پایگاه خبری ایستانیوز
کد خبر: ۲۵۰۶۴۷ - تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۲۳
»

‍ موفقیت های مان را جشن بگیریم

📝فرانک عمیدی
📍اکثرِ ما زنان قربانی استاندارهای غیرواقعی و از نظر من احمقانه زیبایی هستیم؛ حتی #سرینا_ویلیامز که هشت بار پی در پی نفر اول تنیس حرفه‌ای زنان در جهان بود...
 
📍سرینا در سال های اولِ ورودش به صحنه تنیس حرفه‌ای جهان، به خاطر فرم بدنش به شدت در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مسخره می‌شد و تحت فشار روانی زیادی بود. بسیاری حتی شایعه درست کردند که او مرد به دنیا آمده بوده؛ فقط به خاطر اینکه سرینا لاغر نبود و سایز و فرم بدنش در چارچوب های تنگ و پوسیده تعاریف رسانه‌ها از زیبایی نمی‌گنجید.
 
📍۱۴ سال پیش سرینا در مقاله‌ای نوشته بود که یکی از آرزوهایش این است که به سایز چهار آمریکا برسد! اما در مصاحبه‌ای تازه با مجله بازار که به تازگی منتشر شده، سرینا می گوید سال هاست از آن دوران گذشته و با بدنش آشتی کرده.
 
📍سرینا در این شماره مجله درباره فشاری که در آن سال ها بر او وارد شده بوده، صحبت می کند و می گوید خوشحال است که در آن زمان این حرف را زده تا بتواند خودِ الانش را با آن زمان مقایسه کند و در آینده به دخترش بگوید که او زمانی تحت چنین فشارهایی بوده و توانسته از آن دوران عبور کند و زنی قوی تر و بهتر شود.
 
📍اینکه یک زن در اوج حرفه‌ای بودن و موفقیت هنوز به خاطر نگنجیدن در چارچوب های مسخره و احمقانه زیبایی تحقیر و تمسخر شود، در دنیای امروز یا هر دنیایی غم‌انگیز است. این پیامی خطرناک به دختران جوان و زنان جوان می دهد که زیبایی آن ها از هر چیزی مهم تر است. چون حتی اگر نفر اول جهان هم در حرفه‌ات باشی، باز هم تحقیر می شوی.
 
📍وظیفه همه ما زنان است که در برابر این استانداردهای مسخره بایستیم. زنان جوان تر را آگاه کنیم. به آنان اعتماد به نفس، و اولویت‌ها را تغییر دهیم. ما این قدرت را داریم که تغییر ایجاد کنیم. هر یک نفر از ما این قدرت را دارد. حتی اگر اعتماد به نفس یک زن را بالا ببریم، خودش یک موفقیت است. به همدیگر پر و بال بدهیم. موفقیت‌های مان را جشن بگیریم و زیبایی‌های یکدیگر را ببینیم. زیبایی‌‌های واقعی مان را، نه آنچه که رسانه‌‌ها برای پر کردن جیب شرکت‌ها در مغزمان فرو کرده اند./مطالبات زنان