پایگاه خبری ایستانیوز
کد خبر: ۲۴۰۰۸۰ - تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۳
رییس سازمان خصوصی سازی:
»

پرداخت سود سهام عدالت هفته آینده تکمیل می‌شود

ایستانیوز:رییس سازمان خصوصی سازی گفت: تلاش می کنیم تا پرداخت سود سهام عدالت گروه بیستم مشمولان به عنوان آخرین گروه دریافت کننده سود، تا هفته آینده انجام شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی گفت: از ۲۰ گروه مشمولان سهام عدالت تا به امروز کار تسویه سود سهام عدالت ۱۹ گروه تا کنون به طور کامل انجام شده است. رییس سازمان خصوصی سازی افزود: کارکنان دستگاه های اجرایی، بازنشستگان کشوری و لشکری و تامین اجتماعی گروه بیستم را شامل می شوند که از ۳۵ بانکی که این دسته از مشمولان شماره شبای خود را برای دریافت سود سهام عدالت وارد سامانه کرده اند تا به امروز ۳۱ بانک سود سهام عدالت را به حساب مشمولان واریز کرده اند و تلاش می کنیم تا پرداخت سود سهام عدالت توسط سه بانک دیگر هم انجام شود و تنها بانک باقیمانده نیز که بانک صادرات است تا پایان هفته و یا اوایل هفته آینده تسویه کامل سود سهام عدالت مشمولان گروه بیستم را نیز انجام دهند.
 
وی اضافه کرد: آن دسته از مشمولانی که تا پایان دی ماه شماره شبای حساب بانکی خود را در سامانه سهام عدالت ثبت کرده اند تا پایان هفته آینده سود سهام عدالت خود را دریافت خواهند کرد و کسانی که بعد از این زمان اقدام به اعلام شماره شبای حساب بانکی خود کرده اند، سود سهام عدالت خود را تا پایان خردادماه دریافت می کنند.
 
پوری حسینی در خصوص امکان تغییر شماره شبای بانکی توسط مشمولان نیز  گفت: در صورتی که شماره شبای مشمولی تایید نهایی شده باشد، امکان تغییر آن وجود ندارد مگر این که شماره شبای وی بنا به دلایلی مسدود شود که در آینده امکان اعلام شماره شبای بانکی توسط این دسته از مشمولان فراهم خواهد شد.
 
سود تقسیمی ۴۹ شرکت
 
همچنین وی با اشاره به این که از دی ماه سال گذشته سود تقسیمی مربط به ۴۹ شرکت سرمایه پذیر به مرور در حال دریافت از شرکت ها و واریز به حساب مشمولان سهام عدالت است گفت: یکی از دلایل اصلی تاخیر در واریز سود سهام عدالت به حساب مشمولان بویژه گروه بیستم که کارکنان شاغل در دستگاه های اجرایی، بازنشستگان کشوری و لشکری و تامین اجتماعی را شامل می شود، تاخیر برخی از شرکت های سرمایه پذیر در پرداخت کامل سود تقسیمی خود است.
 
رییس سازمان خصوصی سازی افزود: از جمله این شرکت ها که بخشی از سود تقسیمی خود را پرداخت و بخشی دیگر را تا کنون تسویه نکرده اند می توان به شرکت مخابرات اشاره کرد که بابت سود تقسیمی سهام عدالت خود حدود ۶۷ میلیارد تومان به سازمان خصوصی سازی بدهکار است و بیش از ۳ ماه هم از مهلت قانونی پرداخت سود مجمع این شرکت سپری شده است.
 
وی گفت: از سوی دیگر شرکت فولاد مبارکه با ۴۵.۵ میلیارد تومان، گروه مپنا با ۴۱ میلیارد تومان، پتروشیمی جم و پتروشیمی بندرعباس هر یک با ۴۰ میلیارد تومان، فولاد خوزستان با ۲۲.۵ میلیارد تومان، پارس سوییچ با ۱۵.۵ میلیارد تومان و چادرملو با ۷.۵ میلیارد تومان از جمله شرکت هایی هستند که بخشی از سود تقسیمی مجامع خود را بابت تقسیم میان مشمولان سهام عدالت پرداخت ولی کل سود تصویب شده را هنوز پرداخت نکرده اند.
 
پوری حسینی تصریح کرد: تا به امروز مجموع ۳ هزار میلیارد تومان از ۴۹ شرکت سرمایه پذیر دریافت و میان مشمولان توزیع شده است و در صورت همراهی شرکت هایی که نام برده شد، بقیه سود سهام عدالت مشمولان در اولین فرصت پرداخت خواهد شد.