پایگاه خبری ایستانیوز
کد خبر: ۲۷۷۸۴۷ - تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۲/۳۰
انتقاد وزیر انرژی روسیه درعربستان از سیاست‌های ایالات متحده
»

تنش با ایران بازار نفت را بی‌ثبات کرده است

ایستانیوز:الکساندر نواک در نشست خبری مشترک با وزیر انرژی عربستان سیاست‌های جنگ‌طلبانه آمریکا علیه ایران و جنگ تجاری این کشور با چین را برهم‌زننده ثبات بازار جهانی نفت عنوان کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه گفت: با توجه به تنش‌های ژئوپولیتیک کنونی برای کشور‌های تولیدکننده نفت هر روز که می‌گذرد اتخاذ تصمیم برای کمک در جهت ثبات بازار سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود.
 
به گزارش روابط عمومی اتاق تهران به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی، وزیر انرژی روسیه که به عربستان سفر کرده است در مصاحبه خبری مشترکی با همتای عربستانی خود شرکت کرده و در پاسخ به پرسشی درباره تنش در خاورمیانه عنوان کرد که اوضاع در منطقه روز به روز بدتر و بدتر می‌شود و علاوه بر این تنش‌ها جنگ تجاری بین چین و آمریکا نیز به پیچیده‌تر شدن بحران دامن می‌زند. نواک افزود: همه شواهد حاکی از بی‌ثبات بودن بازار است و فاکتور‌های دیگری نیز وجود دارد که اتخاذ تصمیم بلندمدت را برای با ثبات کردن بازار انرژی پیچیده و دشوار می‌کند.
 
به گزارش این شبکه تلویزیونی آمریکایی، این اظهارات وزیر انرژی روسیه در شرایطی ایراد می‌شود که به تازگی تنش بین تهران و واشنگتن بالا گرفته و حمله حوثی‌های یمن به تاسیسات نفتی عربستان نگرانی‌ها را در بازار نفت افزایش داده است.
 
نواک در پاسخ به این پرسش که آیا روسیه به عنوان دوست ایران می‌تواند به برقراری ثبات و امنیت در منطقه کمک کند گفت که ما باید روابطمان را در سطح مطلوب تا جای ممکن حفظک نیم اما مساله انرژی چیزی است که در خط مقدم جبهه باید با آن مواجه شد.. وی افزود تفسیر حوادث اخیر بدون داشتن جزییات کار دشواری است اما این حوادث نشان می‌دهند که وضعیت بازار انرژی تا چه حد شکننده است. وزیر انرژی روسیه گفت: جهان به روزانه 100 میلیون بشکه نفت نیاز دارد و این حوادث نشان می‌دهد که بازار تا چه اندازه می‌تواند دچار نوسان و تلاطم شود.