پایگاه خبری ایستانیوز
کد خبر: ۲۶۴۲۴۹ - تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۷
حضور زنان در عرصه استارت آپی، باعث ایجاد مشاغل بیشتر می شود
»

زنان هندی فناوری را رهبری می کنند؟

ایستانیوز:یک نظرسنجی توسط فیس بوک سال گذشته انجام شد که نشان می داد ۴ زن از هر ۵ زن هندی مایل به ایجاد کارآفرینی هستند. به این ترتیب هند با ناتوانی در توانمندسازی آنها، میلیون فرصت شغلی جدید و کسب و کار را از دست می دهد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،به سختی می توان استارت آپی در هند پیدا کرد که توسط زنان ایجاد شود. دولت و صنعت فناوری امیدوارند این روند تغییر کند و میلیون ها شغل ایجاد شود. سی ان ان بیزنس درباره زنان هندی که بنیانگذار استارت آپ ها بوده اند، گزارشی منتشر کرده است.
 
طبق این گزارش، تنها حدود 8 تا 10 درصد از کارآفرینان هندی، زن هستند. این رقم بسیار پایین تر از در امریکا است. در امریکا 39 درصد از شرکت های خصوصی متعلق به زنان است.
 
ویش وانتان، معاون رییس جمهوری هند در امور ابداعات، در کنفرانسی اعلام کرد: امیدواریم طی سه تا چهار سال آینده تعداد زنان کارآفرین برای رهبری فناوری به شدت تغییر کند. این کنفرانس توسط فیس بوک برگزار شد.
 
ساتاجی سینگ، رییس فیس بوک در پلت فرم مشارکت در هند گفت: ما باید کار کنیم تا زنان بیشتری برای رهبری و راه اندازی کسب و کارهای فناوری وارد میدان شوند. این شرکت کنفرانس های مختلفی برای 170 زن کارآفرین در 24 شهر هند طی سال گذشته برگزار کرده است.
 
یک نظرسنجی توسط فیس بوک سال گذشته انجام شد که نشان می داد 4 زن از هر 5 زن هندی مایل به ایجاد کارآفرینی هستند. به این ترتیب هند با ناتوانی در توانمندسازی آنها، میلیون فرصت شغلی جدید و کسب و کار را از دست می دهد.
 
رقیب گوگل در سیلیکون ولی می خواهد زنان هندی را حمایت کند تا آنها کسب و کار و استارت آپ های خودشان را راه اندازی کنند. این در حالی است که تعداد زنانی که در برنامه آموزش حرفه ای ثبت نام کرده اند از 4000 تا 5000 نفر بوده که رقم بالایی است.
 
دولت هند همچنین برنامه های متعددی برای کمک به استارت آپ هایی که توسط زنان رهبری می شود آغاز کرده است.
 
به گفته کارشناسان، زمان مناسبی برای ایجاد فضایی برای کارآفرینان زن است. جین، سال 2014، استارت آپ Helper 4U را راه اندازی کرد. این استارت آپ یک پایگاه آنلاین داده است که به استخدام شدن افراد کمک می کند.
 
با این وجود برای هند هنوز راه زیادی باقی مانده است. تحقیقات فیس بوک نشان می دهد بودجه ای که برای راه اندازی ها به زنان بنیانگذار در سال 2017 رسیده، تنها دو درصد رشد داشته است. این کشور همچنین کمترین میزان اشتغال زنان در دنیا را دارد. طبق داده های اخیر بانک جهانی، تنها 27 درصد از زنان 15 ساله و بیشتر هندی به دنبال شغل هستند.
 
یک گزارش منتشر شده توسط موسسه مک کنزی در اوایل سال جاری اعلام کرد که هند می تواند با پرداختن به نابرابری جنسیتی در نیروی کار، 770 میلیارد دلار به اقتصاد در حال رشد خود اضافه کند.