پایگاه خبری ایستانیوز
کد خبر: ۲۵۴۵۵۶ - تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۵/۲۶
»

افزایش ساعتی قیمت خودرو در بازار

ایستانیوز:رئیس ­اتحادیه فروشندگان خودرو از افزایش ساعتی قیمت سمند lx در بازار و عرضه آن به قیمت ۵۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) به نقل از خبرگزاری صداوسیما، سعید موتمنی با اشاره به اینکه شرکتهای خودرو ساز در افزایش قیمت خودرو از یکدیگر سبقت گرفته اند، افزود: اختلاف قیمت خودروهای داخلی زیر 30 میلیون تومان در بازار امروز به 5 تا 8 میلیون تومان،​ خودروهای 30 تا 40 میلیون به 15 تا 20 میلیون تومان و خودروهای 45 تا 60 میلیون به 20 تا 38 میلیون تومان رسیده است.
 
وی با اشاره به افزایش قیمت بی رویه خودروهای گروه پژو،​ سمند، دنا،­ساندرو و پراید گفت: با کاهش عرضه از سوی شرکتهای خودرو ساز قیمت خودرو افزایش قیمت بسیار زیادی داشته که در این بین پراید نیز در بازار به بیش از 30 میلیون تومان رسیده است.
 
رئیس ­­اتحادیه فروشندگان خودرو نبود نظارت بر فعالیت شرکتهای خودرو ساز را دلیل بی نظمی بازار این محصول دانست و ادامه داد: دلیل نبود نظارت موضوعی است که وزارت صنعت و سازمان حمایت باید پاسخ آن را بدهند.
 
موتمنی ممنوعیت واردات خودروهای خارجی را سبب کاهش قیمت این خودروها در بازار اعلام کرد و گفت: با وجود کاهش قیمت خودروهای خارجی هم اکنون مشتری برای این خودروها وجود ندارد.
 
وی با اشاره به اینکه برای خودروهای خارجی هم عرضه کاهش داشته و هم تقاضا وجود ندارد افزود: کمبود قطعه بهانه شرکتهای خودروساز­است؛​ ­خودروهایی که امروز تحویل داده می شود 7 ماه پیش تولید شده بنابراین کمبود قطعه وجود ندارد.
 
رئیس ­­اتحادیه فروشندگان خودرو با بیان اینکه شرکتهای خودرو ساز کمبود نقدینگی و قطعه ندارند افزود: سرمایه سرگردانی نیز در بازار وجود ندارد و بازار در رکود به سر می برد.
 
وی انحصار موجود در کشور را دلیل لجبازی های شرکتهای خودروساز دانست و گفت: آزاد سازی قیمت خودرو نیز به دلیل انحصار موجود نباید اتفاق بیافتد که درصورت عملیاتی شدن افزایش قیمت را به همراه دارد.
 

قیمت خودروهای داخلی به این شرح است:​

2510102_180