پایگاه خبری ایستانیوز
کد خبر: ۲۳۲۷۰۴ - تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
با ارسال نامه به سازمان بورس اعلام شد:
»

تعیین سهم بیمه ملت در پوشش بیمه‌ای «سانچی» پیچیده است

ایستانیوز:بیمه ملت با ارسال نامه ای رسمی به سازمان بورس نسبت به سهم این شرکت از بیمه نامه شناور Sanchi اقدام به شفاف سازی کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، علیرضا ابراهیم پور مدیرعامل شرکت بیمه ملت با ارسال نامه به سازمان بورس اعلام کرد:‌ بر اساس دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد این سازمان، سهم این شرکت از بیمه نامه شناور سانچی متعلق به شرکت نفتکش ایران «به ارزش اعلام شده ۳۲.۰۰۰.۰۰۰ دلار» معادل ۱۰ درصد است که بخشی از نیز دارای پوشش اتکایی است.
 
همچنین این شرکت بر اساس این شفاف سازی اعلام کرده است به لحاظ شرایط بیمه نامه و پیچیدگی ابعاد مختلف فنی و حقوقی و نیاز به بهره مندی از تخصص ویژه، تشخیص سهم مقصر حادثه برای تعیین میزان تعهد شرکت در حال حاضر با ابهام مواجه و برآورد دقیق خسارت وارده زمان بر خواهد بود و به همین دلیل تا قبل از انجام ارزیابی و کارشناسی توسط شرکت های تخصصی بین لمللی و انطباق آن با مفاد بیمه نامه صادره میسر نیست.
 
آخرین اطلاعات مالی
 
این گزارش می افزاید: بر اساس اطلاعات تارنمای TSETMC در حال حاضر نماد معاملاتی شرکت بیمه ملت که با نماد «ملت» در بازار اول (تابلوی فرعی) بورس فعال است، باز و هیچ گره معاملاتی برای آن وجود ندارد.
 
همچنین آخرین وضعیت این شرکت در بازار سهام نیز نشان می دهد «P/E» سهام این شرکت بیمه ای ۱۵.۱۷ مرتبه و «EPS» آن نیز ۱۲۵ ریال در آخرین صورت های مالی درج شده است.
 
سهامداران عمده
 
 پنج سهامدار عمده بیمه ملت، شامل «گروه بهمن با ۱۹.۷۳۰ درصد، سرمایه گذاری صباتامین با ۱۹.۰۸۰ درصد، مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی با ۱۶.۷۶۰ درصد، افق نیلی خلیج فارس با ۱۰.۵۱۰ درصد و گروه انرژی مهستان با ۵.۵۴۰ درصد» است.