پایگاه خبری ایستانیوز
کد خبر: ۲۵۷۳۷۱ - تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۳۱
در ششمین جشنواره بین المللی هنر برای صلح
»

بازی هنر و صلح

ایستانیوز:مریم سالور سفالگر، سرامیست، نقاش و مجسمه ساز ایرانی در ششمین جشنواره بین المللی هنر برای صلح اثر منحصر به فرد هنری اش را در ابعاد ۱۷۰ در۱۲۰ سانتیمتر با مواد مختلف ساخته تحت عنوان " ما و صلح، مااینچنین در صلح و مادر صلح " در ورودی سالن اصلی جشنواره به نمایش گذاشته است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار های مالی(ایستانیوز)،ششمین جشنواره بین المللی هنر برای صلح در پردیس سینمایی ملت از ۲۳ شهریور تا6مهر پا برجاست . این هنرمند درباره اثر هنری اش می گوید   همانگونه که قدرتمندان با صلح بازی می کنند او نیز تصمیم گرفته  با هنرش صلح را به بازی بگیرد  و به نمایش گذارد.
 این جشنواره  با تمرکز بر موضوع محیط زیست ، با حضور هنرمندانی از ایران و 31 کشور جهان ساعت 17 روز جمعه 23 شهریورماه در گالری پردیس ملت افتتاح شد تا 6 مهرماه ادامه دارد.
سال گذشته   مریم سالور در نمایشگاه نقاشی که  با عنوان  «قاصدک» در نگارخانه ایرانشهر برپا شد  بیانیه هنری اش  سراسر شاعرانگی و مواجهه لطیف با پدیده‌ای طبیعی به‌نام قاصدک بود .  بطور کلی در آثار هنری سالور نگاه گفتگوگرانه و یا دوگانه‌ حاکی از چالش نیروهای زیستن انسان همچون خیر و شر، مثبت و منفی، و خاک و آب در بافت فکری او به چشم می خورد. آثار او  آکنده از یک حس درونی و مکاشفه‌ی درخشان همراه با شور و شیفتگی او نسبت به معرفت طبیعت است.
مریم سالور دانش آموخته مدرسه سرامیک و مجسمه سازی استاد "ساوینی" در پاریس است که تا کنون بیش از ده ها نمایشگاه انفرادی در ایران، امریکا، سوئیس، انگلیس و نمایشگاه گروهی در ایران، دوبی، ونزوئلا، آلمان، فرانسه و امریکا برگزار نموده است.او علاوه بر فعالیت هنری به نقد و بررسی آثار هنرمندان ایرانی و خارجی در داخل و خارج کشور پرداخته و در کارنامه هنری خود  دبیری  هشتمین دوسالانه سفال، سرامیک و آبگینه معاصر ایران در سال 1385 دارد.سالور در سال 1365 پس از بازگشت  به ایران کارگاه شخصی سفال و سرامیک خود را برپا  می کند و در بهار سال 1366نخستین آثار انفرادی خود را در آتلیه شخصی‌اش به نمایش می گذارد .گفتنی است  در این جشنواره بیش از صدها  اثر در رشته های نقاشی، عکس، مجسمه، چیدمان، گرافیک، ویدئو آرت، سینما و تئاتر با موضوعات مربوط به صلح و محیط زیست به نمایش گذاشته می شود.
این جشنواره تا 6 مهر برای بازدید  علاقمندان در پردیس ملت واقع در خیابان ولیعصر (عج)، ابتدای بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی (نیایش)، پردیس سینمایی ملت، طبقه منفی 2 پابرجاست.