پایگاه خبری ایستانیوز
کد خبر: ۲۸۹۹۱۸ - تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۷/۲۳
حسن روحانی در شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی
»

شاهد کاهش نرخ تورم و رشد مثبت اقتصادی در کشور هستیم

ایستانیوز:شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت صبح امروز با حضور حسن روحانی رئیس جمهور و سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پرشکی برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی، با حضور رئیس جمهور در تهران برگزار شد.
 
در این اجلاس که با حضور ۲۲ وزیر بهداشت منطقه برگزار شده است مهمترین مسائل مربوط به سلامت مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و دستاورد‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلامت معرفی می‌شود.
 
 روحانی در این نشست با تاکید بر اینکه تمام تلاش و افتخار دولت یازدهم و دوازدهم از سال 2013 تاکنون و در طول 6 سال این بوده است که به عنوان دولت سلامت و محیط زیست باشد، گفت: اقدامات دولت یازدهم و دوازدهم برای ارتقاء سلامت و بهبود محیط زیست قابل مقایسه با ادوار گذشته نیست.
 
مهم‌ترین نکات کلیدی رئیس جمهور در این نشست به شرح زیر است:
 
    احیای دریاچه ارومیه به عنوان اولین تصمیم دولت در روز آغاز بکار تشکیل این دولت بود که امروز می‌توان به احیاء این دریاچه مطمئن بود و اگر این گام برداشته نمی‌شد الان شهری به نام تبریز وجود نداشت و 14 میلیون نفر در غرب ایران مهاجرت کرده و تمامی باغات و مزارع از بین رفته بود.
    امروز در تمامی شهرهای بزرگ ایران از بنزین و گازوئیل یورو 5 استفاده می‌شود که جلوگیری از آلودگی هوا به معنای تضمین سلامت مردم ایران است.
    پرداختی بیمار در بیمارستان‌ها در شهرها حداکثر 10 درصد و در روستاها 5 درصد، شده است که این کار در تاریخ ایران، قبل و بعد از انقلاب بی‌نظیر بوده است.
    قبل از انقلاب به طور متوسط مردم ایران، با جمعیت 30 میلیونی مقدار 2100 کالری مصرف می‌کردند، اما امروز با 83 میلیون جمعیت مقدار مصرف به 2500 کالری رسیده است.
    اینکه در ایران روزانه 10 روستا تحت پوشش شبکه گاز قرار می‌گیرد، به معنای بهداشت جامعه است و اینکه بوته‌های بیابان و شاخه‌های درختان بی‌جهت کنده نمی‌شود به معنای محیط زیست است که سوخت‌های آلوده‌کننده وارد محیط اطراف نمی‌شود.
    اینکه در هر هفته بیش از 30 روستا در کشور به آب آشامیدنی سالم دسترسی پیدا می‌کند و اینکه مردم از نعمت آب سالم، غذای کافی، سوخت پاک، هوای به نسبت سالم برخوردارند و به پزشکان کشور اعتماد وجود دارد به معنای تأمین بهداشت و آرامش جامعه است.
    امروز بیش از 95 درصد داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود.
    بعد از 18 ماه فشار اقتصادی دائم و بی‌سابقه، شاهد کاهش نرخ تورم و رشد مثبت اقتصادی در کشور هستیم. بازار سرمایه ما در بورس 71 درصد رشد داشته و در فرابورس هم با 72 درصد رشد مواجه هستیم.