دلار رشد پیدا کرد. 90 درصد از ثروت او بسته به ارزش سهام لورآل است که سال گذشته با درآمد 30.6 میلیارد دلاری توانست بهترین سال فروشش را در بیش از یک دهه گذشته ثبت کند. بخش بزرگی از این رشد مدیون رشد 20 درصدی فروش در چین است که حالا در این بخش از آمریکای شمالی پیش افتاده است.
 
هرچند امسال نخستین سالی است که بتنکورت میرز به صورت رسمی تبدیل به ثروتمندترین زن جهان شده است اما چندان نسبت به این جایگاه بیگانه نیست. در یک دهه اخیر عنوان ثروتمندترین زن دنیا همیشه یا از آن بتنکورت بوده است و یا والتون. در واقع بتنکورت میرز در ماه مارس 2018 و درست چند روز پس از نهایی شدن فهرست سالانه نهایی فوربز توانست جای آلیس والتون را بگیرد.
 
مادر او یعنی لیلیان بتنکورت، دختر بنیان‌گذار لورآل بیشتر طول عمرش را در این شرکت کار کرد و اواخر عمر دچار زوال عقل شد. او و وارثان والمارت به نوبت عنوان ثروتمندترین زن دنیا را در بیش از سه دهه‌ای که فهرست فوربز منتشر شده است بین خود تقسیم می‌کردند. در 14 سال نخست انتشار این فهرست، لیلیان بتنکورت در اغلب سال‌ها این عنوان را از آن خود داشت. سال‌های پس از 2001 او مقامش را در برابر دختر بنیان‌گذار والمارت، آلیس والتون از دست داد و چند سالی هم این عنوان به هلن والتون، همسر بنیان‌گذار درگذشته این شرکت رسید. بتنکورت در سال 2006 توانست این عنوان را بازپس بگیرد و پس از آن او و کریستی والتون (زن برادر آلیس والتون) در یک دهه گذشته این مقام را به نوبت کسب می‌کردند.