پایگاه خبری ایستانیوز
کد خبر: ۲۶۱۷۲۴ - تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۲۴
»

گام جدید مالیاتی برای شفاف‌سازی صورت‌های مالی

ایستانیوز:عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: برای توسعه فعالیت بنگاه‌ها و شرکت‌ها باید صورت‌های مالی شفاف تهیه تا عملکرد شرکت‌ها و موسسات به صورت شفاف ارزیابی شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، سیدتقی کبیری در گفتگو باخبرگزاری خانه ملت  درباره صدور ابلاغیه سازمان امور مالیاتی مبنی بر لزوم ارایه صورت‌های مالی حسابرسی شده توسط بانک‌ها و بیمه‌ها و دستگاه‌های مشمول، گفت:بانک ها و بیمه ها نیز باید در زمان مقرر صورت‌های مالی حسابرسی شده را تهیه و به سازمان امور مالیاتی ارائه کنند.
 
عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی از بانک ها برای اینکه زیان ده بودن عملکردشان در صورت های مالی مشاهده نشود از ارائه صورت های مالی طفره می روند.
 
نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی افزود: ابلاغیه سازمان امور مالیاتی مبنی بر لزوم ارایه صورت‌های مالی حسابرسی شده توسط بانک‌ها و بیمه‌ها اقدام مناسبی است و اینکه شرکتی مقررات قانونی را اجرا نکند طبیعی است باید مشمول جریمه شود.
 
کبیری در ادامه افزود: برای توسعه فعالیت بنگاه ها و شرکت ها باید صورت های مالی شفاف تهیه تا عملکرد شرکت ها و موسسات به صورت شفاف ارزیابی شود و به طور مثال اگر شرکتی زیان ده است باید مدیریت اقداماتی برای تحول در عملکرد انجام شود.
 
عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: شفافیت اقتصادی یک مطالبه عمومی است و به جلوگیری از رانت و فساد در اقتصاد منتهی می شود.