پایگاه خبری ایستانیوز
کد خبر: ۲۶۷۰۸۸ - تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۱۸
معاون حقوقی رییس‌جمهور؛
»

اصلاح قانون مقابله با پولشویی در دستور کار

ایستانیوز:معاون حقوقی رییس جمهور با اشاره به تصویب لوایح قانون مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم گفت: اصلاح قانون مقابله با پولشویی در دستور کار است و دیروز در مجمع تشخیص در این زمینه جلسه داشتیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، لعیا جنیدی معاون حقوقی رییس جمهور صبح امروز (یکشنبه) و در چهارمین همایش سالانه «مبارزه با فساد» گفت: اگر بازاری را در نظر بگیرید، بهترین کار برای رشد و رونق آن فراهم کردن امکان به نسبه برابر به همه است که نه امتیاز بیشتر و نه مانعی برای فرد دیگری بدهید. دادن امتیاز اضافی حتی به شکل قانونی محل سوال است و وقتی مقررات سازمان جهانی تجارت را می بینید، هرگونه یارانه ای را تایید نمی کند.
 
وی با بیان اینکه دولت برای بهبود فضا اقداماتی را انجام داده است، اظهار داشت: فساد در درون بخش خصوصی هم وجود دارد ولی فراهم نشدن فضا توسط دولت است زیرا محیط کلی اقتصاد را دولت ایجاد می کند
 
معاون حقوقی رییس جمهور اعلام کرد: دولت قانون مبارزه با فساد را تدوین کرده و اصلاحات آن در حال تدوین است. وی مناقصات و مزایده ها را ازجمله جاهایی دانست که امکان فساد سیستماتیک در آنها وجود دارد و گفت: قانون دسترسی آزاد به اطلاعات در حال اجراست زیرا که رانت اطلاعاتی می تواند از منشاهای اصلی فساد باشد.
 
جنیدی با اشاره به تصویب لوایح قانون مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم اظهار داشت: اصلاح قانون مقابله با پولشویی در دستور کار است و دیروز در مجمع تشخیص در این زمینه جلسه داشتیم. وی افزود: این لوایح در کنار دو معاهده مقابله با جرایم سازمان یافته و برای برقراری روابط بانکی بین المللی لازم و ضروری است.