پایگاه خبری ایستانیوز
کد خبر: ۲۶۷۲۲۳ - تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۲۰
تشدید جنگ تجاری تا رویکرد متفاوت دولت‌ها نسبت به داده
»

چالش کسب‌وکارها در سال ۲۰۱۹

ایستانیوز: آمریکا، چین و اروپا قوانین اطلاعاتی متفاوتی دارند. این مسئله، دردسر بزرگ شرکت‌ها در سال ۲۰۱۹ است. استفاده دولت‌ها در امریکا، اروپا و چین از اطلاعات و تنظیم آن متفاوت است. شرکت مشاوره‌ای کنترل ریسک می‌گوید این یک چالش بزرگ و منفی برای کسب‌وکارها در سال ۲۰۱۹ است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،به گفته ریچارد فنینگ، مدیرعامل کنترل ریسک چین به اطلاعات و داده‌ها به‌عنوان چیزی که باید کنترل شود نگاه می‌کند. اروپا  حریم خصوصی را در اولویت قرار می‌دهد و امریکا موضع آزادتری نسبت به اطلاعات دارد و این یعنی کسب‌وکارها در آینده باید زمان بیشتری را به جمع‌آوری، ذخیره و انتقال داده‌ها و اطلاعات در سه اقتصاد بزرگ جهان اختصاص دهند.
 
در چین اطلاعات به‌طور عمده به‌عنوان یک مزیت اقتصادی- و البته سیاسی- در نظر گرفته می‌شود که باید از آن محافظت کرد و در کشور حفظ شود. در اروپا این حریم خصوصی است که اهمیت دارد و این اولویت منجر به اجرای قانون جی دی پی آر یا مقررات عمومی حفاظت و تنظیم اطلاعات شده است. ایالات‌متحده امریکا نگاه تجاری‌سازی نسبت به داده و اطلاعات دارد اما این رویکرد پس از رسوایی فیس‌بوک و کمبریج آنالیتیکا مورد تردید قرار گرفت.
 
بنابراین کسب‌وکارها با چند مانع داده‌ای تجاری روبه‌رو می‌شوند. اولی جی دی پی آر در اروپا است. چین هم به دنبال اجرای رویکردهای خاص خود و رسیدن به فناوری‌های دوربرد به‌عنوان استراتژی اقتصادی است و امریکا این واقعیت را هضم می‌کند: زمینی که به نظر آن‌ها برای بازی غول‌های فناوری محور آمریکایی باز بود، به ناگهان می‌تواند کوچک و کوچک‌تر شود.
 
پیچیده‌تر شدن پشت پرده‌های جهانی به رشد تهدیدهای امنیتی سایبری دامن زده است و کسب‌وکارها مجبور به مذاکره در سه فضای عمده اقتصادی جهان با نظارت‌های متفاوت‌اند.
 
علاوه بر مقررات متفاوت تنظیم اطلاعات و داده‌ها در جهان، دیگر مسئله عمده‌ای که شرکت‌ها باید در سال 2019 با آن دست‌وپنجه نرم کنند، مقابله با روند تشدید شدن درگیری بین امریکا و چین است.
 
در حال حاضر، این دو کشور توافق کرده‌اند که تا اول ماه مارس آینده تعرفه‌ها را افزایش ندهند. کنترل ریسک پیش‌بینی می‌کند که تنش بین  پکن و واشنگتن در سال میلادی پیش رو تشدید شود چراکه امریکا به دنبال محدود کردن رشد اقتصادی چین است. برای کسب‌وکارها این مسئله معنی نظم نوین جهانی را می‌دهد که باید فعالیت‌هایشان را با آن تنظیم کنند.
 
مدیرعامل کنترل ریسک می‌گوید: در امریکا بیشتر فشار حول محور تنظیم دوباره تراز تجاری بین دو کشور شکل گرفته است و این نه‌تنها در مورد فولاد، آلومینیوم و محصولات کشاورزی نیست. اکنون مسئله آینده فناوری است و اینکه چه کسی به‌عنوان اقتصاد پیشروی نسل آینده اقتصادهای فناوری محور مطرح می‌شود.