پایگاه خبری ایستانیوز
کد خبر: ۲۴۸۶۱۲ - تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۴
در همایش کارگاه طرح‌های نوآوری برای کودکان مطرح کرد
»

ضرورت آموزش به کودکان برای مشارکت در کسب‌و کارهای آینده

ایستانیوز:نایب‌رئیس اتاق ایران در مراسم آغاز به کار اولین کارگاه طرح‌های نوآوری برای کودکان در ایران که با همکاری نمایندگی یونیسف در ایران برگزار شد، از اهمیت توجه به نوآوری و خلاقیت در محیط کسب‌وکار کشور سخن گفت و تصریح کرد: اگر نسبت به نوآوری بی‌توجه باشیم، وضعیت اقتصادی کشور آسیب‌های جدی را متحمل می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،اولین کارگاه طرح‌های نوآوری برای کودکان در ایران، با حضور جمعی از فعالان اقتصادی در حوزه کسب‌وکارهای نو و اعضای سازمانهای مردم نهاد فعال در امور کودکان، کار خود را شروع کرد.
 
در مراسم آغاز این کارگاه پدرام سلطانی، نایب‌رئیس اتاق ایران تأکید کرد: باید در محیط کسب‌وکار کشور، نوآوری را در دستورکار قرار دهیم. اگر این اتفاق نیفتد و همچنان به شیوه سنتی پیش برویم، به تدریج فناوری‌های نو خود را به فضای اقتصادی کشور تحمیل می‌کند و آنگاه به دلیل پیوست دیرهنگام، آسیب‌های جدی را متحمل خواهیم شد.
 
وی همچنین با بیان این مطلب که امروز وضعیت کودکان کشور، سطح آموزش و زندگی آنها به دغدغه جامعه اقتصادی کشور تبدیل شده است، تصریح کرد: جامعه اقتصادی کشور پس از فراز و نشیب‌های طولانی به این واقعیت رسیده که ریشه مشکلات اقتصادی، اجتماعی و عمومی کشور در فرهنگ و آموزش کشور است. برای حل این مشکل باید از یک تحول در نظام آموزشی شروع کنیم. باید روی کودکان سرمایه‌گذاری کرده و برای حرکت به سمت توسعه مستمر و رشد پایدار نگاه بلندمدت داشته باشیم.
 
سلطانی از آموزش مهارت‌های لازم به کودکان با هدف مشارکت سازنده آنها در محیط کسب‌وکار آینده کشور سخن گفت و تأکید کرد: برای اینکه بتوانیم این مهارت‌ها را به کودکان خود بیاموزیم باید خود را نیز به این مباحث تجهیز کنیم. بنابراین ضرورت دارد هم‌زمان با آموزش، فناوری‌های نو را در قالب نوآوری و خلاقیت در سطوح مختلف جامعه جاری کنیم.
 
نایب‌رئیس اتاق ایران خاطرنشان کرد: امروز شروع خوبی برای این همکاری و اعلام آمادگی از سوی جامعه فعالان اقتصادی برای توجه بیشتر به موضوع کودکان و اهمیت نگاه نوآورانه به مسائل کودکان است.
 
کریس فابیان، مشاور ارشد بین‌المللی یونیسف نیز در حوزه خلاقیت و نوآوری از پیوند کودکان به کسب‌وکارهای آینده به عنوان یک موضوع مهم در جوامع مختلف یاد کرد و گفت: استفاده از خلاقیت و منابع مالی در این مسیر حائز اهمیت است و این دو با هم می‌توانند تحقق اهداف تعیین شده را میسر سازند.
 
پس از بیان دیدگاه‌ها و ضرورت برگزاری این کارگاه، ایجاد بنیاد خلاقیت ایرانی برای کودکان، نوآوری‌های مالی؛ اقتباس از مدل‌های خلاق و موفق جهانی در زمینه سرمایه‌گذاری با توجه به زمینه‌های موجود در ایران و نگاهی به آینده؛ تبادل اندیشه و بحث پیرامون اقدامات فوری و موردنیاز برای ایجاد بنیاد خلاقیت برای کوکان در ایران و همچنین تأمل خلاق روی امکانات و توانایی‌های موجود برای ایجاد این بنیاد در قالب سه کارگاه تخصصی مورد بررسی قرار گرفت.