پایگاه خبری ایستانیوز
کد خبر: ۲۵۰۷۶۷ - تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۲۵
»

تولید هیچ وقت آسان نیست

علی اکبر رفوگران، کارآفرین پیشکسوت
ایستانیوز:امکان برنامه ریزی با توجه به بروز تحولات پی در پی اقتصادی برای صنعتگران بسیار دشوار شده است.
بحث از گرانی محصولات خارجی به دلیل مشکلات ارزی و مصائب واردات به میان آمده و این در حالی است که مشکلات واردات، مواد اولیه را هم گران می کند. نرخ انواع عطر خارجی در کشور افزایش یافته و شاید به ظاهر این فرصتی برای تولیدکنندگان داخلی این محصول به نظر برسد اما به هرحال اسانس و پمپ برای تولید عطر وارد می شود. با وجود اثرگذاری عوامل مختلف بر افزایش قیمت عطر داخلی اما سیاست ما به عنوان یکی از تولیدکنندگان این محصول عموما بر استفاده از تیراژ تولید است.
 
در شرایط کنونی صنعتگران باید برای تطابق بیشتر بنگاه اقتصادی شان با وضعیت روز تلاش کنند. اگر گشایشی در صنعت یا تولید رخ دهد باید فوری از آن استفاده کرد. معتقدم که در شرایط کنونی می توان هم چنان ادامه داد و تلاش کرد چراکه ما صنعتگرانی هستیم که طی 50 سال گذشته روی پای خودمان ایستادیم. هیچ وقت تولید در ایران آسان نبوده است، این شکل مشکلات است که تغییر می کند و ذات کار تولید این است که سختی و آسانی را در کنار هم دارد. ایران کشور ماست و باید با روزهای سختی آن ساخت. بدنه تولید کشور مشکلات و دشواری کار مسئولان را درک می کنند بنابراین باید دست به دست هم داد و با هماهنگی و همکاری موانع تولید را از سر راه برداشت.
 
در شرایط کنونی بهتر است کارفرمایان بیش از گذشته صبر به خرج دهند و تحولات اقتصادی را با دقت دنبال کنند. با دست روی دست گذاشتن کار تولید پیش نمی رود. در دوران بچگی در کتابی شعری کودکانه خواندم که یادآوری آن حتی برای کارآفرین های باسابقه هم معنا دار است. شعر می گفت «همیشه راه بهتر هست در پیش، برای یافتن یه کم بیندیش»./ اتاق تهران