پایگاه خبری ایستانیوز
کد خبر: ۲۳۲۷۳۴ - تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
»

هرگز جلوی عطسه‌تان را نگیرید

ایستانیوز:پزشکان اکیدا توصیه می‌کنند که هرگز جلوی عطسه خود را نگیرید، حتی اگر در مکانی ساکت حاضرید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،جلوگیری از عطسه می‌تواند سوراخ شدن گلو و آسیب دیدن مهره‌های گردن را به همراه داشته باشد. این خلاصه تحقیقی است که دیروز (دوشنبه) در نشریه «BMJ Case Reports» منتشر شد. در این مقاله توصیف شده است که فرد مصدوم احساس کرد دچار عطسه‌ای قوی شده، اما بالای بینی خود را با دستانش فشار داد و دهانش را بسته نگاه داشت تا عطسه فروکش کند. او بعدتر به پزشکان گفت که در همان لحظه، انفجار کوچکی را در گردنش حس کرد.
 
بیمار در ابتدا متوجه هیچ تغییر یا آسیبی نشد و حتی چند ساعت بعد که دردی را در گلو و گردن خود احساس کرد، تصور کرد مشکل خاصی پیش نیامده است؛ اما وقتی گلویش متورم شد و صدایش تغییر کرد، تصمیم گرفت به بیمارستان برود.
 
دکتر «ویندینگ یانگ» که در بخش گوش و حلق و بینی بیمارستان دانشگاه لسستر مشغول به کار است و مقاله درمان او را نوشته، این بیمار ۳۴ ساله را معاینه و درمان کرد. او و پزشکان همکارانش در ابتدا، التهابی را در گردن بیمار مشاهده کردند و وقتی بافت‌های نرم این منطقه را آزمایش کردند، صداهای ترکیدن و شکستن حباب به گوششان رسید. این بدان معنی بود که حباب‌های هوا به درون ماهیچه‌ها و ژرفای بافت نفوذ کرده‌اند./خبر آنلاین