پایگاه خبری ایستانیوز
کد خبر: ۲۴۶۵۰۲ - تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۱۳
»

لزوم دریافت نماد الکترونیک برای کسب و کار اینترنتی

ایستانیوز:معاون امور بین‌الملل و حقوقی پلیس فتا بر لزوم دریافت نماد الکترونیک برای فعالان کسب و کار اینترنتی تأکید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) به نقل از فارس، سرهنگ حسین رمضانی در خصوص فعالیت در فضای مجازی به عنوان کسب و کار گفت: در حوزه کسب و کارهای اینترنتی پلیس فتا ورود داشته و سردار اشتری هم در همایش پلیس فتا بر نظارت حرفه‌ای بر کسب و کارهای اینترنتی تأکید داشته است.
 
وی با بیان اینکه ما سال قبل برخوردهای زیادی را با متخلفان کسب و کارهای اینترنتی داشته‌ایم، گفت: تمام کسانی که اقدام به فعالیت در فضای اینترنتی دارند باید نماد مرکز تجارت الکترونیک وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت را داشته باشند.
 
معاون امور بین‌الملل و حقوقی پلیس فتا تصریح کرد: شاید در حوزه دانش و زیرساخت وضعیت مطلوبی نداشته باشیم اما چندان هم دچار مشکل نیستیم، کسب و کارها باید از امنیت سایبری برخوردار باشند و پلیس فتا هم در این زمینه کارهای اساسی انجام داده است.
 
رمضانی با تأکید بر اینکه مسئله اصلی در کسب و کار اینترنتی اعتماد است،‌گفت:‌در برخی کسب و کارها با پرونده‌هایی مواجه هستیم که فاقد مجوز هستند و خریدار نه تنها کالایی را دریافت نمی‌کند بلکه پول خود را هم از دست می‌دهد.
 
وی افزود: تمام فعالان کسب و کار اینترنتی باید در مرکز تجارت الکترونیک وزارت صنعت ابراز هویت شوند تا به راحتی قابل دسترس باشند. پلیس فتا هم الزاماتی را تعیین کرده است که به زودی اعلام می‌شود.
 
معاون امور بین‌الملل و حقوقی پلیس فتا تأکید کرد: یکی از مهمترین اقداماتی که باید صورت گیرد حفظ اطلاعات مردم است و باید تمامی اطلاعات شخصی مشتریان اینترنتی به صورت ایمن ذخیره شود.