پایگاه خبری ایستانیوز
کد خبر: ۲۵۰۶۴۵ - تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۲۳
رئیس اورژانس اجتماعی کشور
»

راه‌اندازی «خانه امن» در تمام استانها /پذیرش زنان خشونت دیده

رضا جعفری گفت: ٢١ مرکز تحت عنوان «خانه امن» در کشور فعال هستند که قرار است در سال جاری همه استان‌ها از آن برخوردار شوند.
از اقدامات سازمان بهزیستی، حمایت از زنان تحت خشونت و آزار و پذیرش و ساماندهی آنها در مراکزی تحت عنوان خانه امن است، این مراکز از سال 92 با رویکرد خانواده محور و سیستماتیک به افراد درگیر خشونت و آسیب‌دیده به صورت شبانه روزی و به شکل رایگان به دو صورت مداخلات کوتاه مدت و تامین نیازهایی چون خوراک،‌ پوشاک و سرپناه برای زنان خشونت دیده و زندانی مشغول به فعالیت هستند.
 
 مداخلات بلند مدت با هدف حمایت و توانمند سازی مراجعین در زمینه‌های آموزشی و بهداشتی، درمانی، حقوقی، مددکاری اجتماعی و مشاوره‌ای از دیگر خدمات ارائه شده در خانه‌های امن می‌باشد. این مراکز اکنون در 21 استان فعال هستند و در سال جاری تمامی استان‌ها از آن بهره‌مند خواهند شد.
 
آگاه سازی عمومی جهت آشنایی شهروندان به حوزه اورژانس اجتماعی، باز تعریف مجدد اورژانس اجتماعی جهت انجام حمایت‌های روانی اجتماعی از بازماندگان بلایا و حوادث طبیعی و غیر طبیعی از مهمترین برنامه‌های اورژانس اجتماعی در سال ٩٧ خواهد بود.
 
بومی‌سازی مدل‌های مداخلاتی مناسب با شرایط فرهنگی، اجتماعی و اقلیمی مناطق مختلف ایران، تدوین و طراحی شیوه‌ نامه‌های اقدام و عمل در حوزه مداخلات مربوط به خشونت‌های خانگی، خودکشی و برگزاری کارگاه‌های آموزش تخصصی و کاربردی ویژه کارشناسان اورژنس اجتماعی از دیگر برنامه‌های این مرکز است./باشگاه زنان